Kodin Terra Nokian toiminta päättyy vuoden loppuun mennessä – Prismojen rautakauppaa kehitetään

Elokuussa käynnistyneiden yhteistoimintaneuvotteluiden lopputuloksena Kodin Terra Nokian toiminta on päätetty lopettaa vuoden loppuun mennessä. Yksikön kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri keinoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta.

Yhteistoimintaneuvottelut koskivat koko Nokian Kodin Terrassa työskentelevää henkilöstöä, yhteensä 20 henkilöä. Kaikille yhteistoimintaneuvotteluiden piirissä oleville henkilöille pyritään tarjoamaan töitä osuuskaupan muista toimipaikoista.

– Kiitämme jo tässä vaiheessa Nokian Kodin Terran henkilöstöä kovasta työstä ja loistavasta palvelusta asiakkaidemme hyväksi. Henkilöstö on ollut tämän yksikön vahvuus, ja heidän panoksestaan Terran onnistuminen ei ole jäänyt kiinni, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä.

Rautakauppa siirtyy vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan

Kodin Terran Nokian kiinteistö säilyy toiminnan päätyttyä Pirkanmaan Osuuskaupan omistuksessa. Tavoitteena on löytää liikepaikkaan uusia vuokralaisia tai käyttää sitä muuhun osuuskaupan omaan liiketoimintaan.

– Useat tahot ovat olleet kiinnostuneita liikepaikasta jo yt-neuvottelujen aikana, ja tiloille pyritään löytämään mahdollisimman nopeasti sopivaa jatkokäyttöä, Jylhä sanoo.

Pirkanmaan Osuuskaupan rautakaupan tarjontaa keskitetään jatkossa entistä vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan. Rautakaupassa asiointi on muuttunut viime vuosien aikana merkittävästi, kun kodin tuotealueen, työkalujen ja puutarhatuotteiden ostamista on siirtynyt hypermarketeihin ja halpahintamyymälöihin ja remonttien sekä rakennusprojektien ostaminen palveluina on lisääntynyt voimakkaasti. Myös laajan valikoiman tarjoavista verkkokaupoista on tullut yhä suositumpia ostopaikkoja.

Pirkanmaan Osuuskaupalla tutkitaan parhaillaan Prisma-verkoston mahdollista laajentamista Pirkanmaalla ja sitä kautta rautakaupan tarjonnan lisäämistä asiakkaiden saataville. Prismat ovat asiakkaille luontaisia ja lähes viikoittaisia ostopaikkoja kodinsisustamisen, työkalujen ja puutarhatuotteiden osalta.

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimialajohtaja Ville Jylhä, ville.jylha@sok.fi, 010 767 0079

Pirkanmaan Osuuskaupan myynti edellisen vuoden tasolla – Ruoan verkkokaupan myynti kasvoi 37 %30.1.2020 08:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan verollinen myynti vuonna 2019 oli 1 092 miljoonaa euroa, joka oli edellisen vuoden tasolla. Toimialoista päivittäistavarakauppa kasvoi yhden prosentin, käyttötavarakaupan sekä ravintola- ja ABC-liiketoiminnan myynti pieneni edellisestä vuodesta kaksi prosenttia johtuen Kodin Terran ja ravintola Tuopin sulkemisesta sekä erityisesti polttonestekaupan hintakilpailusta. Päivittäistavarakaupan palveluita parannettiin avaamalla uusi Sale-myymälä Jankaan ja uudistamalla nykyinen Sale-myymälä Nattarissa sekä S-marketit Mäntässä, Viialassa ja Food Market Herkku Hämeenkadulla. Prisma Ideapark remontoitiin uuteen Prisma-konseptiin. Panostukset ruoan verkkokauppaan jatkuivat keräilykapasiteetin kasvattamisella ja uudella noutopisteellä Linnainmaan Prismassa. Uusia autonpesuyksiöitä avattiin Prismojen yhteyteen Nokialla ja Linnainmaalla. Asiakasomistajia oli vuoden lopussa 204 165. Bonusta heille maksettiin 31,4 miljoonaa euroa, joka on 0,9 miljoonaa euroa enemmän kuin edelli

Pirkanmaan Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu alkaa – nyt on aika edistää uusia paikallistoiveita7.1.2020 10:05:00 EETTiedote

Nuorten liikkumisen mahdollistavat Ässäkentät, arjen kiireitä helpottava ruoan verkkokauppa, laaja palveluvalikoima ja -verkosto – osuuskauppa näkyy jo nyt monella tavalla jäsentensä arjessa. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan? Mikä rooli osuuskaupalla voisi olla Pirkanmaan kehityksessä? Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia Pirkanmaan Osuuskaupan pian alkavissa vaaleissa.

Nokian Kodin Terra sulkee ovensa perjantaina 13.12.12.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Nokian Kodin Terrassa on käynnissä loppuunmyynnin viimeinen viikko ennen kuin myymälä sulkee ovensa perjantaina 13.12. Yksikön toiminnan lopettamiseen päädyttiin, sillä Kodin Terra Nokia oli koko historiansa ajan tappiollinen yksikkö. Kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri tavoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta. Henkilökuntaa työllistyy Pirkanmaan Osuuskaupan muihin yksiköihin Kaikille Nokian Kodin Terran työntekijöille tarjottiin mahdollisuus jatkotyöllistymiseen Pirkanmaan Osuuskaupassa. Vuoden vaihteessa Terran henkilöstöstä puolet siirtyy töihin Osuuskaupan muihin toimipaikkoihin. – Koko henkilökunta ansaitsee isot kiitokset Kodin Terran taipaleesta ja tyhjennysmyynnin saattamisesta loppuun. Haluamme luonnollisesti pitää kiinni hyvistä työntekijöistä. Terrassa työskentely on luonut työntekijöille hyvät edellytykset jatkaa loistavaa asiakaspalvelua muissa Osuuskaupan yksiköissä, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylh