Tervetuloa Kirjahyrrän lehdistötilaisuuteen

Tervetuloa KIRJAHYRRÄN lehdistötilaisuuteen! Keskiviikko 1.11.2017 klo 10–11 Pieni Kirjapuoti, Turku

Marraskuu on parasta aikaa lukea kirjoja ja pistää pää tarinoista pyörälle!

KIRJAHYRRÄ on Suomessa ainutlaatuinen lastenkirjallisuuden festivaali, joka valtaa Naantalin 9. – 11.11. Kolmatta kertaa järjestettävä KIRJAHYRRÄ innostaa lapsia ja nuoria tarinoiden ja lukemisen maailmaan monipuolisella ohjelmalla, johon sisältyy kolmen päivän aikana 30 tapahtumaa 30 esiintyjän toimesta.
Festivaalilla lasten- ja nuortenkirjailijat kertovat työstään ja kirjojensa aiheista. Elämyksellisessä ja poikkitaiteellisessa ohjelmassa on monenlaisia työpajoja, joissa pääsee touhuamaan omienkin kertomusten parissa. Lisäksi luvassa on musiikkia ja tarinointia yhdistävää nukketeatteria sekä koko perheelle suunnattu konsertti, jossa esiintyy Pikku Papun Orkesteri.
Lehdistötilaisuudessa festivaalista kertovat tarkemmin toiminnanjohtaja Pekka Vartiainen, ohjelmapäällikkö Markku Karpio sekä KIRJAHYRRÄN visuaalisesta ilmeestä vastaava taiteilija Kristiina Turtonen.
Festivaalin järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry Opetus- ja kulttuuriministeriön, Taiteen Edistämiskeskuksen, Naantalin kaupungin sekä lukuisten yhteistyökumppaneiden tuella.
KIRJAHYRRÄN koko ohjelma: www.kirjahyrra.fi. Tarjoilun varmistamiseksi toivomme ennakkoilmoittautumista: info@kirjahyrra.fi.
Lisätietoa: Pekka Vartiainen Toiminnanjohtaja p. 050 5479394

Lisätiedot:

Kirjahyrrä: Pekka Vartiainen, toiminnanjohtaja, Naantalin Kirjahyrrä ry,
info@kirjahyrra.fi, p. 050 5479 394

Kirjalitta: Kaisa Laaksonen, toiminnanjohtaja, Lastenkirjainstituutti kaisa.laaksonen@lastenkirjainstituutti.fi, p. 050 3615 639

Lankku: Mikka Mäkelä, suunnittelijaopettaja, Sastamalan opisto
miikka@sastamalanopisto.fi, p. 050 3210 124.

Lux Gratiae valaisee Naantalia kattauksella musiikkia, kuvataidetta, runoa, teatteria ja liikuntaa10.10.2017 07:00Tiedote

Lux Gratiae tuo jo kuudetta kertaa Naantalin ja saariston syksyyn monipuolista kulttuuriohjelmaa jokaiseen makuun 27.-29.10.2017. Ohjelmassa on tuttuun tapaan upeita konsertteja sekä tunnettujen taiteilijoiden että nuoren nousevan muusikkopolven esittämänä, runon, kuvan ja äänen taikaa, kuitenkaan uutta ja ennen kokematonta unohtamatta. Lux Gratiae vie Sinut mm. elämysmatkalle Naantalin birgittalaishistoriaan ja kävellen tehtävälle pyhiinvaellukselle Naantalista Rymättylään. Saaristo ja saaristolaisuus korostuvat uudessa Meriteatterin esityksessä, joka tällä kertaa nähdään Rymättylän kirkossa. Miten saaristo on puolestaan läsnä Suomen juhlavuoden teemaan rakennetussa kuvataidenäyttelyssä? Näistä tapahtumista kutsumme Sinut kuulemaan lisää torstaina 12.10.2017 klo 10-11 Birgitta-saliin (Kristoffer-salin aula), Opintie 2, Naantali. Kahvituksen järjestämistä varten pyydämme ilmoittautumista sähköpostilla viimeistään 10.10. osoitteeseen sivistystoimisto@naantali.fi Ystävällisin terveisin,

Kirjahyrrän Lastenkirjallisuus festivaali marraskuussa Naantalissa21.9.2017 12:24Tiedote

Jo kolmatta, ja nyt ensimmäistä kertaa marraskuussa järjestettävä lastenkirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä pyörii Naantalissa 9.-11.11. Festivaali tarjoaa monipuolisen kattauksen lastenkirjallisuuteen liittyviä esityksiä, työpajoja, kirjailijavierailuja, sekä paljon muuta ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Tapahtuman järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry, ja sen suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.

Kummituskierrokset herättävät Louhisaaren kartanon henkiin syyskuisina lauantai-iltoina12.9.2017 21:11Tiedote

Louhisaaren kartanolinnan ovet aukeavat kahtena syyskuisena lauantai-iltana uuden, fiktiivisen kummituskierroksen merkeissä. Kierroksia järjestetään lauantaina 23. ja 30.9. klo 19. Vanha kartano tarjoaa upeat puitteet jännittäville kummitustarinoille, joita riittää kartanon pitkän historian ajalta runsaasti. Kierroksen ikäraja 12 v. Opastetulla kierroksella tutustutaan kartanolinnan synkkään menneisyyteen sekä mielenkiintoisiin ihmiskohtaloihin, huumoria unohtamatta.   Louhisaaren kartanon kummituskierrokset ovat herättäneet jo ennakkoon paljon mielenkiintoa. Teemalliset kauhukierrokset ovat aina yhtä kiehtovia ja uutuuskierroksien tarkoituksena onkin osittain myös houkutella museokohteeseen kävijöitä, jotka eivät sinne välttämättä muuten lähtisi. Kierros on toteutettu yhteistyössä Kansallismuseon, Louhisaaren kartanon, Lounaisrannikon oppaiden, Naantalin Teatterin sekä Visit Naantalin kanssa. Liput ovat myynnissä Visit Naantalin verkkokaupassa (www.visitnaantali.com) tai puhelimitse 0