Konsta Linkolan Avanto kuvaa ihmiskehon ja jääkylmän veden kohtaamisen

Avanto-valokuvanäyttely avautuu (14.9.-7.1.) Bang Bang Galleryssa, joka toimii Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.
Konsta Linkolan valokuva "Valkiajärvi-deepdark" on osa hänen "Avanto"-näyttelyään.

Avanto-sarja vangitsee sen haavoittuvaisen hetken, kun ihmisen luonnolliset vaistot ja keho joutuvat jääkylmän veden armoille. Se on tutkimusmatka hetkeen, jolloin ihminen siirtyy turvallisesta olotilasta pimeään ja tuntemattomaan veden maailmaan. Valokuvat kuvaavat niitä ensimmäisiä sekunteja, kun ihmiskeho painuu hyiseen veteen. Avanto-näyttelyssä katsoja voi ihailla myös kaunista valoa, joka hohtaa paksun jään läpi.

Kuvasarja paljastaa ihmisen reaktiot paljaina ja aitoina. Joillekin veden ja ilman välinen raja on fyysinen, toisille taas henkinen. Voimakasta ensireaktiota seuraa rauhoittava kokemus, jossa tyyneys ja endorfiinit vievät lopulta voiton.

"Luonto on suurin inspiraation lähteeni, josta ammennan teemoja töihini. Olen ulkoilmaihminen, ja olen aina ollut kiinnostunut maaseudun ja ulkoilmaelämän ilmapiiristä ja arvoista. Haluan välittää niihin liittyvät elämykset ja tunnelman myös katsojalle", Linkola toteaa.

Konsta Linkola (s. 1993) on Tampereella asuva matka- ja luontokuvaaja. Nuoresta iästään huolimatta Linkola on saanut kuvilleen kansainvälistä huomiota, ja muun muassa National Geographic on palkinnut ja julkaissut hänen töitään. Linkola on innovatiivinen sosiaalisen median käyttäjä, jonka lumoavat luontokuvat ovat tehneet hänestä yhden Suomen seuratuimmista valokuvaajista Instagramissa.

Avanto-näyttely järjestetään yhteistyössä Finnish Art Agencyn kanssa, ja se viedään myös ulkomaille vuonna 2018. Näyttelyn valokuvat on tehty yhteistyössä Canonin kanssa.

Avanto on osa virallista Suomi100-ohjelmaa.

Näyttely on avoinna 14.9.2017–7.1.2018 sopimuksen mukaan (ota yhteyttä heli@bangbang.fi).

Galleriassa on avoimet ovet 19.10. ja 23.11., jolloin kaikki ovat tervetulleita tutustumaan näyttelyyn.

Lisätietoja:

Instagram: @konstalinkola, www.konstalinkola.com

Heli Mäenpää, luova johtaja, galleristi, luennoitsija
Bang Bang Gallery
Puh. 050 5110 765, heli@bangbang.fi

Bang Bang Gallery

Bang Bang Gallery esittelee nuorten ja lahjakkaiden taiteilijoiden töitä yhteistyössä Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) kanssa. Galleria esittelee Aalto EE:n asiakkaille nuorten suomalaisten valokuvataiteilijoiden teoksia ja antaa näin mahdollisuuden kiinnostaviin kohtaamisiin. Joka kolmas kuukausi galleriassa avautuu uuden valokuvataiteilijan tai tutun taiteilijan uusimpien töiden näyttely. Näyttelyvieraat voivat myös ostaa teoksia omakseen. Gallerian kuraattorina toimii Aalto-yliopiston luennoitsija, luova johtaja Heli Mäenpää, joka on myös nuorten taiteilijoiden innokas tukija.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Finnish Art Agency

Vuonna 2013 perustettu Finnish Art Agency tarjoaa taiteilijoille, yrityksille ja yksityishenkilöille neuvonta-, konsultaatio- ja yhteistyömahdollisuuksia kansainvälisellä tasolla. Sen tavoitteena on laajentaa visuaalisen taiteen kenttää. Laura Köönikkä, toimitusjohtaja ja yrityksen perustaja, on yksi kuratoinnin, tuotannon, neuvonannon ja projektijohtamisen johtohahmoista Suomessa.

Suomi100

Itsenäinen Suomi täyttää sata vuotta vuonna 2017. Käynnissä on sukupolvemme merkittävin juhlavuosi,jota vietetään läpi vuoden koko maassa. Suomi 100 -juhlavuoden teema on yhdessä. Juhlavuoden ohjelmaan voi kuka tahansa tehdä oman ehdotuksensa lokakuun 2017 loppuun asti. Juhlavuoden koordinoinnista vastaa valtioneuvoston kanslian asettama Suomi 100 -hanke ja siinä työskentelevä sihteeristö sekä alueverkosto maakunnissa. suomifinland100.fi, #suomi100, #finland100