///KORJATTU TIEDOTE///Sana-sol Vitanalleilta 10 000 euroa Sairaalaklovneille

13.9.2017 KORJAUS EDELLISEEN: VIDEO LISÄTTY Sairaalaklovnit kiertävät yliopistollisten sairaaloiden lastenosastoilla viihdyttämässä pieniä potilaita ja heidän perheenjäseniään. Vuonna 2015 lähes 50 000 henkilöä pääsi nauttimaan klovnien vierailusta. Sana-sol Vitanallet on lahjoittanut 10 000 euroa Sairaalaklovnit ry:lle.

Sana-sol Vitanallet lahjoitti 10 000 euroa Sairaalaklovnit ry:lle

Sairaalaklovnit ry:n toiminta alkoi vuonna 2002. Yhdistyksen toiminta on täysin lahjoitusten varassa.

– Yhteistyö Sairaalaklovnien kanssa on meille sydämen asia, ja haluamme olla mukana tukemassa tärkeää työtä, kertoo Sana-solin tuotepäällikkö Anu Tuominen.

– Olemme äärimmäisen kiitollisia Vitanallejen lahjoituksesta. Lahjoitukset mahdollistavat Sairaalaklovnien toiminnan. On hienoa, että lahjoittajat ymmärtävät tekemämme työn merkityksen ja haluavat ylläpitää toimintaamme, kertoo Sairaalaklovnien toiminnanjohtaja Aino Viertola.

Sairaalaklovnit saavat usein kiitosta roolistaan hyväntekijöinä. Viertola korjaa väärinymmärryksen:

– Sairaalaklovnit ovat ammattilaisia työssään. Hyväntekijöitä ovat Vitanallejen kaltaiset tukijamme, jotka mahdollistavat toiminnan jatkumisen.

Tänä vuonna juhlitaan Sairaalaklovnien 15-vuotista taivalta. Yhdistys on mukana hallituksen kärkihankkeessa, jossa laajennetaan sairaalaklovnien toimintaa. Tarkoituksena on arkipäiväistää erityisen stressaavia tilanteita.

Klovnit ovat mukana muun muassa valmistamassa lapsia toimenpiteisiin. Toimenpiteet nopeutuvat, koska lapset ovat paremmin valmistautuneita tilanteeseen. Myös palautuminen on nopeampaa, koska esilääkitystä voidaan vähentää. Lisäksi pienet potilaat kokevat kivun määrän pienempänä sairaalaklovnien ansiosta.

Anu Tuominen, Brand Manager
0400 848 425, anu.tuominen@orkla.fi
Uutishuone ja Twitter: www.orklacare.fi/media, @OrklaCareOy

Sana-sol Vitanallet lahjoitti 10 000 euroa Sairaalaklovnit ry:lle

Äyritie 24

010 2183700http://www.orklacare.fi/

Sairaalaklovnit
Sairaalaklovnit ovat ammattitaiteilijoita, jotka ovat erikoistuneet työskentelyyn lasten parissa. He osaavat toimia sairaalassa hienovaraisesti, hoitotoimenpiteitä häiritsemättä. Sairaalassa oleminen ei ole kenenkään mielestä mukavaa, mutta erityisen ikävää se on lapsille. Sairaalaklovnit saavat lapset hetkeksi unohtamaan sairautensa ja antavat luvan hyvälle mielelle ja hulluttelulle keskellä sairaalapäivää. www.sairaalaklovnit.fi, www.facebook.com/Sairaalaklovnit.

Sana-sol Vitanallet
Sana-sol Vitanallet on päivittäinen vitamiinilisä pehmeässä ja pureskeltavassa muodossa. Tuote sisältää yhdeksää eri vitamiinia. Esimerkiksi D-vitamiini edistää luuston ja immuunijärjestelmän normaalia toimintaa. B6-, B12- ja C-vitamiini auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta.[1]

Orkla Care Finland
Orkla Care Finland on maamme johtava toimija ja alan vastuullinen kehittäjä henkilökohtaisen hygienian tuotteissa, terveystuotteissa, haavanhoidossa sekä kotitalouden puhdistustuotteissa. Tunnetuimmat tuotemerkkimme Suomessa ovat Blistex, Bliw, Erittäin Hieno Suomalainen shampoo, Jordan, L300, Möller, Nutrilett, Salvequick, Savett ja WC-kukka. Orkla Care Oy muodostettiin, kun Orkla Health Oy ja Cederroth Oy yhdistyvät. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2015 42,5 MEUR. Olemme osa norjalaista Orkla-konsernia.

[1] EFSA: EU Register on nutrition and health claims 2012

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi