Klassikko on aina klassikko

Legendaarinen Vuoristorata voitti jälleen huvipuiston suosituimman laitteen tittelin Linnanmäen järjestämässä suosikkilaiteäänestyksessä. Lähes kolmanneksen äänistä rohmunneen puisen Vuoristoradan jälkeen suosituimmat laitteet ovat Ukko, Kingi ja Salama.
Linnanmäen Vuoristorata ja Ukko

Linnanmäen suosikkilaiteäänestyksessä ääniä annettiin lähes 6 000 kappaletta, joista noin kolmannes meni vuonna 1951 valmistuneelle Vuoristoradalla. Kommenteissa korostuivat erityisesti radan nostalgisuus, tervan tuoksu sekä sukupolvet ylittävä huvipuistokokemus.

- Vuoristorata on ollut aina lempparini pienestä asti. Vuoristoradan huima vauhti ja vanhan puun tuoksu tuovat mieleen sen, että vuoristorata on ollut olemassa jo monta kymmentä vuotta. Siihen ei vaan voi kyllästyä, kyselyyn vastannut asiakas kommentoi.

Linnanmäelle Vuoristoradan suosio ei tullut yllätyksenä. Myös aikaisempina vuosina vastaavissa kyselyissä se on saavuttanut huvipuiston suosituimman laitteen tittelin.

- Minullekin Vuoristorata tuo mieleen muistoja omasta lapsuudesta ja samanlaisia muistoja halusin aikoinaan tarjota myös omille lapsille. Tänä vuonna 65 vuotta täyttänyt Vuoristorata on klassikko, joka on aina muodissa, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin sanoo ylpeänä.

Kyselyssä palkintosijoille nousivat myös ratalaitteet Ukko ja Salama sekä vapaapudotustorni Kingi. Vuonna 2014 Linnanmäelle tulleen Kingin parhaiksi puoliksi mainittiinkin usein hurja vapaapudotus 70 metrin korkeudesta, joka saa adrenaliinin virtaamaan sekä mahdollisuus ihailla Helsingin mahtavia maisemia laitteen noustessa hitaasti korkeuksiin.

Hurjimpien laitteiden lisäksi myös rauhallista menoa tarjoavat laitteet paljastuivat monien suosikeiksi.

- Hepparata oli ensimmäinen laite, jossa lintsillä kävin. Siinä on nostalgiaa ja jokainen kerta, kun lintsillä käyn, on Hepparata ”must”, radan suosikikseen valinnut asiakas kommentoi.

- Vaikka käynkin muissa laitteissa useammin, niin Hurjakuru saa aina viimeistään suun hymyyn ja repäistyä pari ilonkiljahdusta! Se hurja tunne, kun tietää kastuvansa ja kuitenkin sitä yllättyy jokaisesta vesipisarasta. Kurussa myös vauhti on optimaalinen vilvoittamaan kuumana päivänä, ja maisemointi saa mieleen ulkomaiden jokilaivareissut, Hurjakurun suosikikseen valinnut kävijä tunnelmoi.

Lisätietoja:
Pia Adlivankin, toimitusjohtaja, Linnanmäki, p. 040 418 7788,
pia.adlivankin@linnanmaki.fi

Heli Hemgård, viestintäpäällikkö, Linnanmäki, p. 040 901 5219,
heli.hemgard@linnanmaki.fi

Linnanmäen Vuoristorata ja Ukko
Linnanmäen Kingi

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo 65 vuotta ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2015 lahjoitettiin 4,1 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2016 on 4,3 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2016 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.