Hidasta elämää Suomi Oy

Kirjoista kauneutta mieleen ja kirjahyllyyn

5.6.2017 11:22 | Hidasta elämää Suomi Oy

Kirja voi olla yhtä aikaa kaunis ja koskettava, voimallinen ja merkityksellinen. Näistä lähtökohdista syntyi Hidasta elämää -kirjaperhe yhteistyössä Otavan kanssa.

Hidasta elämää -nettisivusto ja -somekanavat ovat kannustaneet ja luoneet merkityksiä suomalaisten elämään jo vuodesta 2010 lähtien. Tammikuussa 2017 ilmestyivät ensimmäiset Hidasta elämää -kirjaperheen kirjat, jotka ponnahtivat heti myyntilistojen kärkeen. Hidasta elämää -kirjojen, kuten nettisivustonkin, tavoite on parantaa suomalaisten kokemusta elämästä.

”Meidän ajattelussamme kirjojen lähtökohtana on luoda lukijoille kokonaisvaltainen elämys, joka on enemmän kuin mustaa tekstiä valkoisella taustalla – sitä voimme tehdä netissäkin. Kirja on elämys, joka on tarkoitettu koettavaksi – ei pelkästään tiedon jaon välineeksi”, kirjaperhettä suunnittelemassa ollut Hidasta elämä -sivuston perustaja Sanna Wikström sanoo.

Hidasta elämää -kirjoissa on panostettu sekä sisäsivujen visuaaliseen elämykseen että kauniisiin kansiin. Kun Hidasta elämää -kirjat laitetaan hyllyyn, ne muodostavat kauniin kokonaisuuden, ja silti jokainen kirja on myös uniikki ja linjassa kirjailijan luoman tekstin tunnelman kanssa.

”Nämä kirjat ovat kuin ystäviä, jotka kulkevat elämässä mukana. Niihin palataan yhä uudelleen. Siksi meille on ollut erityisen tärkeää, että pitkäaikainen ystävä on kaunis – sitä on kiva säilyttää myös kirjahyllyssä tai yöpäydällä. Kirjat ovat itsessään näyttäviä sisustuselementtejä”, Wikström kertoo.

Uudenlainen tapa suhtautua kirjaan on syntynyt nettirajapinnasta, sisällöt koetaan eri tavalla eri formaateissa: netissä napataan nopeaa oivallusta matkaan, kirjan kanssa luodaan tila, jossa annetaan hetki itselle sekä omille tunteille ja kokemuksille.

Suomen suurin kirjakustantamo Otava on tyytyväinen yhteistyöhön: ”On ollut todella innostavaa tehdä yhteistyötä Hidasta elämää -kirjaperheen kirjailijoiden kanssa. Kirjat tarjoavat suomalaisille väyliä ja voimia matkalla mielen ja kehon hyvinvointiin. Kirjojen vastaanotto on ollut loistava, ja neljää ensimmäistä kirjaa on tähän mennessä painettu yli 25 000 kappaletta”, iloitsee Hidasta elämää -kirjoista Otavalla vastaava kustannuspäällikkö Mari Mikkola.

Tähän mennessä kirjasarjassa on julkaistu seuraavat kirjat:

• Sanna Wikström : Unelmakarttakirja
  • Katri Syvärinen : Löydä elämän taika
  • Tara Lange : Tikapuut rakkauteen
  • Noora Lintukangas : Viihdy omassa arjessasi

Syksyllä 2017 kirjaperhe kasvaa kuudella uutuuskirjalla.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Pequ Nieminen
pekka@hidastaelamaa.fi

Tarja Kopra
Viestintävastaava
tarja.kopra@otava.fi

Hidasta elämää Suomi Oy
Pohjoisranta 12D

Vuonna 2010 perustettu nettisivusto hidastaelamaa.fi on kasvanut Suomen pidetyimmäksi hyvinvointikanavaksi. Sivustolla käy viikottain 150 000 eri kävijää ja sen sosiaalisen median kanavia seuraa yli 200 000 ihmistä. Sivuston taustayhtiö Hidasta elämää Suomi Oy tuottaa verkkosisällön lisäksi myös kirjoja ja muita hyvinvointituotteita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Hidasta elämää Suomi Oy

Lapin lumo on Suomen ensimmäinen Slow-TV-ohjelmasarja12.10.2015 10:00Tiedote

Lehdistötiedote 12.10.2015. Hidastaelamaa.fi:ssä tänä syksynä nähtävä Lapin lumo on ensimmäinen askel Suomessa kohti kansainvälisesti menestynyttä TV-formaattia, Slow-TV:tä. Tyypillinen Slow-TV-ohjelma kuvaa tapahtumaa sen luonnollisessa etenemisnopeudessa – ja kokonaisuudessaan, ilman leikkauksia. Ehkä tunnetuin Slow-TV-ohjelma on Norjassa junan veturista kuvattu matka, joka kestää seitsemän tuntia.