Fourkind Global Oy

Konsulttiyritys Fourkind panostaa ihmisymmärrykseen – palkkasi Anna Bäckströmin

Uuden teknologian, kuten tekoälyn, hyödyntämiseen erikoistunut konsulttiyritys Fourkind keskittyy uutena strategisena alueenaan ihmisymmärryksen tuomiseen osaksi liiketoimintaansa. Helmikuussa Fourkindilla aloittanut VTT, sosiaalipsykologian dosentti Anna Bäckström tulee vahvistamaan tätä kulmaa yrityksestä. Bäckström siirtyy Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittaneelta Frankly Partnersilta strategiajohtajan paikalta. Aiemmin Bäckström toimi tutkimusyritys Kuulas Helsingin toimitusjohtajana.

”Fourkindilla olemme koko ajan rikkoneet rajoja siinä, miten voimme parantaa asiakkaidemme liiketoimintaa muun muassa koneoppimisen keinoin. Tämän kulman laajentaminen psykologiseen ymmärrykseen, jota Annan rekrytointi edustaa, positioi meidät yhä vahvemmin täysin ainutlaatuiseksi toimijaksi markkinalla”, Fourkindin toimitusjohtaja Jonne Heikkinen toteaa.

”Oma intohimoni Fourkindilla liittyy ihmisen ajattelun ja koneoppimisen risteyskohtaan”, Anna Bäckström toteaa. ”Fourkind on tässä lajissa ainutlaatuinen toimija, ja olen iloinen ja ylpeä saadessani olla osa tätä porukkaa: ytimemme muodostavat suunnittelijat, matemaatikot, koneoppimisasiantuntijat, ohjelmistoarkkitehdit ja -kehittäjät. Maailmallakin nähdään juuri nyt alkava trendi, jossa teknologiatoimistot kiinnostuvat ihmisymmärryksen lisäämisestä osaksi tarjontaansa, mutta harvoin siihen kyetään liittämään huipputason mallinnusosaamista”, Anna jatkaa.

Anna Bäckströmillä on 20 vuoden tutkimus- ja strategiakokemus niin Suomesta kuin kansainvälisiltä markkinoilta. Hän toimii aktiivisesti myös Helsingin yliopiston sosiaalipsykologian dosenttina, erikoisalanaan ihmisten ajatteluun ja kognitiiviseen psykologiaan liittyvät ilmiöt. Annalla on laajin kokemus vähittäiskaupan, FMCG:n, sekä pankki- ja vakuutusalan parista.

Anna Bäckström +358 41 528 2548
Jonne Heikkinen +358 44 239 9711

Fourkind Global Oy
Keskuskatu 5B

Fourkind on vuonna 2017 perustettu konsultointiyritys, joka auttaa asiakkaitaan uuden teknologian hyödyntämisessä aina strategiasta tekniseen toteutukseen asti. Fourkindilla on tällä hetkellä toimistot Helsingissä ja Amsterdamissa ja se on työskennellyt yli kuudenkymmenen eri asiakkaan kanssa kymmenessä eri maassa.