Korona ei lannistanut Sakaa – “Lite bättre” -kampanja käyntiin ilman jääkiekkokisojakin

Täydellinen kattaus! Jääkiekon MM-kisat ja mainospaikat kultaa puolustavan Suomen otteluihin. Suomen ensimmäisen jääkiekon MM-kullan, legendaarisen 95:n 25-vuotisjuhlat. Curt Lindströmin “Lite Bättre” -lause yhdistettynä Sakan parempaan autokauppaan.

Näin piti alkaa Suomen Autokauppa Sakan koko vuoden jatkuva Lite Bättre -kampanja – ja miltei näin se alkoikin, vaikka korona tuli ja perui jääkiekon MM-kisat. Saka ei halunnut antautua koronalle ja jättää vuoden suurinta markkinointisatsaustaan happanemaan. Se olisi ollut vastoin Sakan rohkeaa ydintä, jolla yritys on uinut vastavirtaan myös koronan kurittamassa autokaupan markkinassa: Sakan kauppa on koronakuukausina kasvanut viime vuoteen verrattuna.

Perjantaina alkavan “Kulta-Curre” Lindströmin tähdittämän Lite Bättre -kampanjan startti oli alunperin rakennettu jääkiekon MM-kisahuuman ympärille. Kisojen perumisesta huolimatta kampanja haluttiin toteuttaa, sillä tärkeintä on sen viesti – paitsi urheilussa, myös arjessa.

– Curren motto on aina ajankohtainen. Kokemuksen autokaupasta pitää olla lite bättre ja asiakkaiden pitää saada kohtuuhinnalla auto, joka on lite bättre, muotoilee Sakan toimitusjohtaja Eero Poukkula.

– Samalla asenteella suomalaiset päihittävät koronankin. Yhteinen tavoite saavutetaan kyllä, kun sen eteen ollaan valmiit tekemään asioita yhdessä ja vielä vähän paremmin, Poukkula jatkaa.

Sakaa ja Curt Lindströmiä yhdistää myös se, että molemmat ovat tuoneet suomalaisille hyvää Ruotsista. “Curre” ensimmäisen, monella tapaa merkityksellisen, jääkiekon MM-kullan, Saka laadukkaita ja hyvin varusteltuja, suomalaisten autokantaa kohentavia vaihtoautoja.

Sakan Lite Bättre -kampanjan on suunnitellut Avidly, joka on toiminut useamman vuoden Sakan kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina. TV-spotit on ohjannut Olli Rönkä ja tuotantoyhtiönä toimi Grillifilms. Curt Lindstömin ohella Lite Bättre -spotteja tähdittää spiikkaajan toimiva Antero Mertaranta.

Lisätiedot:

Eero Poukkula, toimitusjohtaja, Saka, puh. 044 0565 822, eero.poukkula@saka.fi

Saara Rimpiläinen, Account Director, Avidly, puh. 050 411 9559, saara.rimpilainen@avidlyagency.com

Suomen Autokauppa Saka on maamme voimakkaimmin kasvava automyyjä. Olemme aloittaneet autokaupan vallankumouksen, koska suomalaiset ovat joutuneet kärsimään liian kauan huonosta autokaupasta. Me Sakalla uudistamme autokauppaa intohimolla, asiantuntemuksella ja nöyrällä palveluasenteella. Teemme kaikkemme, että auton ostaminen olisi helppoa ja vaivatonta, ja auton omistaminen huoletonta. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 262 miljoonaa euroa.

Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 250 henkilön voimin 16 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. www.avidly.fi

Avidlyn uusi luovan johtamisen malli yhdistää luovan työn ja martechin19.1.2023 10:10:00 EET | Tiedote

Avidly uudisti luovan johtamisen mallinsa. Suomen neljänneksi suurimmassa ja Euroopan kattavimmassa markkinointiteknologian toimistossa luovuutta johdetaan jatkossa kuuden Creative Leadin voimin. Teknologia mahdollistaa markkinoinnin skaalautuvuuden ja vähentää manuaalista työtä. Se tarjoaa mahdollisuuden keskittyä merkityksellisiin asioihin, joissa ihminen on taitavampi kuin kone. Mutta parhaimmillaankin se on vain työkalu, joka tarvitsee rinnalleen vahvan strategian, merkityksellisen luovan sisällön, toimivan prosessin ja laadukkaan designin. Creative Lead -mallin tavoitteena on nivoa paremmin yhteen kaikkea tätä luovaa työtä sekä martech- ja HubSpot-osaamista. Avidlylle uusi luovan työn johtamisen malli palvelee yritystä myös sisäisesti, sillä se vahvistaa tekemisen yhdenmukaistamista Suomen 11 toimipisteessä. ”Haluamme olla entistä luovempi markkinointitoimisto. Näin isossa yrityksessä ja monipuolisessa ympäristössä siihen tarvitaan paljon erilaista osaamista. Siksi luotiin tällain

AVIDLY AND SUPERSON DRIVE POSITIVE CHANGE WITH CO2-FREE ADS - A NEW SUSTAINABILITY PLATFORM FOR ADVERTISERS AND AGENCIES19.1.2022 14:39:47 EET | Press release

CO2-Free Ads is a sustainability platform created by Avidly – inviting all marketers, advertisers and agencies to consider, calculate and mitigate CO2 emissions of their marketing activities. CO2-Free Ads includes The Mitigator page: a tool for estimating and mitigating CO2 emissions of marketing activities. Estimating and optimising CO2 emissions in campaign planning makes CO2 compensation possible both for budgeting and in practice.