Kokoomus: Suomi on saatava oikealle raiteelle

Kokoomuksen puoluekokous hyväksyi viikonloppuna Kalajoella Suomi oikealle raiteelle -ohjelman. Ohjelma kuvaa kokoomuksen tavoitteita 2030-luvulle.

Suomi oikealle raiteelle -ohjelma korostaa turvallisuutta, talouskasvun luomista Suomeen ja velkaantumisen lopettamista.

Ohjelmassa on viisi pääteemaa.

1. Turvallisuus on kaiken hyvinvoinnin perusta.
  2. Työ tuo henkistä ja taloudellista hyvinvointia.
  3. Halu oppia on mielenkiintoisen elämän perusedellytys.
  4. Toimiva turvaverkko palvelee, kannustaa ja huolehtii, ei lamaannuta.
  5. Talous kasvaa ja päästöt laskevat, velaksi eläminen loppuu.

Ohjelma on jatkoa vuonna 2020 hyväksytylle tavoiteohjelmalle, ja se rakentaa pohjaa puolueen eduskuntavaalikampanjalle. Ohjelma tarjoaa tiiviin vision siitä, miten Suomen hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuus voidaan kestävällä tavalla turvata. Ohjelmatyötä jatketaan eduskuntavaaliohjelmalle ja hallitusohjelmatavoitteilla.

Ohjelman voit lukea täältä: https://www.kokoomus.fi/suomi-oikealle-raiteelle/