///Korjattu tiedote/// LA Kattohuolto Oy on solminut yhteistyösopimuksen Playgreen Finland Oy:n kanssa Sharp Solar -aurinkosähköjärjestelmien asennuksesta

///Korjaus: täydennetty tiedotteen loppuosaa: Kiinnitysmenetelmien osalta kehitys jatkuu, varsinkin eri muotolevyprofiileiden tiivistyksiin liittyen, ja vain luotettavat ratkaisut nostetaan palvelutarjontaamme.

Mustat paneelit sopivat myös ulkonäöltään hyvin suomalaisiin kattoihin. Kuva: Sharp.

LA Kattohuolto Oy on solminut PlayGreen Finland Oy:n kanssa yhteistyösopimuksen korkealaatuisten Sharp Solar -aurinkosähköjärjestelmien asennuksista omakotitaloihin. Kattoalan ammattilaisena LA Kattohuolto takaa niin katon kuin aurinkosähköjärjestelmänkin toimivuuden.

Aurinkosähkö on tänä päivänä myös kotitalouksien ulottuvilla. Ympäristöarvot sekä sähkön ja varsinkin siirron hinta tekevät aurinkosähköstä pitkällä tähtäimellä houkuttelevan sijoituksen. Järjestelmiä on markkinoilla monia ja niitä argumentoidaan monin eri tavoin. LA Kattohuolto panostaa laadukkaaseen järjestelmään ja ennen kaikkea laadukkaaseen asennukseen ja asiakashyötyyn. Oikean kokoinen järjestelmä on tuottoisa sijoitus.

Sharpilla kokemusta aurinkokennoista vuodesta 1959

Sharp Solar - järjestelmässä on monta hyötynäkökulmaa. Ensinnäkin tuotteella on 10 vuoden takuu, joka alkaa asennuspäivästä. Takuu on loppuasiakkaalle turvallinen, sillä Sharp myöntää takuun suoraan loppuasiakkaalle. Vielä 25 vuoden päästäkin Sharp takaa paneeleilleen 80 % sähkön tuoton. Järjestelmä on hyötysuhteeltaan hyvä ja kustannustehokas.

Uudenlainen kiinnitysmenetelmä

LA Kattohuolto on ollut mukana kehittämässä uudenlaista paneelikiinnitysmenetelmää. Menetelmän takaa sen, että vesikate on ehjä ja täysin vedenpitävä vielä aurinkosähköjärjestelmän asennuksen jälkeenkin. LA Kattohuolto tarkistaa katon kunnon ennen aurinkosähköjärjestelmän asennusta. Jos katto on käyttöikänsä loppupäässä, voidaan tarvittavat korjaustoimenpiteet tehdä ennen järjestelmän asennusta ja näin vältytään turhilta purku- ja uudelleenasennuskuluilta.

Uudessa palvelussamme tiivistyy moniammatillinen useiden yritysten välinen yhteistyö. Kiinnitysmenetelmien osalta kehitys jatkuu, varsinkin eri muotolevyprofiileiden tiivistyksiin liittyen, ja vain luotettavat ratkaisut nostetaan palvelutarjontaamme.

Jukka Vasalampi
toimitusjohtaja LA Kattohuolto Oy
Email: jukka.vasalampi@la-kattohuolto.fi

Jouni Penttinen
toimitusjohtaja PlayGreen Oy
Email: jouni.penttinen@playgreen.fi

LA Kattohuolto Oy on kattohuoltoihin, puhdistuksiin ja pinnoituksiin erikoistunut yritys, joka on perustettu 2010. LA kattohuolto huoltaa kaikkia kattoja koko Suomen alueella. Nykyään LA Kattohuolto Oy on osa Nordic Waterproofing -konsernia.

Playgreen Finland Oy on toiminut aurinkosähköjärjestelmien parissa vuodesta 2010. Yritys toimittaa kaiken kokoisia järjestelmiä omakotitalojen, taloyhtiöiden, yritysten sekä maatalouden tarpeisiin. Erityisesti Playgreen on erikoistunut korkealaatuisten komponenttien toimituksiin.

Kattorakennustoimiala odottaa kasvua16.6.2017 09:00:00 EESTTiedote

Nordic Waterproofing Oy toteutti touko-kesäkuussa 2017 markkinakartoituksen, jonka tavoitteena oli kartoittaa kattorakentamisen ja –huollon tulevaisuuden näkymiä sekä alan yhtiöiden / tuotemerkkien brändien tunnettuutta ja mielikuvia. Vastaajilta kysyttiin arviota kattorakentamisen ja kattohuollon toimialan kehityksestä sekä omien hankintojen kehityksestä seuraavan kahden vuoden aikana. Tutkimukseen osallistui yhteensä 900 alan ammattilaisten ja kuluttajien edustajaa, toteutuksesta vastasi Innolink Research Oy.