Kojamo kutsuu yrityksiä kehittämään palveluita parempaan kaupunkiasumiseen

Asumisen digitaaliset palvelut ja älykodin mahdollisuudet parantavat asumisviihtyvyyttä ja asiakaskokemusta. Kojamo kutsuu nyt yrityksiä kehittämään uusia asumisen palveluita ja avaa Lumo-brändin palvelukehityksen innovaatioalustaksi.

- Jotta voimme vastata asiakkaiden toiveisiin paremmasta kaupunkiasumisesta, kutsumme yrityksiä kehittämään arkea helpottavia palveluita. Tavoitteemme on, että innovaatioyhteistyöstä syntyy uusia palveluita, joita asiakas voi valita toiveittensa ja tarpeittensa mukaan. Yhteiskäyttöauto ja Lumo-talkkarit ovat hyviä esimerkkejä palveluistamme, joita jo tarjoamme yhteistyössä kumppaneitten kanssa, toimitusjohtaja Jani Nieminen kertoo.

Uudet palvelut perustuvat kaupunkiasumiseen liittyvien yksilöllisten tarpeiden ja halujen ymmärtämiseen. Siivoojan ja personal trainerin palvelut kotiin tai yhteiskäyttöauto lähiparkkipaikalla voivat kuulua jo nyt vuokrasopimukseen.

- Tiedämme, että kaupunkilainen toivottaa palvelut tervetulleiksi, ja kiinnostus on suurta esimerkiksi yhteiskäyttöautoja, -pyöriä, -tiloja ja -pesuloita kohtaan. Asuminen, johon voi yhdistää palveluja ja itselleen sopivan sijainnin, kiinnostaa yhä useampaa kaupunkilaista. Palvelujen avulla arki sujuu helpommin ja vastaa asiakkaiden yksilöllisiin asumisen toiveisiin ydinkeskustassa tai lähiöympäristössä, asiakkuusjohtaja Juha Heino kertoo.

Tavoitteena on, että vuoden 2018 aikana näemme uusia, innovatiivisia palveluja.  Valikoimaan on tarkoitus kehittää sekä kaikille asiakkaille yhteisiä että toiveiden mukaan räätälöityjä, yksilöllisiä palveluita.

Käyttötarkoituksen muutoksella koteja ydinkeskustoihin

Vuokra-markkinoiden trendinä on asuminen aivan kaupunkien ydinkeskustoissa. Myös lähiöt ovat suosiossa yhteisöllisyyden ja ulkoilumahdollisuuksien vuoksi. Lisäksi vuonna 2050 Helsingin seudulla ennustetaan asuvan lähes kaksi miljoonaa ihmistä*. Asuntojen määrän pitää siis kasvaa edelleen. Kojamolla rakenteilla on noin 1 800 asuntoa ja uusia tapoja luoda koteja etsitään koko ajan.

- Ainoa tapa lisätä keskusta-asuntoja, on vanhojen rakennusten käyttötarkoituksen muuttaminen. Sen vuoksi Kojamo rakennuttaa asuntoja myös entisiin toimistoihin ja teollisuusrakennuksiin, jotta keskusta-asumiseen olisi kaikille sitä haluaville mahdollista, Nieminen kertoo

Investoiminen kaupunkiasumiseen investoimalla uudisrakentamiseen ja peruskorjauksiin sekä Lumo-palvelujen kehittämiseen yhteistyössä kumppaneitten kanssa ovat avainasemassa Kojamon strategiassa.

Yritykset voivat kertoa kiinnostuksestaan yhteistyöhön palvelujen kehittämiseksi www.kojamo.fi -sivustolla.

*Helsingin kaupungin väestöennuste

Kojamo on vuokra-asumisen ja asuntosijoittamisen edelläkävijä, joka on uudistunut voimakkaasti viime vuosina. Uudistumisen avulla Kojamo voi luoda aidosti parempaa kaupunkiasumista nopeasti muuttuvassa maailmassa. Kojamo muuttaa suomalaista yhteiskuntaa yhdessä asiakkaiden, yritysten, kaupunkien ja muiden toimijoiden kanssa. lumo.fi kojamo.fi