Koiran kanssa -kirja kertoo tositarinoita koiran työstä ja harrastuksista

Mervi Heikkilän kirjoittama helppolukuinen Koiran kanssa -selkokirja tutustuttaa lukijan neljääntoista eri koiraan. Kertomusten avulla lukija pääsee tutustumaan koiraharrastuksiin ja työtehtäviin.

kansi: Mervi Heikkilä & Marjo Nygård, Koiran kanssa

Koirat ovat ihmisen erottamattomia kumppaneita ja mukana myös työntekijöinä monissa ammateissa. Koirien kanssa harrastetaan huvin vuoksi ja tehdään töitä tosissaan. Helppolukuinen kirja on suunnattu lapsille, mutta sen lämminhenkiset kertomukset viihdyttävät ketä tahansa eläinten ystävää.

Koiran kanssa -kirja esittelee neljätoista koiraa eri ammateissaan ja harrastuksissaan. Osa koirista on jo julkkiksia, kuten lukukoira Börje ja tanssiva Flow, mutta mukana on myös persoonallisia arjen sankareita, kuten porokoira Násti.

Lasten- ja nuortenkirjailija Mervi Heikkilä on siviiliammatiltaan Seinäjoen kaupungin kirjastotoimenjohtaja. Hän haaveili lapsena eläinlääkärin ammatista ja nykyään hänellä on lemmikkejä aina lampaista kanoihin – sekä tietenkin koira.

Kirjan värikuvituksen on tehnyt Marjo Nygård, jonka kuvat ovat tuttuja lasten- ja oppikirjojen sivuilta. Mukana niin kotona kuin työhuoneella kulkee rakas ranskanbulldoggi Kelmi Kepponen. Elämää ilman koirakaveria olisi vaikea edes kuvitella.

Helppolukuinen selkokieli on yleiskieltä helpompaa, yksinkertaistettua suomen kieltä. Selkokielinen kirjallisuus on suunnattu kaikille niille, joille yleiskielen lukeminen ja ymmärtäminen on hankalaa. Avain on tehnyt pitkäjänteistä työtä selkokirjallisuuden kustantajana. Kustantamo palkittiin työstään Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla syksyllä 2017.

Teos: Koiran kanssa
Kirjailija: Mervi Heikkilä
Kuvittaja: Marjo Nygård
Sivuja: 88
Ilmestymispäivä: 27.6.2019

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

www.avain.net

kansi: Mervi Heikkilä & Marjo Nygård, Koiran kanssa

Avaimen kirjat keväällä 20206.11.2019 12:23:26 EETTiedote

Avaimen kevään 2020 uusien teosten joukossa on tietokirjoja vanhemmuudesta, seksuaalisuudesta, kahvilakulttuurista, rauhanturvaajien arjesta ja kaunokirjallisuudesta. Lapsille ilmestyy kauniisti kuvitettu runoteos Kuutarhuri sekä tietokirjat tehdaskaupunkien lasten arjen historiasta sekä kuvakirja ötököistä. Keväällä julkaistaan myös valikoima selkokirjallisuutta: tunnettujen romaanien selkomukautuksia, merkittävien kotimaisten runojen kokoelma, tietokirjallisuutta nuorten maahanmuuttajien kokemuksista Suomessa ja mullistavien keksintöjen historiaa.

KUTSU: Neulo poika, neulo - Knits inspired by Tom of Finland -kirjan julkistamistilaisuus ti 22.10. Oodissa18.10.2019 10:43:02 EESTKutsu

Tule tutustumaan tekstiilitaiteilija Marjukka Vuorisalon ja valokuvaaja Marjo Von Bellin uutuuskirjan Neulo poika, neulo – Knits inspired by Tom of Finland neulemalleihin ja kuulemaan vinkit syksyn neuletöiden tekemiseen. Kirjan julkistamistilaisuus järjestetään keskustakirjasto Oodin Kirjataivaassa (3.krs, Töölönlahdenkatu 4, Helsinki) klo 17:00-19:00.