Helsinki Seagulls

Komiikkataivaan kirkkain tähti Sami Hedberg liittyi korissijoittajien jengiin

Helsinki Seagulls vahvisti taustajoukkojaan, kun tuhatpäisiä yleisöjä naurattava Sami Hedberg lähti mukaan Seagulls -joukkueen sijoittajiin.

KORIPALLOILEVA KOKOVARTALOMIES

Vuodenvaihteessa Seagulls sai taakseen jo mediasijoittaja Kai Mäkelän sekä Janne Kulvikin vaimonsa Sinikan kanssa. Pääkaupunkiseudun ainoalla nousijaehdokkaalla Korisliigaan  on ollut hyvä vetovoima kevään mittaan; useat suomalaisjulkkikset fanittavat jo Stadin Seagullsia, heidän joukossaan ovat myös Leijonalegendat Saku Koivu ja Teemu Selänne.

Hedbergin oman Showhouse-yhtiön tapahtumissa viihdytettiin viime vuonna yli 100.000 ihmistä ja yhtiö ylsikin huippu-tulokseen: tulos kymmenkertaistui edellisvuodesta ja liikevaihto lähes kolminkertaistui. Hedberg on ensimmäinen suomalainen stand up –koomikko, joka on tehnyt Hartwall Areenalla sooloshow’n. Ennätyksellistä oli myös loppuunmyydyn soolon lähes 8000 katsojan yleisömäärä. Tämän kevään Sami Hedberg Show –kiertueelle on myyty jo yli 35 000 lippua. Seuraavaksi Hedberg toivookin liikuttavansa ihmisiä myös koripallon jalon lajin pariin, harrastamaan tai katsomoon.

HYVÄ KOOMIKKO ON UHKAROHKEA

Pääkaupungista ei ole yhtään ainutta joukkuetta Korisliigassa tällä pelikaudella. Kuitenkin Helsingistä löytyy eniten faneja, huippupelaajia, junnuja, seuroja, lajin historiaa. Seagulls perustettiin nostamaan helsinkiläinen koripalloilu takaisin Korisliiga-tasolle. Joukkueen tavoitteena on myös tarjota alueen lupaavimmille nuorille urapolku lajin huipulle. Seurayhteistyötä Seagullsien riveissä vetää maajoukkuelegenda Mikko Tanner.

Hedberg on ollut koristouhuissa mukana lapsesta saakka, Sami aloitti pallottelun Touhun Pojat Lauttasaari -korisseurassa jo 7-vuotiaana. Samille koripallo on aina ollut se rakkain harrastus. Hedbergin iso haave onkin jo pidempään ollut tehdä jotain enemmän koripallon parissa, antaa takaisin lajille joka hänelle on antanut paljon. Paljasjalkainen helsinkiläinen iloitsee päästessään nyt mukaan luomaan lokeista koripalloilmiötä Helsinkiin ja samalla uudenlaista koriskulttuuria koko Suomeen. Tavoitteet ovat korkealla, ja Sami Hedbergin mukaan hyvän koomikon pitääkin olla rohkea, jopa uhkarohkea.

SYDÄMELLÄ MUKANA

Henkilökohtaisena tavoitteena Samilla on halu saada oman esimerkkinsä kautta nuorisoa liikkeelle. Huumorimies Hedbergin elämässä terveys on nostanut merkitystään ja Hedberg katsookin yhdeksänvuotisen uransa olevan kansan hyvinvointia edistävää bisnestä; naurullastressi laukeaa, verenpaine laskee, masennus loittonee, ja immuunisysteemin toiminta paranee. Nauru on erityisen tärkeää ihmisille jotka eivät muuten harrasta liikuntaa säännöllisesti, sillä nauraminen on lempeää fyysistä harjoittelua jaterveellistä myös sydämelle.

Yhteyshenkilöt

Helsinki Seagulls, Mikko Tanner, email: mikko.tanner@devoi.fi, puhelin: +358 40 770 8490
Showhouse - Sami Hedberg Oy, Sofia Saarikko, Tuotantopäällikkö, + 358 40 9685 911 sofia.saarikko@samihedberg.com

Koripalloileva kokovartalomies Sami Hedberg