Kimppakyytien toimintasäde Turussa laajenee - Palvelulla tuhansia käyttäjiä

Kimppakyytipalvelu Kyyti laajentaa Turun seudulla toimintasäteensä Naantaliin, Kaarinaan ja Ruissaloon. Kesäkuussa alkanutta palvelua on tähän mennessä käyttänyt jo tuhansia turkulaisia ja sillä on satoja päivittäisiä käyttäjiä. Samalla aloitetaan myös erikoiskuljetukset Naantalin Spa - ja Ruissalon Spa kylpylöihin. Lisätietoa osoitteessa www.kyyti.com

Kyyti-kimppakyyti

Kesäkuussa Turussa aloittanut Kyyti -kimppakyytipalvelu laajentaa toimintasäteensä tänään to 21.9. klo 12.00 Naantaliin, Kaarinaan ja Ruissaloon. Kyyti-palvelua on tähän mennessä ehtinyt käyttää tuhansia turkulaisia ja sillä on päivittäin satoja käyttäjiä. ”Suoraan sanottuna näin isoa suosiota en uskaltanut odottaa.”, sanoo  Kyyti-palvelun toimitusjohtaja Pekka Möttö. ”Kyse on kuitenkin uudenlaisesta liikkumispalvelusta, joka vaatii sovelluksen käyttämistä toimiakseen. Palvelun suosio kuitenkin osoittaa, että tällaista palvelua kohtaan on Turussa ollut kysyntää.”, Möttö jatkaa.

Kyyti-palvelu toimii parhaillaan Turun lisäksi Oulussa ja Tampereella. Suomessa kehitetty kyytienjakamisteknologia kiinnostaa myös ulkomailla. Kyyti- palvelu oli näyttävästi esillä tämän viikon alussa teknologia startup -yritykset yhteen koonneessa Slush Singapore tapahtumassa Aasiassa. Ensimmäiset kansainväliset Kyyti-pilotit tullaan julkaisemaan vielä tämän syksyn aikana. ”Suomi on tällä hetkellä edelläkävijä kansainvälisessä palveluliiketoimintamurroksessa. Tästä kertoo ensi vuonna voimaan tuleva liikennepalvelulaki. Tämä luo edellytykset uudenlaiselle digitaaliselle palvelubisnekselle. Alalla vallitsee nyt hyvä yhdessä tekemisen meininki.”, Pekka Möttö kertoo.

Kimppakyytejä voi tilata ilmaisella Tuup- sovelluksella. Sovellus valittiin Suomi Areenassa tämän vuoden parhaaksi hyötymobiilisovellukseksi Suomessa. Palvelussa ei peritä aloitus- ja ennakkovarausmaksuja. Yrityksen seuraava askel on kehittää sovellusta vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden toiveita. Kyyti toimii Turussa paikallisten, asianmukaiset liikenneluvat omaavien, operaattorien voimin. Lue lisää Kyyti-palvelusta osoitteessa www.kyyti.com.

Lisätiedot:

Pekka Möttö, Puh. 044 9742477, pekka.motto@kyyti.com

Joonas Jalo, Puh. 040 8449900, joonas.jalo@jalobus.fi

Pekka Ruuska, Puh. 040 7634369, pekka.ruuska@kyyti.com

Kyyti-kimppakyyti

Kyyti Group Oy on suomalainen start-up, joka on perustettu joulukuussa 2016. Kyyti kehittää vallankumouksellista liikkumispalvelua, joka yhdistää kysyntä perusteiset kyydit sekä MaaS (Mobility as a Service) ominaisuudet. Kyyti palvelu lanseerattiin Oulussa keväällä 2017 ja varsin lyhyessä ajassa se on saanut jo useita kymmeniä tuhansia käyttäjiä. Kyydin toiminta perustuu tehokkaaseen kyytien kysynnän yhdistelyyn ja automaattiseen autokapasiteetin ohjaukseen. Kyydin teknologiaa voidaan hyödyntää myös yritysten työntekijöiden liikkumispalveluiden ratkaisuissa sekä syrjäseutujen liikkumisongelmien kehittämisessä.  Kyyti Group Oy:n Tuup-applikaatio valittiin vuoden 2017 parhaaksi mobiilisovellukseksi Suomessa Utility & Infotainment-luokassa.