IKI-Kiuas Oy

///KORJATTU/// Suomalainen designkiuas lähti lentoon

Helsingissä 14.12.2017. Eero Aarnion muotoilema ja yhteistyössä IKI-kiukaan sekä Ilkka Harjun kanssa toteutettu Float-saunakiuas on tuotu markkinoille. Kiukaan muotoilu on tyylikkään futuristinen valaistuksen luodessa mielikuvaa ilmassa leijuvasta kiukaasta. KORJATTU AIEMPAA TIEDOTETTA: Eero Aarnio suunnitteli 1960-luvulla ensimmäisen sähkökiukaansa, ei Suomen ensimmäistä sähkökiuasta.

Kuva: IKI-kiuas

Eero Aarnio suunnitteli 1960-luvulla ensimmäisen sähkökiukaansa, joten nyt voidaan katsoa tietyllä tapaa ympyrän sulkeutuneen näin Suomen juhlavuotena, toteaa IKI-kiukaan toimitusjohtaja Samuli Kerrman.

Kiuas soveltuu tehonsa kuin ulkonäkönsäkin puolesta erityisen hyvin korkeatasoisiin edustussaunoihin tai isoihin yksityissaunoihin. Täysin uudenlainen muoto heijastaa saunomisessa tietynlaista yhteisöllisyyttä, sillä kiukaan ympärillä oleminen muistuttaa nuotiopiiriä. Muhkeat ja riittoisat löylyt tarjoavat kiukaan 160kg kivimassa ja 13,8 kW teho. Kiukaan valaistuksen on toteuttanut Cariitti Oy.

Kiukaan ensimmäiset toimitukset aloitetaan 1.2.2018 alkaen.

Lisätietoja: Samuli Kerrman
IKI-Kiuas Oy p. 040 621 5730
tai email: ikikiuas@ikikiuas.fi

Kuva: IKI-kiuas

IKI-Kiuas Oy
Hakaniemenkatu 11

0400 774 739http://www.ikikiuas.fi

Kiukaan tärkein tehtävä on hyvä löyly. IKI-kiuas tuo vuosituhantisen perinteen mukaiset pehmeät ja kosteat, muhkeat ja hapekkaat, väkevät ja viipyilevät löylyt kenen tahansa ulottuville kaikenkokoisiin saunoihin, niin maalle kuin kaupunkiin, sekä arkeen että juhlaan. Jokainen IKI-kiuas valmistetaan käsityönä Suomessa korkealuokkaisista materiaaleista tinkimättömällä ammattitaidolla. IKI-Kiukaan aidot ja alkuperäiset kiukaat tunnetaan laadusta, niissä kestävyys ja turvallisuus yhdistyvät ikimuistoisiin löylyihin. IKI-Kiuas on valmistanut kiukaita vuodesta 1997.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi