Kivikon Sortti-asema suljettuna 21.–25. toukokuuta remontin vuoksi

HSY:n Sortti-asemaa Kivikossa remontoidaan kevään ja kesän aikana. Kivikon Sortti-asema on suljettuna 21.–25. toukokuuta. HSY suosittelee käyttämään muita Sortti-asemia remontin aikana.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden Sortti-asemaa Kivikossa remontoidaan kevään ja kesän aikana. Kivikon Sortti-asema on suljettuna 21.–25. toukokuuta ja yhden viikon elokuussa. Parannustyöt jatkuvat aina syyskuun loppuun saakka.

- Remontti voi hidastaa asiointia Kivikon Sortti-asemalla, joten suosittelemme käyttämään muita Sortti-asemia. Erityisesti näin keväällä Sortti-asemilla on ruuhkaa, kun asukkaat tuovat talkookuormiaan ja siivoavat varastojaan. Varmimmin ruuhkat voi välttää käyttämällä Ruskeasannan Sortti-asemaa remontin aikana, sillä Konalan Sortti-asema on jo valmiiksi erittäin vilkas. Remontin jälkeen asiointi sujuu Kivikossa jouhevammin, kun sisäänajoon saadaan toinen kaista, kertoo HSY:n toimintovastaava Eetu Keinänen.

Remontin yhteydessä uudistamme myös Sortti-aseman opasteet ja kyltit. Uudistustöillä valmistellaan asemaa itsepalveluasiointia varten. Vastaisuudessa Sortti-asemalle tuodut jätteet voi maksaa asiakaspalvelupisteessä tai uusilla itsepalvelulaitteilla, jotka toimivat Sortti-aseman asiakaskortilla.

Sortti-asemilla otetaan vastaan monia jätteitä maksutta

Sortti-asemille voi tuoda maksutta monia kodeissa kertyneitä jätteitä, kuten sähkölaitteita, kotien vaarallista jätettä, metalliromua, kartonkia, pahvia, paperia, lasipurkkeja ja kuution verran painekyllästettyä puuta.

Haravointijäte- tai risukuorma maksaa Sortti-asemalla viisi euroa. Myös kannoista ja puunrungoista pääsee eroon viiden euron kuormahinnalla. Lisäksi Sortti-asemille voi tuoda muutakin maksullista jätettä, kuten puujätettä, kipsiä ja sekajätettä. Asemilta voi vuokrata peräkärryn jätteiden kuljettamiseen. Vuokraus maksaa viisi euroa, kun jätteet tuodaan Sortti-asemalle.

Sortti-asemille ei voi tuoda jätettä kuorma-autolla. Maksuvälineenä käy pankki-, luotto- tai maksukortti, ei käteinen.

Sortti-asemat sijaitsevat Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kirkkonummella:

Kivikko, Kivikonlaita 5, Helsinki
Konala, Betonitie 3, Helsinki
Ämmässuo, Ämmässuontie 8, Espoo
Jorvas, Jorvaksentie 10, Kirkkonummi
Ruskeasanta, Klemmintie 7, Vantaa.

Sortti-asemista: www.hsy.fi/sorttiasemat
Toimintovastaava Eetu Keinänen, puh. 050 383 2646, eetu.keinanen@hsy.fi
Lisätietoja peräkärryn vuokraamisesta: https://www.hsy.fi/fi/asiointi/Sivut/Vuokraa-perakarry.aspx

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 13.4.201813.4.2018 10:37Tiedote