Oy Konwell Ab

Konwell laajentaa tarjontaansa ostamalla Kaasulaite Lennart Wikström Oy:n liiketoiminnan

Strategisen liiketoimintakaupan myötä Oy Konwell Ab voi tarjota asiakkailleen laajoja ja vaativia neste- ja maakaasujärjestelmien toimituskokonaisuuksia, kun alan pitkän linjan asiantuntija Lennart Wikström siirtyy Konwellin palvelukseen.

Oy Konwell Ab vahvistaa liiketoimintakaupalla asiantuntijuuttaan ja tarjontaansa kaasujärjestelmien osalta. Kuvassa Konwellin toimitusjohtaja Pia Heinänen-Alasaari, johtava konsultti Lennart Wikström ja varatoimitusjohtaja Kai Heinänen.

Teollisuusventtiileiden sekä kenttälaitteiden ja kokonaisratkaisujen asiantuntijayritys Oy Konwell Ab on syventänyt kaasualan portfoliotaan ostamalla johtavan teollisuuden kaasulaitteiden ja -järjestelmien toimittajan, Kaasulaite Lennart Wikström Oy:n liiketoiminnan.

Kaupan myötä Konwellin hartiat levenevät. Kaasualan syväosaaminen ja tuotevalikoima kasvavat kertaheitolla Lennart Wikströmin ja hänen mukanaan siirtyvien uusien päämiehien myötä.

Kaasuosaamisen merkitys korostumassa

Konwell näki kaasualan loogisena suuntana tarjonnan laajentamiselle, koska kaasun merkitys polttoaineena nousee samalla kun joustavuuden vaatimus energiajärjestelmässä ja pyrkimykset hiilineutraaliuteen kasvavat.

”Haluamme Konwellissa olla osana teollisuuden energiamurrosta kohti hiilineutraalimpaa tulevaisuutta ja koemme laadukkaiden kaasulaitteiden myymisen olevan merkittävässä osassa tätä kehitystä. Toisaalta haluamme pysyä muutenkin energiakaasujen käyttöön liittyvän teknologian kehityksessä mukana, jotta pystymme tarvittaessa toimimaan myös vetyinfrastruktuuriin liittyvien palvelujen toimittajana”, summaa Konwellin varatoimitusjohtaja Kai Heinänen.

Konwell on systemaattisesti kasvattanut portfoliotaan kaasuihin ja polttoaineisiin jo aiemmin. Konwellin asiakkaille uusi liiketoimintakauppa mahdollistaa jatkossa laajat toimituskokonaisuudet myös eri kaasujärjestelmien puolella.

”Kaasun ja muiden prosessiväliaineiden kautta kytkeydymme suoraan asiakkaiden arvoketjuun. Siinä asemassa voimme tuottaa asiakkaille arvoa kustannussäästöjen ja huipputasoisen käytettävyyden muodossa”, korostaa Konwellin toimitusjohtaja Pia Heinänen-Alasaari.

Huippuosaamista kaasulaitteista ja -järjestelmistä

Liiketoimintakaupan myötä Konwell saa joukkoonsa todellista syväosaamista, kun riveihin liittyy kaasualan pitkän linjan asiantuntija Lennart Wikström. Saksasta uransa käynnistänyt Wikström on alan johtavia ja arvostetuimpia asiantuntijoita ja hänen uransa jatkuu nyt Konwellilla.

”Minulle on tärkeää huolehtia asiakkaideni palvelun laadusta ja jatkuvuudesta ja olen vakuuttunut siitä, että Konwellin tiimin kanssa tämä onnistuu. Minusta on myös hienoa, että asiakkaani voivat hyötyä Konwellin korkeatasoisesta osaamisesta myös muiden prosessiväliaineiden sekä muiden laiteratkaisujen osalta”, sanoo Lennart Wikström.

Wikström on iloinen, että Konwell voi tarjota hänen päämiehilleen jatkossa hyvän kodin.

Liiketoimintakaupan myötä Konwellin edustuksiin siirtyvät alan johtavat brändit, kuten FAS Flüssiggas-Anlagen GmbH, RegO, ITRON, gAvilar B.V., VoTech Filter GmbH, Rochester Gauges Int, GTS-Thielmann Energietechnik GmbH  sekä Stag GmbH.

Lisätietoja:

Pia Heinänen-Alasaari, toimitusjohtaja, pia.heinanen@konwell.fi, puh. 040 505 6908

Kai Heinänen, varatoimitusjohtaja, kai.heinanen@konwell.fi, puh. 0500 406 430

Lennart Wikström, johtava konsultti, neste- ja maakaasujärjestelmät, lennart.wikstrom@konwell.fi, puh. 050 346 5536

Kuvat

Oy Konwell Ab
Ruosilantie 10

09 - 894 6480http://www.konwell.fi

Oy Konwell Ab on teollisuusventtiilien, prosessiautomaation kenttälaitteiden ja kokonaisratkaisujen asiantuntija. Toimintamme perustana ovat laadukkaat tuotteet, korkea tekninen tietotaito sekä joustavuutta korostava palveluasenne. Tämä on ohjannut perheyrityksemme toimintaa jo vuodesta 1982. Vuonna 2020 Konwellin liikevaihto oli 18,7 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa oli 40 henkilöä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi