Kippis ja pulahdus! SEA LIFE Helsinki täyttää 15 vuotta tulevana viikonloppuna - vuosiin on mahtunut niin ennustavia tursaita, temperamenttisia sähköankeriaita kuin syvästi rakastunut vuokkokalapariskunta!

Sea Life Helsinki avasi ovensa yleisölle 15 vuotta sitten, 18.6.2002. Näyttelyn silloiset suurimmat päätähdet olivat viiksihait Bill ja Ben, siilikala Saara sekä paavolipposet, eli murjottajakalat. Suuri spektaakkeli koettiin jo vuonna 2007, kun supersuositut viiksihait Bill ja Ben venähtivät yli odotusten ja muuttivat Saksaan, Oberhausin Sea Lifeen, missä ne vaikuttavat vielä tänäkin päivänä.
Sokkelomureena

Sea Lifessa on nähty jos jonkinmoista merieläintä erikoisine tapoineen vuosien varrella. Mikä parasta keskuksesta löytyy edelleen myös 15 vuotta sitten merimaailmaan muuttaneita alkuperäisasukkeja. Näihin kuuluvat niin hurjannäköiset mureenat kuin suurin ja suloinen ikisuosikkimme, parimetrinen seeprahai Mussukka. Mussukka on sosiaalinen halailija ja aina kiinnostunut altaassa silloin tällöin piipahtavista sukeltajista, kun taas mureenat ovat petokaloja, jotka väijyvät saalistaan sopivassa kolossa vain kuonon näkyessä. Sea Lifen mureenat ovat sokkelomureenoja, ja ne tapaa lähes poikkeuksetta juuri tällä tavoin ”väijyksissä”.

Rakkautta, mystistä povaamista ja kala puussa!

Sea Lifessa on todistettu niin vuokkokalapariskunta Emman ja Kamun rakkautta kuin ihmetelty puuhun kiivennyttä liejuryömijää. Mustekaloista ovat kunnostautuneet eritoten nyt jo edes menneet Jakki (Jacques) ja Helmut, jotka ovat ennustaneet niin juhannussäätä, lottoa, vaalituloksia kuin jääkiekkomestaruuksia. Vielä tänä talvena ennen poismenoaan Helmut ennusti oikein Britannian X-Factor -tulokset ja Saara Aallon sijoittumisen toiseksi. Sähköankerias Raipe taas tunnetaan hurjasta sähköntuottokyvystään, Sea Life -uransa aikana se on mm. sytyttänyt vuosittain valot merimaailman joulukuuseen (ja pitänyt niitä yllä koko joulukuun) sekä aiheuttanut sähkökatkoksen Linnanmäellä. Sea Lifessa asustaa edelleen myös sama liejuryömijä, joka pari vuotta sitten allassiivouksen yhteydessä lähti mönkimään karkuteille ja löytyi hetken päästä viereisen altaan puunrungosta.

”Tylsää päivää töissä, en muista kokeneeni”, vahvistaa alusta asti Sea Lifessa vaikuttanut intendentti Markus Dernjatin. ”Monista eläimistämme kehkeytyy melkoisia legendoja ja persoonallisuuksia niiden erityisen luonteen tai erikoisten tapojen takia. Me eläintenhoitajat olemme siitä kiitollisessa roolissa, että pääsemme nauttimaan eläinten huippuhetkistä - ja myös niiden outouksista - kaikkein eniten.”

SEA LIFEn synttäriviikonloppua vietetään 17.-18.6.2017. Koko viikonlopun ajan kasvomaalausta, pallomeri, tuotemaistiaisia ja viikonlopun synttärisankarit veloituksetta Sea Lifeen!

Mirka Paasikangas
markkinointipäällikkö
mirka.paasikangas@sealife.fi

Markus Dernjatin
intendentti

Sokkelomureena
Emma ja Kamu suruvuokkokalat
Emma ja Kamu
Liejuryömijä
Nurse Shark Ben
Raipe
Seeprahai
Seeprahai Mussukka
Tursas

SEA LIFE on avoinna kesä-heinäkuussa päivittäin klo 10-20. Lipunmyyntimme sulkeutuu aina tuntia ennen aukioloaikojen päättymistä.Kalojen ruokinnat pidetään tasatunnein klo 11.00 alkaen.