Kodin remontointi ei jäänyt vain korona-ajan ilmiöksi – Kvikin keittiövaraukset huimassa kasvussa

Koronapandemian aiheuttama etätyöbuumi on kasvattanut suomalaisten halukkuutta remontoida kotejaan. Remontointi-into ei ole jäänyt vain korona-ajan ilmiöksi, vaan Kvikin keittiövaraukset kasvoivat helmikuussa lähes 50 % vuoden takaisesta. Kvikin Helsinki City -myymälässä on aloittanut vastikään myös uusi yrittäjä.
Kvikin uusi Veda Touch -keittiö on ollut Suomessakin kysytty keittiömalli. Kuva: Kvik

Kun koronapandemia pakotti suomalaiset etätöihin koteihinsa keväällä 2020, alkoi asuntojen ja mökkien pienremontointi kiinnostaa. Keittiöremonttien kysyntä suorastaan räjähti ja taitavista remontoijista oli ajoittain pulaa. Keväinen remontointi-into ei kuitenkaan jäänyt vain ensimmäisen koronavuoden ilmiöksi, vaan esimerkiksi Kvikin keittiövaraukset kasvoivat Suomessa helmikuussa 2022 46 % vuoden takaiseen verrattuna. Lisäksi tarjouspyyntöjen määrä kasvoi Kvikillä helmikuussa peräti 68 % vuoden takaisesta.

“Suomalaisten kodinsisustusinto on jatkunut korkeana, ja keittiöiden kysyntä on ollut viime vuodet hienossa kasvussa. Näin keväällä onkin täydellinen aika toteuttaa keittiöunelmat kotiin tai kesämökille”, vinkkaa Suomen maajohtaja Katja Juola Kvikiltä.

Tanskalaisella keittiö- ja kylpyhuonebrändi Kvikillä on Suomessa kuusi myymälää, jotka sijaitsevat Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Tampereella, Raisiossa ja Oulussa. Kvik tunnetaan myös tanskalaista tyylikkyyttä huokuvista säilytys- ja sisustusratkaisuistaan.

Salah Al-Mehsen luotsaamaan Kvikin Helsinki City -myymälää

Kvikin suositussa Helsinki City -myymälässä on aloittanut helmikuun 1. päivänä uutena franchising-yrittäjänä Salah Al-mehsen. Hän on työskennellyt keittiöalalla ja Kvikillä myyjänä jo vuosia, mutta ottaa nyt ensiaskeliaan itsenäisenä yrittäjänä.

“Keittiöala kiehtoo haastavuudellaan. Jokainen asiakas on erilainen ja haluaa omanlaisensa keittiön. Keittiöistä tulee aina ainutlaatuisia, juuri siihen kotiin mitoitettuja ja suunniteltuja. Kvikillä olemme lisäksi lyömättömiä siinä, miten huomioimme hiilijalanjälkeä ja panostamme kestävään kehitykseen sekä tuotteillamme että toiminnallamme”, kuvailee Salah Al-mehsen.

Idearikas yrittäjä onkin lähtenyt uudistamaan myymäläänsä jo vauhdilla. Kampissa sijaitseva Helsinki City -myymälä otti esimerkiksi ensimmäisenä Suomessa käyttöön Kvik Home -palvelun, jossa asiakkaiden keittiöt tullaan suunnittelemaan suoraan heidän keittiöihinsä. Lisäksi aukioloaikoja on pidennetty, jotta voidaan palvella asiakkaita myös perinteisten toimistoaikojen ulkopuolella.

Kvik Helsinki Cityn avajaisia vietetään uuden kauppiaan johdolla ensi viikolla. Luvassa on esimerkiksi erikoistarjouksia uusille keittiöasiakkaille ja kumppanitapahtumia. Lauantaina 7.5. päästään nauttimaan Al-mehsenin äidin valmistamaa herkullista irakilaista sormiruokaa, jota on tarjolla sekä asiakkaille että henkilökunnalle.

Kvik Helsinki City
Franchising-yrittäjä Salah Al-mehsen
salahal@helsinkicity.kvik.fi

Salah Al-mehsen on Kvik Helsinki City -myymälän uusi franchising-yrittäjä. Kuva: Kvik