Villa Gyllenberg

Konstverk av Werner von Hausen sökes

Konstmuseet Villa Gyllenberg planerar en utställning med konstnären Werner von Hausens (1870–1951) verk till hösten 2023. Museet efterlyser nu verk i privatsamlingar.

Werner von Hausen: Självporträtt, 1910-1925, olja på duk, fäst på skiva, 49 x 40 cm, Finlands nationalgalleri. Bild: Finlands nationalgalleri.

För utställningen kartläggs Werner von Hausens produktion och en publikation ges ut i samband med utställningen. Utställningen sammanställs av kurator Laura Gutman i samarbete med Villa Gyllenbergs personal.

Information om verk med fotografier samt ägarens kontaktuppgifter kan lämnas till museets intendent Lotta Nylund per e-post lotta.nylund@gyllenbergs.fi, per telefon 09 647 390 eller per post till Signe och Ane Gyllenbergs stiftelse, Georgsgatan 4 A 5, 00120 Helsingfors. Museet önskar att ägare till verk tar kontakt så fort som möjligt.

Bilder

Villa Gyllenberg
Kuusisaarenpolku 11

Konst- och hemmuseet Villa Gyllenberg befinner sig på Granö i Helsingfors och upprätthålls av Signe och Ane Gyllenbergs stiftelse.

Följ Villa Gyllenberg

Senaste pressmeddelandena från Villa Gyllenberg