Kolme yritystä valittiin neuvottelumenettelyyn Blominmäen jätevedenpuhdistamon projektinjohtourakasta

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY rakentaa parhaillaan uutta jätevedenpuhdistamoa Espoon Blominmäkeen. Rakennushanke etenee suunnitellusti kustannusarviossaan. Projektinjohtourakan tavoitetoteutusaika on 48 kuukautta, minkä mukaan uusi puhdistamo valmistuu vuoden 2021 lopussa.

Blominmäen luolastolouhinnoista valtaosa on tehty. (kuva:HSY)

Kuntayhtymän hallitus valitsi 25.8.2017 puhdistamon projektinjohtourakan neuvottelumenettelyyn kolme yritystä:

• YIT Rakennus Oy
  • Lemminkäinen Infra Oy
  • ryhmittymä: Skanska Infra Oy ja Skanska Talotekniikka Oy.

- Tarjoajien valintaperusteena olivat referenssit vastaavan tyyppisistä kohteista, kertoo toimitusjohtaja Raimo Inkinen.

HSY:n hallitus valitsi 21.4.2017 Blominmäen jätevedenpuhdistamon toteutuksen urakkamuodoksi projektinjohtourakan ja hankintamenettelyksi erityisalojen hankintalain mukaisen neuvottelumenettelyn. HSY lähetti projektinjohtourakan osallistumispyynnön julkaistavaksi kesäkuussa 2017. Urakkaan liittyvät neuvottelut käynnistyvät valittujen yritysten kanssa syyskuun alussa. Neuvotteluvaiheen jälkeinen lopullinen toteuttajan valinta pyritään tekemään joulukuussa 2017.

Puhdistamolouhinnoista valtaosa on tehty

Blominmäessä puhdistamon luolaston louhinnoista valtaosa on jo tehty ja työt jatkuvat pienemmillä louhintatöillä sekä kalliorakenteiden vahvistamisella. Samanaikaisesti tehdään luolatiloissa betonirakenteita, jotka helpottavat varsinaisten rakennustöiden aloittamista. Puhdistamon rakennus- ja varustelutyöt alkavat vuoden 2018 alussa.

Blominmäestä Suomenojalle johtavien viemäritunneleiden toteutussuunnitelmia osittain vielä viimeistellään. Louhinnat Mikkelän ajotunnelista etelään Espoonjoen tasolle ovat käynnissä. Muut tunneliosuudet käynnistyvät vuodenvaihteessa 2017-18.

toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 6357 741
toimialajohtaja Tommi Fred, puh. 050 3484 841

www.hsy.fi/blominmaki

Blominmäen luolastolouhinnoista valtaosa on tehty. (kuva:HSY)
Näkymä Blominmäelle ilmasta loppukeväällä 2017 (kuva: HSY)

HSY:n hallituksen kokous 16.2.201816.2.2018 10:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.2.2018 Hallitus päätti muun muassa valita Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijaksi Sähköarina Oy:n. Hallitus sai tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 09 1561 2412, 040 593 6346 www.hsy.fi

HSY palkitsi Hilton Helsinki Strandin ja erityisopettaja Jukka-Pekka Anttisen jätteen vähentämisestä15.2.2018 13:58Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on jakanut Vuoden Petraaja 2017 -palkinnon Hilton Helsinki Strandille. Lisäksi Käpylän peruskoulun erityisopettaja Jukka-Pekka Anttiselle myönnettiin kunniamaininta. Palkinto myönnetään toimijalle, joka on vähentänyt merkittävästi jätemääräänsä ja edistänyt materiaalitehokkuutta ja siten osallistunut vähähiilisen yhteiskunnan rakentamiseen. HSY jakoi palkinnon torstaina 15. helmikuuta pidetyssä Helsingin seudun ilmastoseminaarissa.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.2.201814.2.2018 07:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.2.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijan valinnasta ja saa tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.2.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi