Kokemuksella on merkitystä: Outi Rekola MTV:n myyntijohtajaksi

MTV Oy on nimittänyt Outi Rekolan mediamyynnin johtajaksi. Ennen MTV:tä Rekola työskenteli 17 vuotta nykyisen Bauer Median ja sen edeltäjien myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä. Viimeksi Rekola toimi Bauer Median kaupallisena johtajana.

MTV Oy on nimittänyt Outi Rekolan mediamyynnin johtajaksi.

MTV halusi painottaa rekrytoinnissa mediamyynnin ja sen johtamisen kokemusta.

”Puntaroimme vaihtoehtoja ja totesimme hyvin pian, että nykyisessä markkinatilanteessa asiakkaiden, toimistojen ja median tuntemus on hyvin ratkaisevassa asemassa”, sanoo MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtaja Sami Vikback ja jatkaa: ”Outilla on valtavan pitkä kokemus mediamyynnin johtamisesta haastavassa ympäristössä.”

Toimiessaan Bauer Median kaupallisena johtaja Outi vei viime töikseen läpi Radio Novan liiketoimintakaupan yhteydessä tehdyn myyntiorganisaatioiden yhdistämisen, jonka ansiosta Bauer Media nousi radiomarkkinassa markkinahaastajasta markkinajohtajaksi.

Sami Vikbackin mukaan Rekolan nimityksellä haetaan myös pitkäjänteisyyttä MTV:n mediamyynnin johtoon: ”Outi, jos kuka, on vuosien varrella kokenut mediamarkkinan muutokset ympärillään ja on siitä huolimatta luotsannut joukkojaan muutostilanteissa menestyksekkäästi. Tavoitteemme on olla Suomen paras myyntiorganisaatio ja uskon Outin panokseen sen toteutumiseksi.”

Outi Rekolalle MTV:n myynnin vetovastuu ja siihen liittyvät tavoitteet ovat haaste, joka on voitettavissa.

”Maikkarilla on hieno historia ja haluan olla mukana tekemässä sen tulevaisuudesta vähintään yhtä hienoa. Tiedän tilanteen olleen viime aikoina turbulentti, mutta näen tässä tehtävässä valtavan potentiaalin. TV- ja videomainonnan kysyntä on muualla Euroopassa tällä hetkellä todella kovassa kasvussa, joten miksi ei täälläkin”, uskoo elokuussa uudessa työssään MTV:n myyntijohtajana aloittava Outi Rekola.

Outi Rekola aloittaa työssään heti kesälomien jälkeen 7.8.2017.

Sami Vikback, liiketoimintajohtaja, MTV, +358 (0)400 392 400, sami.vikback@mtv.fi
Outi Rekola, myyntijohtaja (alkaen 7.8.2017), MTV, +358 (0)40 502 2790

MTV Oy on nimittänyt Outi Rekolan mediamyynnin johtajaksi.

IT-talo Nortal palkkaa satoja, henkilöstömäärä kasvaa tänä vuonna puolella22.5.2018 14:12Tiedote

Liiketoiminnan- ja IT-alan konsultti sekä ohjelmistotoimittaja Nortal vahvistaa asemiaansa viidellä kotimarkkina-alueellaan Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Liettuassa ja Omanissa. Virossa vuonna 2000 perustettu yhtiö muutti nimensä Nortaliksi ostettuaan vuonna 2011 suomalaisen ohjelmistotoimittaja CCC Corporationin. Täysin työntekijöidensä omistaman Nortalin tavoitteena on palkata tänä vuonna 300 uutta työntekijää varmistamaan lisääntyneiden asiakasprojektien toimitukset. Myös Suomessa Nortalin toiminta on kääntynyt kannattavaksi ja yhtiön rekrytointitarve on liiketoiminnan ja asiakkuuksien kasvaessa huomattava.

Lahden armoton Red Bull 400 kisattiin helteisessä säässä – Iivo Niskaselle pronssia12.5.2018 20:02Tiedote

Kansainväliset mäkihyppystadionit valloittanut ylämäkijuoksutapahtuma Red Bull 400 järjestettiin tänään Lahden suurmäessä. Lähes 700 kisaajaa testasi äärirajojaan helteisessä auringonpaahteessa, pyrkien nousemaan mäkimontun pohjalta Lahden suurmäen huipulle. Suomen urheilutähdistöä kisassa edustivat hiihtäjistä maailmanmestari ja olympiavoittaja Iivo Niskanen ja olympiavoittaja Sami Jauhojärvi, yhdistetyn Ilkka Herola ja Leevi Mutru sekä lumilautailulegenda Eero Ettala. Ammattiurheilijoista paras oli Iivo Niskanen, joka sijoittui kolmanneksi. Voittoon ylsi suunnistusta aktiivisesti harrastava Mikko Patana ja toiseksi sijoittui hiihtotaustan omaava Juho Veikkolainen. Naisten sarjan voitti epävirallisen halli-ME:n vuonna 2017 juossut maratoonari Laura Manninen.

Tekoälyhaaste on saanut liikkeelle jo kymmeniä tuhansia suomalaisia9.5.2018 13:12Tiedote

Reaktorin ja Helsingin yliopiston esittämän tekoälyhaasteen tavoitteena on, että yksi prosentti Suomen väestöstä kouluttautuisi kuluvan vuoden aikana tekoälyn perusteisiin. Haasteen ratkaisemiseksi tarjotaan kaikille avoin, tekoälyn perusteisiin käytännöllisten esimerkkien kautta pureutuva ilmainen Elements of AI -verkkokurssi. 14. toukokuuta avautuvalle kurssille on ilmoittautunut jo yli 20 000 ihmistä ja työntekijöilleen tekoälykoulutusta ovat lupautunut antamaan jo yli 100 organisaatiota, kuten OP, Nordea, Fazer, Elisa, Finnair, Stora Enso ja Kesko. Kahden opintopisteen arvoisen tekoälyn peruskurssin suorittaminen soveltuu kaikille työtilanteesta, toimialasta ja iästä riippumatta.

Kotimainen Fredman muuttaa keittiödatan tyytyväisiksi asiakkaiksi ja kannattavaksi liiketoiminnaksi4.5.2018 09:00Tiedote

Kotimaisen ammattikeittiöalan toimijan Fredman Groupin kehittämä uusi Chefstein-palvelu tekee tiedolla johtamisen mahdolliseksi myös ravintola-alalla. Tuottamalla ja analysoimalla keittiön eri prosesseista tietoa, tehostaa uusi palvelu ravintolan liiketoiminnan johtamista ja tarjoaa samalla keittiömestarille mahdollisuuden keskittyä luovuuteen ja asiakaskokemukseen.

Ilmainen AI-verkkokurssi kouluttamaan suomalaisia tekoälyn perusteisiin3.5.2018 12:12Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittävät avoimen tekoälyhaasteen, jonka ensimmäisenä tavoitteena on kouluttaa yksi prosentti suomalaisista (n. 54 000 ihmistä) paitsi ymmärtämään mitä tekoäly on, myös tunnistamaan sen tuomia mahdollisuuksia. Haasteen ratkaisemiseksi tarjotaan kaikille avoin Elements of AI -verkkokurssi, joka pureutuu tekoälyn perusteisiin käytännöllisten esimerkkien kautta. Kurssin ensimmäinen versio avataan yleisölle 14.5. Kahden opintopisteen arvoisen tekoälyn peruskurssin suorittaminen soveltuu kaikille työtilanteesta, toimialasta ja iästä riippumatta.

Kutsu medialle: Kansallinen tekoälyhaaste ja kaikille avoin sekä ilmainen Elements of AI -kurssi. Esittely 3.5. kl 1026.4.2018 10:45Tiedote

Tekoälyn, koneoppimisen ja robottien roolit työelämässä ja arjessamme ovat nykyhetken kuumimpia, mutta samalla myös hämmentävimpiä puheenaiheita. Useimmille meistä on edelleen epäselvää, mitä ne käytännössä tuovat, vievät, tekevät ja tarkoittavat. Uhkaako robotti työpaikkaani vai voisinko hyödyntää tekoälyä omassa elämässäni? Mitä tekoäly ylipäätään on? Helsingin Yliopisto ja Reaktor esittävät kaikille avoimen tekoälyhaasteen. Sen ratkaisemiseksi esitellään kansallinen Elements of AI, eli tekoälyn perusteet -kurssi suomalaisten tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Kurssin esittely medialle torstaina 3.5. kl 10-11.30 (Reaktor, Yliopistonkatu 4, 6. krs.)