Kirsi Vehkaluoto nimitetty HOK-Elannon muutosjohtajaksi

KTM Kirsi Vehkaluoto on nimitetty HOK-Elantoon muutosjohtajaksi ja konsernijohtoryhmän jäseneksi 1.10.2022 alkaen. Tehtävä on HOK-Elannon konsernijohtoryhmässä uusi ja muutosjohtaja raportoi työssään toimitusjohtaja Veli-Matti Liimataiselle.

Vehkaluoto siirtyy HOK-Elantoon SOK:lta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2017 saakka Strategiayksikössä, viimeisimpänä tehtävänään Strategiayksikön vetovastuu. Aiemmin Vehkaluoto on työskennellyt muun muassa Lassila & Tikanojan sekä EY:n palveluksessa strategian, liiketoiminnan kehittämisen ja konsultoinnin tehtävissä.

- Kirsi tuo tärkeää strategista osaamista organisaatioomme ja toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi HOK-Elantoon, toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen sanoo.

- Olen todella iloinen uudesta tehtävästäni HOK-Elannossa ja päästessäni osaksi äärimmäisen ammattitaitoista työyhteisöä. On hienoa päästä yhdessä viemään asioita eteenpäin, Kirsi Vehkaluoto sanoo.

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 650 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa ja meillä työskentelee noin 6 500 hok-elantolaista.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 360.

Puurakenteinen Alepa Backas palvelee kartanomiljöössä – poikkeuksellinen kauppa lämmittää itse itsensä30.11.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Historiaa huokuvan Backaksen kartanon pihapiiriin Vantaalle 1. joulukuuta avattava Alepa Backas on HOK-Elannon ensimmäinen myymälä, jossa kaukolämpö on korvattu poikkeuksellisella ratkaisulla: kaupan kylmäkoneista syntyvä lauhdelämpö voidaan varastoida maan alle ja käyttää sieltä rakennuksen ja sen käyttöveden lämmitykseen. Jatkossa vastaavia energiaratkaisuja tullaan näkemään Alepa-myymälöissä enemmänkin.

Ravintola Salve uudistui. Merimieshenkisessä kortteliravintolassa viihdytään porukalla ja usein.7.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Merimiesten kantapaikkana Helsingin Hietalahdenrannassa 125 vuotta sitten avautunut ravintola Salve raikasti sisustustaan ja ruokalistaansa. Uskollisen kanta-asiakaskunnan omaava ravintola keräsi myös asiakkaiden toiveita uudistuksen alla. Isot pyöreät pöydät, käsinojalliset tuolit, merimiesravintolan sielu sekä ruokalistalta silakat, lihapullat, lohikeitto ja wieninleike haluttiin säilyttää. Uudistettu ravintola on nyt auki.

Prisma Hyvinkään uudistus valmistui: Ruokatorille tarjolle ravintolatason annoksia ja myymälän energiankulutus puolittui1.11.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Prisma Hyvinkään laaja uudistushanke on valmistunut lokakuun lopussa. Hyvinkääläisten toiveisiin on vastattu muun muassa Kerää & Skannaa -palvelulla sekä tuomalla Ruokatorin valikoimaan sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Usean miljoonan investoinnissa myymälämiljöö päivittyi modernimmaksi ja myymälässä tehtiin merkittäviä energiansäästötoimia.