Kodin Terra on nyt Prisma Rauta

S-ryhmä panostaa jatkossa rautakauppaan Prisman johdolla ja yhdistää eri rautakaupan brändinsä yhden, Prisma Rauta -nimen alle. Myös Kuopion Kodin Terra on siis jatkossa Prisma Rauta Kuopio. Valikoimaa ja palveluita kehitetään entisestään.

S-ryhmän kaikki rautakaupan yksiköt tuodaan yhden Prisma Rauta -brändin alle. Suomessa on tällä hetkellä viisi Kodin Terraa ja kolme Prisma Rautaa, jotka saavat nyt yhdenmukaisen ilmeen.

PeeÄssän rautakaupan paikka pysyy Pitkälahdessa ja työntekijät ovat ennestään tuttuja ammattilaisia. Myymäläilmettä brändimuutos sen sijaan uudistaa.

–        Kuopion Kodin Terrassa muutos näkyy ensivaiheessa uutena nimenä. Prisma Rauta -myymälöiden ilmettä ja valikoimaa kehitetään askel kerrallaan lähivuosina, kertoo vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Samalla Kodin Terran oma verkkokauppa muuttuu toistaiseksi Prisma Raudaksi ja myöhemmässä vaiheessa rautakaupan verkkokauppa jatkossa Prisma.fi:hin – Prisman muun valikoiman kanssa samaan paikkaan.

-          Vahvan ja kaikille tutun Prisma-brändin alla liikeideamme terävöityy ja selkeytyy. Prisma Rauta kertoo jo nimellään, että kyse on nimenomaan rautakaupasta, josta sekä kuluttaja- että yritysasiakas saa kaikki alan tuotteet ja palvelut. Nyt Prisma Raudaksi muuttuvassa entisessä Kodin Terra -myymälässämme on esimerkiksi harvinaisen toimiva noutomyymälä, johon voi ajaa sisään ja pakata ostokset rauhassa sateelta suojassa autoon, muistuttaa Prisma Raudan johtaja Kari Hartikainen.

Viimeiset kaksi vuotta ovat tunnetusti olleet kotoilun aikaa ja moni suomalainen on innostunut paitsi sisustamaan myös remontoimaan kotiaan tai pihaansa.

-          Haluamme jatkossa palvella sekä kuluttaja- että ammattiasiakkaitamme heidän tarpeitaan vastaavalla tavalla kehittämällä palveluita yhdessä asiakkaiden kanssa niin erillisessä Prisma Rauta -suuryksikössä kuin Prisma-myymälöissä, Ruotsalainen toteaa.

Kasvomaskin käyttö PeeÄssän toimipaikoissa20.4.2022 12:58:59 EEST | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinninlaitos THL kevensi pääsiäistä edeltävänä torstaina omaa maskilinjaustaan merkittävästi. Päivittäistavarakauppa ry, Kaupan liitto ja Mara ry ovat niin ikään päivittäneet omia, asiakkaille suunnattuja maskisuosituksiaan, eikä kaupan tai ravintoloiden asiakkailta edellytetä enää maskin käyttöä. Maskia saa luonnollisesti käyttää yhä niin halutessaan. Myös S-ryhmän henkilöstön maskilinjausta on päivitetty. PeeÄssän henkilöstön yhteisestä maskisuosituksesta luovutaan, mutta henkilöstöllä on edelleen mahdollisuus käyttää työtehtävissään halutessaan maskia. Työpaikalla maskien käytöstä päättää työnantaja riskinarvioinnin perusteella. -Vaikka luovumme yhteisestä maskisuosituksesta kaupoissamme, ravintoloissamme ja muissa toimipaikoissamme Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n uuden ohjeistuksen mukaisesti halutessaan maskia voi kuitenkin edelleen käyttää. Linjaus koskee niin asiakkaitamme kuin henkilökuntaamme, toimitusjohtaja Mikko Junttila linjaa.

Keskimäärin 1200 euroa tulospalkkaa17.3.2022 10:15:00 EET | Uutinen

Osuuskauppa PeeÄssän henkilöstölle maksettiin vuodelta 2021 tulosten perusteella tulospalkkoja lähes 2,4 miljoonaa euroa, joka on keskimäärin 1200 euroa per työntekijä. PeeÄssällä on käytössä tulospalkkakäytäntö, jonka piiriin kuuluvat kaikki peeässäläiset. Tulospalkkaa on mahdollista saada maksimissaan kahden kuukauden palkan verran ja se maksetaan työntekijöille tehtyjen työtuntien perusteella. - Tulospalkkaa sai 1985 peeässäläistä. Tulospalkitsemisen lisäksi työntekijät saavat 3–25 prosenttia ostoetua kaikista S-ryhmän toimipaikoista. Lisäksi meillä huolehditaan erilaisin keinoin työntekijöiden työhyvinvoinnista ja työturvallisuudesta. Esimerkiksi tuemme henkilöstön omaehtoista liikuntaa ja hyvinvointia työvirerahalla, joka on 180 euroa per henkilö vuodessa, kertoo henkilöstöjohtaja Suvi Honkanen. Tulospalkitseminen ohjaa työskentelyä kohti työpaikan tavoitteita, jotka on jokaiselle toimipaikalle määritelty erikseen. Tulospalkkaan on oikeutettu sen toimipaikan henkilöstö, jossa tavo