Kivikon Sortti-asema suljettuna 21.–25. toukokuuta remontin vuoksi

HSY:n Sortti-asemaa Kivikossa remontoidaan kevään ja kesän aikana. Kivikon Sortti-asema on suljettuna 21.–25. toukokuuta. HSY suosittelee käyttämään muita Sortti-asemia remontin aikana.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden Sortti-asemaa Kivikossa remontoidaan kevään ja kesän aikana. Kivikon Sortti-asema on suljettuna 21.–25. toukokuuta ja yhden viikon elokuussa. Parannustyöt jatkuvat aina syyskuun loppuun saakka.

- Remontti voi hidastaa asiointia Kivikon Sortti-asemalla, joten suosittelemme käyttämään muita Sortti-asemia. Erityisesti näin keväällä Sortti-asemilla on ruuhkaa, kun asukkaat tuovat talkookuormiaan ja siivoavat varastojaan. Varmimmin ruuhkat voi välttää käyttämällä Ruskeasannan Sortti-asemaa remontin aikana, sillä Konalan Sortti-asema on jo valmiiksi erittäin vilkas. Remontin jälkeen asiointi sujuu Kivikossa jouhevammin, kun sisäänajoon saadaan toinen kaista, kertoo HSY:n toimintovastaava Eetu Keinänen.

Remontin yhteydessä uudistamme myös Sortti-aseman opasteet ja kyltit. Uudistustöillä valmistellaan asemaa itsepalveluasiointia varten. Vastaisuudessa Sortti-asemalle tuodut jätteet voi maksaa asiakaspalvelupisteessä tai uusilla itsepalvelulaitteilla, jotka toimivat Sortti-aseman asiakaskortilla.

Sortti-asemilla otetaan vastaan monia jätteitä maksutta

Sortti-asemille voi tuoda maksutta monia kodeissa kertyneitä jätteitä, kuten sähkölaitteita, kotien vaarallista jätettä, metalliromua, kartonkia, pahvia, paperia, lasipurkkeja ja kuution verran painekyllästettyä puuta.

Haravointijäte- tai risukuorma maksaa Sortti-asemalla viisi euroa. Myös kannoista ja puunrungoista pääsee eroon viiden euron kuormahinnalla. Lisäksi Sortti-asemille voi tuoda muutakin maksullista jätettä, kuten puujätettä, kipsiä ja sekajätettä. Asemilta voi vuokrata peräkärryn jätteiden kuljettamiseen. Vuokraus maksaa viisi euroa, kun jätteet tuodaan Sortti-asemalle.

Sortti-asemille ei voi tuoda jätettä kuorma-autolla. Maksuvälineenä käy pankki-, luotto- tai maksukortti, ei käteinen.

Sortti-asemat sijaitsevat Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kirkkonummella:

Kivikko, Kivikonlaita 5, Helsinki
Konala, Betonitie 3, Helsinki
Ämmässuo, Ämmässuontie 8, Espoo
Jorvas, Jorvaksentie 10, Kirkkonummi
Ruskeasanta, Klemmintie 7, Vantaa.

Sortti-asemista: www.hsy.fi/sorttiasemat
Toimintovastaava Eetu Keinänen, puh. 050 383 2646, eetu.keinanen@hsy.fi
Lisätietoja peräkärryn vuokraamisesta: https://www.hsy.fi/fi/asiointi/Sivut/Vuokraa-perakarry.aspx

HSY:n hallituksen kokouksen ja yhtymäkokouksen päätökset 16.11.201816.11.2018 11:14Tiedote

Hallitus päätti muun muassa hyväksyä Kestävän kaupunkielämän ohjelman valmistelun käynnistämisen sekä tarkistaa Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden toteutussuunnittelun enimmäishintaa. Hallitus päätti biojätteiden ja kartonkipakkausten kilpailutuksesta vuosille 2019–2027 seuraavasti: - biojätteiden keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijaksi Kirkkonummelle, Espooseen, Länsi-Vantaalle ja Länsi-Helsinkiin valittiin Remeo Oy - biojätteiden keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijaksi Itä-Vantaalle valittiin Lassila & Tikanoja Oyj - kartonkipakkausten keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijaksi Länsi-Helsinkiin valittiin Urbaser Oy. Yhtymäkokous päätti muun muassa hyväksyä seuraavat asiat: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028 Yhtymäkokous päätti myös hyväksyä Pitkäkosken kapasiteetinnoston ja perusparannuksen hankesuunnitel

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta ja yhtymäkokouksesta 16.11.201813.11.2018 15:51Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous ja yhtymäkokous pidetään perjantaina 16.11.2018. Kokouksien esityslistat ovat nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kestävän kaupunkielämän ohjelman valmistelun käynnistämisen hyväksymisestä sekä Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden toteutussuunnittelun enimmäishinnan korotuksesta. Hallitus päättää myös biojätteiden ja kartonkipakkausten kuljetusurakoitsijoiden valinnasta Espooseen, Vantaalle ja Länsi-Helsinkiin vuosina 2019–2027. Yhtymäkokous päättää muun muassa seuraavien asioiden hyväksymisestä: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028. Yhtymäkokous päättää myös Pitkäkosken kapasiteetinnoston ja perusparannuksen hankesuunnitelman hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jä

Polttopuiden hankinta helpottuu ja päästöt vähenevät – Kuivaa asiaa -hanke paneutuu oikeaoppiseen ja tehokkaaseen polttopuun käyttöön25.10.2018 10:52Tiedote

TTS Työtehoseuran, HSY:n ja Turun kaupungin yhteisessä Kuivaa asiaa- hankkeessa kehitetään asukkaille uusia polttopuupalveluita ja annetaan vinkkejä oikeaoppiseen säilytykseen ja polttoon. Tavoitteena on tehostaa polttopuun käyttöä ja vähentää poltosta aiheutuvia hiukkaspäästöjä ja parantaa siten pientaloalueiden ilmanlaatua.