Koillis-Helsingin uuden bussilinjaston kilpiä on alettu vaihtaa pysäkeille – ajantasaiset linjatiedot pysäkkiaikatauluissa

Koillis-Helsingin bussilinjasto uudistuu 14. elokuuta 2017, kun HSL:n liikenteessä siirrytään syysaikatauluihin. Linjakilpien vaihto bussipysäkeille on kuitenkin aloitettu jo heinäkuussa, sillä linjakilpien vaihto ei onnistu yhdessä yössä.

Yhteensä linjakilpien tiedot vaihtuvat miltei 600 pysäkillä. Samalla linjakilvet siirtyvät HSL:n uuden ilmeen mukaisiksi. Viimeisimpänä, juuri ennen muutoshetkeä, uudet kilvet vaihdetaan vilkkaimmille paikoille, kuten Malmin terminaaliin, Hämeentielle, Kustaa Vaasan tielle ja Lahdenväylälle.

Pysäkit, joille on jo vaihdettu uudet linjakilvet, tunnistaa pysäkille asennetusta, linjakilpien vaihtumisesta kertovasta tiedotteesta. Ajantasaiset linjatiedot näkyvät pysäkkien aikatauluissa sekä HSL:n reittioppaassa (reittiopas.fi).

Koillis-Helsingin uudesta bussilinjastosta on saatavilla lisää tietoa HSL:n verkkosivuilla osoitteessa hsl.fi/koillishelsinki2017 sekä Koillis-Helsingin linjastouudistuksesta kertovasta lehdestä, joka jaettiin Koillis-Helsingin kotitalouksiin kesäkuussa ja jota on saatavilla myös HSL:n palvelupisteistä ja Koillis-Helsingin kirjastoista.

Johannes Laitila, tiedottaja (matkustajainformaatio), p. 050 414 0111

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 600 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.9.201712.9.2017 11:47Tiedote

Voit lukea kokouksen esityslistan täältä:http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2017478 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 41/2017 ratkaisu Hallitus ratkaisi Tuusulan bussilinjojen liikennöinnistä järjestetyn tarjouskilpailun. Kilpailutuksessa oli mukana 12 reittiä, joita alkavat ajaa Oy Pohjolan Liikenne Ab ja Bus Travel Oy Reissu Ruoti. Tuusulasta tulee vuoden 2018 alussa kuntayhtymän jäsen ja Tuusulan joukkoliikenteen järjestäminen ja suunnittelu siirtyvät HSL:n vastuulle. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017478-3 HSL:n tietosuojapolitiikka Hallitus hyväksyi HSL:n tietosuojapolitiikan. Tietosuojapolitiikassa kuvataan henkilöön liittyvien tietojen käytön periaatteet, menetelmät ja vastuut HSL:n organisaatiossa. Sitä täydennetään myöhemmin tarkennuksilla ja ohjeilla. EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (EU 2016/679) aletaan soveltaa siirtymäkauden jälk