Kustannusosakeyhtiö Tammi

Kirjallisuuden Nobel-palkinto Kazuo Ishigurolle

Vuoden 2017 Nobelin kirjallisuuspalkinto on myönnetty englantilaiselle Kazuo Ishigurolle. Palkinnonsaaja julkistettiin tänään.

Kuva: Jane Brown

Kazuo Ishiguro on Japanissa 1954 syntynyt, vuodesta 1960 Englannissa asunut maineikas kirjailija. Hänen kirjojaan on käännetty yli 30 kielelle. Ishiguron yksikään teos ei ole toisensa kaltainen. Hänen rakastetut romaaninsa kuten Ole luonani aina, Menneen maailman maalari ja Pitkän päivän ilta ovat saaneet lukuisia kansainvälisiä palkintoja. Vuonna 2016 ilmestynyt Haudattu jättiläinen on hänen seitsemäs suomennettu teoksensa. Uusi painos Haudatusta jättiläisestä saapuu markkinoille lokakuun lopussa.

Tammi on kustantanut kaikki Ishiguron suomennetut teokset.

Silmissä siintävät vuoret, suom. Marjatta Kapari. Tammi, 1983.

Menneen maailman maalari, suom. Helene Bützow. Tammi, 1988.

Pitkän päivän ilta, suom. Helene Bützow. Tammi, 1990.

Me orvot, suom. Helene Bützow. Tammi, 2002.

Ole luonani aina. suom. Helene Bützow. Tammi, 2005.

Yösoittaja, suom. Helene Bützow. Tammi, 2011.

Haudattu jättiläinen, suom. Helene Bützow. Tammi, 2016.

Ishiguro on Kustannusosakeyhtiö Tammen kolmaskymmenes Nobel-palkinnon voittaja.

Lisätietoja:

Outi Mäkinen | kustannusjohtaja | Tammi

outi.makinen@tammi.fi | 040 8344 404

Arvostelukappaleet:

tiedotus@tammi.fi

Kuva: Jane Brown

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Ihan totta! -tietokirjakilpailun voittajateokset pureutuvat sukupuolen moninaisuuteen ja todellisiin prinsessoihin27.10.2017 13:00Tiedote

Kustannusosakeyhtiö Tammen ja Tietokirjallisuuden edistämiskeskuksen Ihan totta! -tietokirjakilpailun voittajateokset julkistetaan Helsingin Kirjamessujen Katri Vala -lavalla perjantaina 27.10.2017 klo 12.30. Nuorten sarjan voittajateos Sukupuolena ihminen on ensimmäinen nuorille suunnattu suomenkielinen teos sukupuolen moninaisuudesta ja transsukupuolisuudesta. Lasten sarjan voittaja Todellisten prinsessojen kirja esittelee totutusta prinsessakaavasta poikkeavia, oikeasti eläneitä prinsessoja eri aikakausilta. Tammi julkaisee voittajateokset syksyllä 2018.

Risto Räppääjän 20-vuotisjuhlavuosi on herkkua kaikille aisteille23.10.2017 10:50Tiedote

Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjä -kirjasarja on riemastuttanut suomalaisia lukijoita jo 20 vuoden ajan. Tuorein sarjan kirja Risto Räppääjä ja väärä Vincent vie lukijat taideväärennösten maailmaan. Juhlavuoden kunniaksi Risto Räppääjä on taipunut myös herkkureseptejä sisältäväksi kokkauskirjaksi. Marraskuussa Risto Räppääjä -musikaaleista ja -elokuvista tuttuja biisejä kuullaan musiikkiteatteri Kapsäkissä järjestettävässä juhlakonsertissa.