Koe syvällinen rauhantunne hetkellisen mielihyvän sijaan

Harri ja Ilkka Virolaisen uutuuskirja Sisäinen rauha (Viisas Elämä, 2021) kertoo, miten rauhaa, harmoniaa ja onnellisuutta voi kokea olosuhteista riippumatta. Ajatuksia herättävä teos sisältää konkreettisia, omaan arkeen sopivia harjoituksia tietoisen läsnäolon saavuttamiseksi hektisessä ajassamme.

Valokuva: Julia Alakulju       Kirjan kansi: Taivo Org
Valokuva: Julia Alakulju Kirjan kansi: Taivo Org

Ulkoisesti kaikki on ihan hyvin: on kiinnostava työ, mukava perhe, hyvä taloudellinen tilanne, ystäviä ja harrastuksia. Silti mieltä kalvaa tunne, että mikään ei riitä.

”Tyypillisesti ihmiset etsivät onnellisuutta ja sisäistä rauhaa työsaavutuksista, ihmissuhteista, ruuasta, internet-surfailusta, harrastuksista ja päihteistä”, veljekset toteavat. ”Nämä antavat kuitenkin vain hetkellistä mielihyvää syvällisen rauhan tunteen sijaan.” Mutta kuten he kirjassaan opastavat, sisäisen rauhan voi saavuttaa ulkoisista tekijöistä riippumatta ja toisaalta sisäistä rauhaa voi kokea myös hektisessä työelämässä, kiireisessä perhearjessa pienen lapsen itkiessä tai esimerkiksi liikenneruuhkassa.

Kirjoittajat tietävät hyvin, mistä puhuvat. Kun monia elämän suuret kysymykset alkavat kiinnostaa vasta myöhemmin elämässä, he kiinnostuivat elämän syvällisemmistä teemoista jo 20-vuotiaina. Nyt kummallakin on neljä maisterin tutkintoa ja myös tohtorin tutkinnot, ja he ovat järjestäneet yli 15 vuoden ajan työpajoja, luentoja sekä yksilöllistä ohjausta ja fasilitointia sisäisen rauhan kokemiseen. Kaikista elämän tärkeistä pyrkimyksistä yksi nousee yli muiden: sisäisen rauhan saavuttaminen.

Sisäinen rauha ei tarkoita elämän passivoitumista tai rakkaista asioista tai ihmissuhteista luopumista, vaan elämä voi olla hyvinkin aktiivista. Olennaista on oivaltaa, ettei sisäistä rauhaa voi saavuttaa ulkoisilla tekijöillä eikä ostaa rahalla. ”Sisäinen rauha on perusoikeus, jota ei tarvitse rakentaa tai ansaita – riittää, että yhteys omaan itseen löytyy. Siihen kirja antaa oivat työkalut”, Harri ja Ilkka jatkavat.

Kirja sisältää tiedon lisäksi paljon hyödyllisiä tehtäviä, meditaatioharjoituksia ja itsetutkiskelun kysymyksiä, jotka johdattavat lukijaa kohti sisimmässään jo olevaa sisäistä rauhaa. Sen löytäessään ihminen voi kokea onnellisuutta ja vapautta ajasta ja paikasta riippumatta.

”Sisäisen rauhan tunteen saavuttamisesta on lukuisia hyötyjä arkeen. Se edistää terveyttä ja hyvinvointia, vaikuttaa positiivisesti työsuoritukseen sekä auttaa vuorovaikutuksessa ja ihmissuhteissa. Ylipäänsä sisäinen rauha lisää elämästä nauttimista”, Virolaiset toteavat.

Ilkka Virolainen ja Harri Virolainen ovat kirjoittaneet useita kirjoja mielen voimavaroihin ja ihmisten hyvinvointiin ja potentiaaliin liittyen. He ovat perehtyneet onnistuneisiin muutoksiin tieteellisen tutkimuksen ja työkokemuksen kautta. Virolaiset ovat valmentaneet huippu-urheilijoita, yritysjohtajia ja eri alojen asiantuntijoita. He ovat toimineet myös meditaatio-opettajina ja järjestäneet lukuisia sisäiseen rauhaan liittyviä työpajoja, luentoja ja yksilöllistä ohjausta jo yli 15 vuoden ajan niin Suomessa kuin ulkomailla.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Harri ja Ilkka Virolainen esittelevät uutuuskirjaansa

Valokuva: Julia Alakulju       Kirjan kansi: Taivo Org
Valokuva: Julia Alakulju Kirjan kansi: Taivo Org

On aika luoda uutta – Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -muistikirja auttaa itsensä kehittäjiä eteenpäin19.10.2021 08:51:00 EEST | Tiedote

Kirjailija ja itsensä johtamisen valmentaja Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -tuoteperheen uutuus on Saa mitä haluat -muistikirja (Viisas Elämä). Se on suunniteltu itsensä kehittämisen ja ajattelun tueksi, ja se auttaa pysähtymään omien ajatusten äärelle. Muistikirja täydentää suosittujen Saa mitä haluat -valmennusten ja kirjojen ohjeita toteuttaa oman näköistä elämää. Muistikirja on tärkeä työkalu kaikissa Koppelomäen valmennuksissa ja verkkokursseissa, mutta toimii myös itsenäisesti oman elämän suunnittelussa ja ajanhallinnassa.

”Pyhyys on tässä, se potkii sua perseelle!”17.8.2021 08:38:00 EEST | Tiedote

Miten jatkaa elämää, kun läheinen saa lääkäriltä kuolemantuomion? Sanna Vaaran odotettu uutuusteos Siskonpeti käsittelee rankkoja teemoja – kuolemanpelkoa, irti päästämistä, syyllisyyttä ja häpeää. Pysäyttävistä aiheistaan huolimatta Siskonpeti on tulvillaan toivoa, lämpöä ja ronskia huumoria. Se on yhtä aikaa sekä selviytymistarina että ylistyslaulu elämälle, sen iloille ja suruille. Elämään kuuluu kaikki.

Viisas Elämän syksyn 2021 kirjat on julkaistu8.6.2021 14:30:04 EEST | Tiedote

Viisas Elämän syksyn 2021 uutuuskirjoja yhdistää halu hidastaa hektistä elämää. Onnea ja mielenrauhaa löytyy yllättävän läheltä ja tutuista lähteistä: arjesta, saunasta, itsensä kehittämisestä ja myönteisen ajattelun voimasta. Uutuuksien joukossa nähdään myös legendaarisen supertähden Tina Turnerin tuore elämäkerta, joka valottaa maailmankuulun artistin hengellistä matkaa. Toinen syksyn odotetuimmista käännöskirjoista on Wim Hof -menetelmä, joka kertoo kylmähoidon lukuisista terveyshyödyistä. Ohessa tulevan syksyn satoa ja poimintoja sekä kotimaisten että ulkomaisten teosten monipuolisesta kattauksesta.