Älvsbytalo OyÄlvsbytalo Oy

Köpare av hus från Älvsbytalo nöjdast med sitt husköp

Enligt en undersökning som Rakennustutkimus RTS Oy utfört är köpare av hus från Älvsbytalo nöjdast med sitt husköp. Kundnöjdheten inom huspaketbranschen under den senaste treårsperioden har granskats i den färska undersökningen Omakotirakentajatutkimus 2017/18 RV.

Älvsbytalo fick bättre bedömningar än andra huspakettillverkare på alla punkter som mätte kundnöjdheten: nöjdheten med husleveransen, husförsäljaren, husfabriken och monteringen.

– Kundernas nöjdhet med Älvsbytalo har legat på branschens topp redan under flera årtionden, säger undersökningsledare Jaakko Jussila från Rakennustutkimus RTS Oy. – I den senaste undersökningen tog Älvsbytalo topplaceringen i rentav alla avseenden, vilket är ett fantastiskt bra resultat.

Rakennustutkimus RTS Oy är ett opartiskt finländskt undersökningsföretag som har följt byggmarknaden redan sedan 1983.

Husen från Älvsbytalo säljs inflyttningsklara och därmed måste alla detaljerna i husköpet stämma för att köparen ska vara nöjd med resultatet. Enligt undersökningen väljer kunderna Älvsbytalo som husleverantör framför allt för att husleveransen är komplett, planlösningarna fungerar, husmodellen är bra och leveranstiden kort.

– I praktiken får man sitt inflyttningsklara hus från Älvsbytalo på tomten redan inom cirka tre månader från beställningen, säger Älvsbytalos försäljningsdirektör Petri Torvinen. – I vår husfabrik i Kauhajoki startade i början av året en ny produktionslinje som säkrar och påskyndar leveranskedjan ytterligare.

Mer information:

Älvsbytalo Oy, försäljningsdirektör Petri Torvinen, tfn 020 7939 621

Rakennustutkimus RTS Oy, undersökningsledare Jaakko Jussila, tfn 040 9005 610

www.alvsbytalo.fi

Undersökningskälla:

Rakennustutkimus RTS Oy

Omakotirakentajatutkimus 2017/18 RV

Hög kvalitet till marknadens lägsta pris är orsaken till att Älvsbyhus är Nordens största tillverkare av volymelementhus av trä. Under företagets 74-åriga historia har fler än 41 000 familjer valt ett hus från Älvsbytalo som sitt hem. Husen byggs inomhus som färdiga volymelement som sedan monteras av yrkeskunniga montörer. Älvsbyhus är ett svenskt företag med dotterbolag, husfabrik och 14 försäljningskontor i Finland. Fabriken i Kauhajoki har levererat fler än 3 000 hus sedan 2005.

Älvsbytalo Oy, försäljningsdirektör Petri Torvinen, tfn 020 7939 621
Rakennustutkimus RTS Oy, undersökningsledare Jaakko Jussila, tfn 040 9005 610