Suomen Kennelliitto rySuomen Kennelliitto ry

Koiramessut tuovat Messukeskukseen 22 000 koiraa

Suomen suurin koiratapahtuma Koiramessut, järjestetään 8.–10. joulukuuta Messukeskuksessa, Helsingissä. Messukeskuksessa nähdään viikonlopun aikana 22 000 koiraa ja paikalle odotetaan 50 000 kävijää. Tapahtumassa on monipuolista ohjelmaa kaikille koirista kiinnostuneille. Uutuutena on perjantain ohjelma, joka keskittyy koiran hyvinvointiin ja koira-alan ammatteihin.

Spesiaaliperjantain ohjelma keskittyy koiran hyvinvointiin ja koira-alan ammatteihin. Kuva: Kennelliitto/Jukka Pätynen

Suuret koiranäyttelyt kolmena päivänä ja ennätyssuuri pentunäyttely

Koiramessuilla järjestetään kolme kansainvälistä koiranäyttelyä. Perjantaina järjestetään Helsinki Winner 2017 -koiranäyttely, lauantaina Pohjoismaiden Voittaja 2017 -näyttely ja sunnuntaina Voittaja 2017 -näyttely.

Lauantai tuo Messukeskukseen suurimman koiramäärän, yhteensä lähes 9 000 koiraa. Tuolloin järjestetään myös ennätyssuuri epävirallinen pentunäyttely, johon osallistuu yli 1 000 pentua.

Ohjelmaa koko perheelle

Koiramessuilla tapahtuu monella eri areenalla ja tapahtuma-alueella. Luvassa on erilaisia näytöksiä ja lajiesittelyjä. Uutuutena tänä vuonna päästään seuraamaan lampaiden paimennusnäytöstä ja metsästysnäytöksiä.

Lapsille on luvassa lelukoirakilpailu ja kasvomaalausta. Myös Kennelliiton Nuorten osastolta löytyy tekemistä monen ikäisille.

Uutuutena Spesiaaliperjantai – asiaa koiran hyvinvoinnista ja koira-alan ammateista

Perjantaina messuohjelma keskittyy koiran hyvinvointiin ja koirien parissa työskentelyyn. Asiaa riittää koira-alaa opiskeleville sekä koiran hankintaa harkitseville ja koiran jo omistavillekin.

Spesiaaliperjantai-alueelta hallista 4 löytyy Kennelliitto-alue, jossa pääsee keskustelemaan koira-alan asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi alueella pääsee kuuntelemaan tietoiskuja ja luentoja useista eri aiheista.

Perjantaina messuille pääsee kaksi yhden hinnalla -alennuksella ja liput voi ostaa jo ennakkoon verkkokaupasta.

Kotimaiset koirarodut esillä

Suomen itsenäisyyden satavuotisuuden kunniaksi myös Koiramessuilla juhlitaan kotimaisia koirarotuja. Kotimaisille roduille on pystytetty oma osastonsa halliin 6, jossa kaikki viisi rotua ovat edustettuina.

Lisäksi lauantaina ja sunnuntaina kotimaisiin rotuihin pääsee tutustumaan Areenalla näytöksessä, joka esittelee rotujen alkuperäisiä käyttötarkoituksia sekä monipuolisuutta ja soveltuvuutta myös muihin lajeihin.

Suomen Kennelliitto
viestintäpäällikkö Liisa Suoninen

Suomen Kennelliitto
viestintäasiantuntija Marianna Laitinen
marianna.laitinen@kennelliitto.fi

Koiramessut tuovat Messukeskukseen 22 000 koiraa ja paikalle odotetaan 50 000 kävijää. Kuva: Kennelliitto/Jukka Pätynen

Årets tjänstehundar har utsetts16.11.2017 07:00Tiedote

Hundar som tilldelas hederstiteln Årets tjänstehund 2017 har utsetts. Finska Kennelklubben delar ut priserna den 8 december, på den finska hundmässan Koiramessut i Messukeskus i Helsingfors. Årets gränshund Ceijo, Årets militärhund Helmi, Årets fängelsehund Rane, Årets polishund Routa och Årets tullhund Urho mottar sina priser på mässan. Gränsbevakningsväsendet, Försvarsmakten, Brottspåföljdsmyndigheten, Polisen och Tullen har var och en utsett ett ekipage som belönas.

Kennelliitto palkitsee 18 sankarikoiraa ihmishenkien pelastamisesta18.10.2017 13:50Tiedote

Kennelliitto myöntää vuonna 2017 Sankarikoiran arvon 18 koiralle. Lisäksi 21 koiraa saa kunniamaininnan tekemästään urotyöstä. Sankarikoiran arvon voi saada koira, joka on vaikuttanut merkittävästi siihen, että yksi tai useampi ihmishenki on pelastunut. Kennelliitto palkitsee Sankarikoirat Koiramessut-tapahtumassa sunnuntaina 10. joulukuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Sankarikoirat palkitsevat Helsingin apulaispormestari Pia Pakarinen ja Kennelliiton valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen.