Bisnode

Konkurssien määrät vähentyivät Suomessa alkuvuonna, mutta uusien yritysten perustamistahti on rajussa laskussa

Alkuvuosi 2012 lupaa käännettä parempaan suuntaan, sillä konkurssihakemusten määrä väheni Suomessa noin 6 %. Toimialoista rakennusala on kärsinyt eniten , sillä vararikkoon ajautuneiden yritysten määrä oli 228 yritystä, joka on selvää kasvua edellisen vuoden samaan ajankohtaan verrattuna.

Uusien yritysten perustamistahti on hiljentynyt , sillä tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä perustettiin selvästi vähemmän yrityksiä kuin vuotta aiemmin. Eniten uusia yrityksiä perustettiin palvelualalle, jossa aloittaneiden yritysten osuus kasvoi 3.1% aiemmasta vuodesta. Palvelualalle näyttää syntyvän eniten uusia yrityksiä, sillä 49 % kaikista aloittaneista yrityksistä perustetaan tälle toimialalle. Rakentamisen puolella tilanne ei näytä kovinkaan hyvältä, sillä uusien yritysten perustamisprosentti on jopa 17% vähemmän verratessa aiempaan vuoteen.

Lisätiedot:
Pekka Raitala
Vice President - marketing, communication and new business
Bisnode Finland Oy
Mobile: +358 500 420347
pekka.raitala@bisnode.fi

Bisnode on Euroopan johtava luottotieto- ja yritysinformaatioalan toimija. Suomessa toimivia Bisnode-yhtiöitä ovat Bisnode Finland Oy, Dun & Bradstreet Finland Oy, DirektMedia 121 Oy, Kompass Finland Oy, Lundalogik Finland Oy ja Yritystele Oy. Bisnode-yhtiöt työllistävät Suomessa yli 100 henkilöä. Bisnode-yhtiöiden tavoite on olla Euroopan johtava digitaalisen yritystiedon tuottaja ja auttaa tällä tiedolla asiakkaitaan maksimoimaan myyntinsä, minimoimaan liiketoimintansa riskit ja tekemään parempia päätöksiä.

Bisnode
Kumpulantie 3

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Bisnode

Maksuviiveet ovat kasvussa, se ei liene yllätys. Käänteen ennustaminen onkin jo vaikeampaa27.4.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten yritysten maksuviiveet kasvoivat voimakkaasti maalis-huhtikuussa. Tämä näkyy Euroopan suurimman data-analytiikkayrityksen Bisnoden tuottamasta viikkotilastosta. Useilla toimialoilla laskujen maksamisessa näkyi muutoksia jo alkuvuodesta, koronvirus kuitenkin nopeutti jo alkanutta trendiä. Tietyillä toimialoilla maksuviiveet jatkoivat kasvuaan, kun virus levisi Suomeen muualta Euroopasta. Maksaminen on hidastunut tasaisesti eri puolilla maata.

Autojen Loyalty Awards -merkkiuskollisuuspalkinnot jaetaan 7. kerran23.1.2013 12:00:00 EET | Tiedote

LEHDISTÖLLE Julkaisuvapaa 23.1.2013 klo 12:00. Suomen johtava ajoneuvojen markkina- ja merkkiuskollisuuspalvelutuottaja DirektMedia121 Oy julkisti keskiviikkona 23.1. vuoden 2012 luotetuimmat ja uudelleenhankituimmat ajoneuvomerkit. Analyysin pohjana käytetään Trafin ajoneuvoliikennerekisterin perusteella rakennettua siirtymävirta-analyysiä, joka kertoo yksityishenkilöiden autonvaihdossa tapahtuvista merkkimuutoksista. Merkkiuskollisuusanalyysi kertoo puolestaan, kuinka monta prosenttia tietynmerkkisen auton omistavista yksityishenkilöistä pysyy uskollisena aiemmalle ajokilleen. Merkkiuskollisuuspalkinnossa ajoneuvot on ryhmitelty niiden käyttötarkoituksen ja koon perusteella autonostajan kannalta merkittäviin ryhmiin.

Konkurssien määrän kasvu hidastumassa Euroopassa ja Suomessa29.11.2012 10:40:21 EET | Tiedote

Konkurssit Suomessa ja Euroopassa* Kolmas vuosineljännes lupaa käännettä parempaan suuntaan, sillä konkurssiin asettamisten määrä väheni heinä-syyskuussa 2012 Suomessa noin -4,25 % verrattaessa samaan aikaan viime vuonna. Euroopassa konkurssit ovat lisääntyneet vuoden aikana 5,4 %, kun verrataan viime vuoteen. Toisaalta konkurssit ovat vähentyneet -8,7 % vuoden kolmannella neljänneksellä Euroopassakin.