Kim Koskinen Venealan Keskusliitto Finnboatin puheenjohtajaksi

Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Vetus Oy:n maajohtaja Kim Koskinen. Koskinen on toiminut venealalla vuodesta 2002 aluksi Vator Oy:n ja vuodesta 2009 alkaen Vetus Oy:n palveluksessa. Finnboatin toiminnassa Koskinen on ollut aktiivisesti mukana vuodesta 2009 ja on toiminut pitkään Venealan Osatoimittajat ry:n johtokunnassa ja Finnboatin hallituksessa.

Kim Koskinen

Finnboatin ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Oy Maritim Ab:n toimitusjohtaja Kim Tigerstedt ja toisena varapuheenjohtajana AMT-Veneet Oy:n toimitusjohtaja Mikael Winqvist.

Hallituksen muut jäsenet ovat Johan Carpelan (Targa-veneet / Oy Botnia Marin Ab), Ben Fagerström (Oy Marino Ab), Markku Hämäläinen (Oy Otto Brandt Ab), Anders Kurtén (Oy Baltic Yachts Ab), Joni Leeve (Leevene Oy), Terho Liukkonen (Suvi-Veneet Oy), Jari Löfroos (Finnmaster Boats Oy), Risto Paronen (Lahden Bike Marine Oy), Juha Pulli (Nordec Nautic Oy), Thomas Sarin (Sargo-veneet / Ab Sarins Båtar Oy), Jani Snell (Faster-veneet / Juha Snell Oy) ja Juha Väyrynen (Bella, Flipper, Aquador ja Falcon-veneet /Bella-Veneet Oy).

Suomen Veneteollisuusyhdistyksenjohtokunnan puheenjohtajana jatkaa Mikael Winqvist, Venealan Osatoimittajat ry:n johtokunnan puheenjohtajana Kim Koskinen, Venealan Kauppiaat -yhdistyksenpuheenjohtajana Juha Pulli ja Venealan Telakka- ja korjaamoyhdistyksenpuheenjohtajana Joni Leeve.

Veneala on Suomessa merkittävä työllistäjä: alan yrityksissä työskentelee 3500 henkilöä ja työllisyysvaikutus on kaikkiaan 4000–6000 henkilöä. Muista Pohjoismaista poiketen Suomessa on vahvaa omaa tuotantoa, viennin osuus kokonaistuotannosta oli viime vuonna peräti 76 prosenttia.

Kim Koskinen

COVID-19 raised in particular the demand of small motor boats in Finland12.2.2021 05:00:00 EET | Press release

The Finnish boat industry experienced both disadvantages and benefits from COVID-19. The latter part of the year showed a strong growth after the sudden stop in the spring 2020: business grew 11 per cent and the boat exports, which had suffered the most during first half of 2020, were back in growth in the second half of the year. Boating industry employs approximately 3,500 people in Finland and the turnover of Finnboat member companies is more than 600 million euros.

Coronaåret ökade efterfrågan på speciellt små motorbåtar12.2.2021 05:00:00 EET | Tiedote

Finlands båtbransch hade både nytta och besvär av coronan. Efter vårens plötsliga stopp har slutåret präglats av en stark tillväxt: företagens omsättning steg med 11 procent och även båtexporten, som under början av året led stort, uppnådde en tillväxt under årets senare hälft. Båtbranschen sysselsätter i Finland cirka 3500 personer och Finnboats medlemsföretags omsättning överstiger 600 miljoner euro.

Uiva 2020 Flytande vauhditti loppukesän venekauppaa19.8.2020 12:43:55 EEST | Tiedote

Aurinkoinen ja lämmin sää suosi viime viikon lopulla Helsingin Lauttasaaressa järjestettyä Uiva 2020 Flytande -venenäyttelyä. Kokonaiskävijämäärä oli tänä vuonna yli 10 000 henkilöä. Määrä putosi odotetusti jonkin verran, mutta paikalle saapuneet olivat tosimielellä liikkeellä ja venekauppa kävi hyvin. Poikkeuksellinen aika toi lisähaasteita järjestelyihin, mutta kokonaisuutena näyttelyyn oltiin tyytyväisiä.

Uiva 2020 Flytande satte fart på sensommarens båthandel19.8.2020 12:43:55 EEST | Tiedote

Ett soligt och varmt väder gynnade Uiva 2020 Flytande-båtutställningen, som senaste veckoslut arrangerades på Drumsö i Helsingfors. Totalantalet besökare i år översteg 10 000 personer. Antalet sjönk enligt förväntningarna något, men de som var på plats var där i akt och mening och båthandeln förlöpte väl. Den exceptionella tiden medförde flera utmaningar för arrangemangen, men som helhet var man nöjd med utställningen.

Helsinki Boat-Afloat Show 2020 boosts late-summer boat sales19.8.2020 12:43:54 EEST | Press release

Sunny and warm weather favoured the Helsinki Boat-Afloat Show, which was held last weekend in Lauttasaari, Helsinki. The total number of visitors this year exceeded 10,000. Although this was slightly down from the previous year, as expected, this year’s visitors clearly came with the intention of buying, which boosted boat sales. The ongoing crisis created additional challenges to the arrangements of the event, but on the whole everyone was satisfied with the show.