Koillis-Helsingin uuden bussilinjaston kilpiä on alettu vaihtaa pysäkeille – ajantasaiset linjatiedot pysäkkiaikatauluissa

Koillis-Helsingin bussilinjasto uudistuu 14. elokuuta 2017, kun HSL:n liikenteessä siirrytään syysaikatauluihin. Linjakilpien vaihto bussipysäkeille on kuitenkin aloitettu jo heinäkuussa, sillä linjakilpien vaihto ei onnistu yhdessä yössä.

Yhteensä linjakilpien tiedot vaihtuvat miltei 600 pysäkillä. Samalla linjakilvet siirtyvät HSL:n uuden ilmeen mukaisiksi. Viimeisimpänä, juuri ennen muutoshetkeä, uudet kilvet vaihdetaan vilkkaimmille paikoille, kuten Malmin terminaaliin, Hämeentielle, Kustaa Vaasan tielle ja Lahdenväylälle.

Pysäkit, joille on jo vaihdettu uudet linjakilvet, tunnistaa pysäkille asennetusta, linjakilpien vaihtumisesta kertovasta tiedotteesta. Ajantasaiset linjatiedot näkyvät pysäkkien aikatauluissa sekä HSL:n reittioppaassa (reittiopas.fi).

Koillis-Helsingin uudesta bussilinjastosta on saatavilla lisää tietoa HSL:n verkkosivuilla osoitteessa hsl.fi/koillishelsinki2017 sekä Koillis-Helsingin linjastouudistuksesta kertovasta lehdestä, joka jaettiin Koillis-Helsingin kotitalouksiin kesäkuussa ja jota on saatavilla myös HSL:n palvelupisteistä ja Koillis-Helsingin kirjastoista.

Johannes Laitila, tiedottaja (matkustajainformaatio), p. 050 414 0111

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 600 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 21.11.201721.11.2017 11:09Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä:http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2017481 Vantaan Ojangon linja-autovarikkoa koskeva sitoumus HSL hallitus teki sitoumuksen Vantaan kaupungin ja Vantaan kaupungin omistaman Kehäsuora Oy:n kanssa bussivarikosta. Vantaan kaupunki rakentaa Kehä III ja Porvoon väylän risteysalueen luoteispuolelle 150-170 linja-auton varikon, jonka on tarkoitus valmistua kesäksi 2019. HSL sisällyttää liikennöintisopimukseensa ehdon, jonka perusteella Ojangon varikolta ajettavan kilpailutetun linja-autoliikenteen voittanut yritys vuokraa yhtiöltä Ojangon linja-autovarikon pysäköintipaikkoineen ja rakennuksineen seuraavan 30 vuoden ajan. HSL sitoutuu vastaamaan yhtiölle siitä, että yhtiö saa kaikissa tilanteissa vuokratulonsa. Hallitus päätti, että sitoumuksen periaatteita noudatetaan, kun HSL-alueelle toteutetaan uusia kunnalliseen omistukseen tulevia varikoita. Linkki esitykseen:http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=m