Klassikkoketju Memphis uudistuu – uusi ravintola Ympyrätaloon

Helsinkiläisille tuttu ravintolaketju Memphis uudistuu. Ensimmäinen uuden konseptin Memphis aukeaa Hakaniemen Ympyrätaloon torstaina 12.9. Memphis Hakaniemi on tunnelmallinen afterwork- ja illallispaikka, jonka ruokalista perustuu jaettavuuteen ja yhdessä kokemiseen.

Uudistunut Memphis on vastaus modernin, kansainvälisen ja laatutietoisen kaupunkilaisen toiveisiin. Memphisiin on helppo poiketa töiden jälkeen pienelle iltapalalle tai tulla nautiskelemaan pitkän kaavan mukaan rentoa illallista ystävien kesken.

Raikkaaseen ja yllätykselliseen ruokalistaan on koottu paljon hauskaa ja elämyksellistä syötävää eri kokoisina annoksina. Makuja ja tekstuureita on haettu erityisesti Aasian ja Amerikan keittiöistä. Pääosassa ovat muun muassa pehmeät täytetyt baot sekä japanilaiset dumplinit.
– Myös hiiligrillissä paistettu Char-Char Chicken on yksi tulevia klassikoita. Hakaniemen Memphis on värikäs ravintola, jossa palvelua tehdään pilke silmäkulmassa, kertoo keittiömestari Niko Kanerva.

Jaettavat annokset ovat kasvattaneet suosiotaan Helsingin ravintoloissa viime vuosina. Uudessa Memphisissä annosten jakaminen ja erilaisten makujen testailu onkin tehty entistä helpommaksi, ja listalta löytyy useita nimenomaan jaettavaksi tarkoitettuja kokonaisuuksia. Yksi näistä on esimerkiksi neljälle syöjälle tarkoitettu kolmen ruokalajin Feed us! -menu, joka on saatavilla sekä liha- että kasvisversiona.

Drinkkibaari Kallion parhaalla paikalla

Keskeisellä paikalla sijaitseva Memphis Hakaniemi on paitsi ravintola, myös kupliva drinkkibaari etkoille ja afterworkeille. Tokoinrannan suuntaan avautuva terassi tarjoaa otollisen miljöön illanviettoon yhdessä Helsingin kauneimmista maisemista. Juomalistalta löytyy herkullisia cocktaileja ja mocktaileja, suosittuja erikoisoluita ja hyvä valikoima viinejä jokaiseen makuun.

– On ollut mahtavaa nähdä, kuinka jo legendaksi muodostunut Memphis on kokenut rohkean uudistuksen. Tämä Tokoinrantaan rantautunut Memphis on takuulla yksi syksyn iloisimmista väriläiskistä, iloitsee HOK-Elannon toimialajohtaja Henriikka Puolanne.

Lisätiedot:

Facebook ja Instagram: @MemphisHakaniemi #MemphisHakaniemi

www.raflaamo.fi

Henriikka Puolanne, Ravintolatoimialan johtaja, HOK-Elanto, p. 010 76 606 42
Suvi Rantanen, ravintolapäällikkö, Memphis Hakaniemi, p. 010 010 766 4121

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

HOK-Elannon alkuvuosi 2019: Monipuolisia investointeja uusiin palveluihin16.8.2019 12:06:41 EESTTiedote

HOK-Elanto investoi palveluverkostonsa kehittämiseen alkuvuonna 21,4 miljoonaa euroa. Alepa-ketju laajeni neljällä uudella myymälällä. Tapiolan ja Itäkeskuksen Food Market Herkut kokivat muodonmuutoksen kevään aikana. S-market Vallilassa uudistettiin täysin. Prisma Järvenpää remontoitiin. Uudet ravintolat Amarillo ja Sing & Pore avattiin Helsingin keskustaan. Pienempiä remontteja eri toimipaikoissa tehtiin kolmisenkymmentä.

Kaupunkipyöräilyä edistävä kesäkampanja huipentuu Taiteiden yönä – Hashtagille #AlepaFillART kerätään pyöräillen luotuja taideteoksia27.6.2019 13:21:15 EESTTiedote

Lenkki piirtyy karttasovellukseen kilometri kilometriltä ja pyöräilijästä tulee teoksensa myötä taiteilija. Fillart-kampanja kokoaa sivustolleen pyöräillen luotuja teoksia. Pyöräileville taiteilijoille on luvassa palautetta, sillä Vuoden Graafikko 2013 ja aktiivinen kaupunkipyöräilijä Kasper Strömman kuratoi tunnuksella #AlepaFillART ladattuja kuvia viikoittain läpi kesän.