Korjattu ingressi/ Nortal kasvatti liikevaihtoaan 86 miljoonaan euroon vuonna 2019

Vuosi 2019 oli Nortalille tuloksellinen kaikilla sen markkinoilla, mutta erityistä vahvistumista tapahtui Saksassa, Yhdysvalloissa ja Suomessa. Liikevaihdon ja voiton kasvun lisäksi yhtiö saattoi päätökseen 50 miljoonan joukkovelkakirjalainan, jolla yhtiö rahoittaa tulevien vuosien kasvua Saksassa ja Pohjoismaissa.

“Viime vuosi oli kokonaisuudessaan Nortalille erinomainen ja kasvoimme jokaisella kotimarkkinallamme”, toteaa Priit Alamäe, Nortalin perustaja ja toimitusjohtaja ja jatkaa: “Tarjoamamme on nyt hyvin tasapainoinen niin maantieteellisesti kuin toimialojenkin suhteen. Investoimme jatkossakin vahvasti strategisiin, pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, joille ammattilaisemme pystyvät tuottamaan mitattavia positiivisia tuloksia. Näiden tekijöiden ansiosta olemme onnistuneet kestävässä kasvussamme.”

Suomessa Nortalin liiketoiminta kehittyi suotuisasti vuoden 2019 aikana. Yhtiö panosti voimakkaasti automaatioon ja ja laatuun sekä asiakkuuksien kehittämiseen.

“Viime tilikaudella toimintamme Suomessa oli kannattavaa - saimme pitkäaikaisia projekteja päätökseen ja pääsimme samalla käynnistämään uusia monivuotisia hankkeita yhdessä asiakkaidemme kanssa”, toteaa Nortalin Suomen toimitusjohtaja Harri Koponen ja jatkaa: “Uudet asiakkuutemme ovat nyt paremmassa tasapainossa keskenään kuin aikaisemmin. Viime vuonna käynnistimme myös kaksi uutta liiketoimintayksikköä, joilta odotamme lisääntyvää kasvua ja kannattavuutta tulevina vuosina.”

Näkymät vuodelle 2020

“Vuoden 2020 talouskehitystä on haastava ennustaa koronaviruksen aiheuttamien epävarmuuksien ja niistä seuranneen talouskriisin vuoksi. Liiketoimintamme on kuitenkin jo nyt osoittautunut kestäväksi ja olemme vahvan ammattilaisuutemme ja monimuotoisen asiakaskentämme ansiosta hyvissä asemissa pitkällä tähtäimellä”, Piiit Alamäe jatkaa.

Koroviruksen aiheuttama pandemia on ollut suuri muutosajuri vuonna 2020 ja se on vauhdittanut digitalisoitumista niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Poikkeusaika on myös lisännyt ketteryyden merkitystä liiketoiminnassa ja yritysten on täytynyt pystyä toimimaan ja sopeutumaan normaaliaikoja nopeammin.

“Digitaalisuuteen vuosien varrella investoineet yritykset ovat ottaneet korvaamattoman vakuutuksen tällaisia tilanteita varten. Näemme nyt, että verkkokauppa, jakelu- ja tuotantoketjujen digitalisointi, sähköiset julkiset palvelut sekä terveystiedon digitaalinen saatavuus ovat kriittisiä tekijöitä toimiville julkisille ja yksityisille organisaatioille”, Alamäe sanoo.

Työntekijäiden osallistaminen ja kehittäminen fokuksessa

Nortal on sitoutunut työntekijöidensä osallistamiseen, hyvinvointiin ja ammatilliseen kehittämiseen. Myös vahvojen paikallisten ammattilaisyhteisöjen kehittämiseen osallistuminen kaikilla yhtiön markkinoilla on tärkeä fokusalue yhtiölle.

“Parhaan asiakaskokemuksen saavuttaminen vaatii erittäin osaavaa ja inspiroitunutta työvoimaa. Haluamme, että hyvä asiakaskokemus on nortalilaisilla verissä ja sen vuoksi investoimmekin vuosittain henkilöstömme kehittämiseen summan, joka vastaa noin 20 % liikevoitostamme”, Alamäe sanoo.

Harri Koponen, kaupallinen johtaja, Nortal AS ja toimitusjohtaja, Nortal Oy
harri.koponen@nortal.com, +358 40 192 2464

Harriet Haras-Refael, markkinoinnin ja viestinnän konsultti, Nortal Oy
harriet.haras-refael@nortal.com, +358 40 482 4324

Nortal on monikansallinen informaatioteknologiayritys ja strateginen digitaalisen liiketoiminnan mahdollistaja. Ainutlaatuiseen asiakaskokemukseen tähdäten Nortal luo datapohjaisia liiketoimintasovelluksia ja -prosesseja niin julkiselle kuin yksityiselle sektorille Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Pohjois-Amerikassa. Yhtiö työllistää yli 850 asiantuntijaa 10 maassa ja sen asiakaskuntaan kuuluu maailman johtavia telekommunikaatio-, rahoitus-, teollisuus-, logistiikka-, energia- ja terveydenhoitoalan yrityksiä sekä valtiohallinnon organisaatioita. www.nortal.com/fi

Nortal sopimuskumppaniksi kehittämään HUSin ja Uudenmaan hyvinvointialueiden ICT-arkkitehtuuria24.5.2022 09:02:02 EEST | Tiedote

Sote-uudistuksen myötä tietotuotannon ja tiedolla johtamisen asiantuntijapalveluiden tarve terveydenhuollossa kasvaa entisestään. HUSin ja Uudenmaan neljän hyvinvointialueen sekä Helsingin kaupungin järjestelmien kehittämisen ja yhtenäistämisen lisäksi tarvitaan kokonaan uudenlaista tiedonhallintaa. Tähän tarpeeseen Nortal tulee vastaamaan HUSin sopimuskumppanina.

Nortal Suomi vahvistaa johtoryhmäänsä rekrytoimalla IT-alan täsmäosaamista16.12.2021 09:31:45 EET | Tiedote

Strategia- ja IT-alan konsultti Nortal on nimittänyt julkishallinnon liiketoimintayksikön vetäjäksi suurten julkisen ja yksityisen sektorin asiakkuuksien kehittämiseen erikoistuneen Mikko Pitkäsen. Yhtiön strategian mukaisten modernien toimitusmallien ja vahvan liiketoiminta-arvon ratkaisujen tuottamiseksi on Nortaliin perustettu uusi positio, Chief Seamless Officer, jonka ottaa haltuunsa palveluliiketoiminnan kehittäjänä toiminut Asko Ahtiainen. Pitkänen siirtyy Nortaliin Elisalta ja Ahtiainen CGI:ltä.