Koronakriisi haastoi - palvelutyytyväisyystulokset kertovat Satakunnan ELY-keskuksen asiakastyön erinomaisesta onnistumisesta
Kaikkien palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen
Satakunnan ELY-keskuksen asiakkailta saamien ”palvelu kokonaisuudessaan” -arvosanojen keskiarvo oli kaikkien palvelujen osalta 4,59 (asteikolla 1-5), valtakunnallisen kokonaisarvosanan ollessa 4,36. Kokonaisarvosanaan sisältyy myös vuoden aikana toteutettu valtakunnallinen kysely ELY-keskusten koronarahoituksesta. Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Kaikista tyytyväisimpiä asiakkaat olivat edellisvuoden tapaan palvelun ystävällisyyteen (4,78), asiantuntemukseen (4,62) ja annettuun neuvontaan (4,57). Myös tyytyväisyys päätösten perusteluihin (4,56) ja asioiden käsittelynopeuteen (4,45) on noussut.
Taulukko: Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuukissa v. 2018-2020
Valtakunnallinen |
Satakunnan ELY-keskus 2020 |
Satakunnan ELY-keskus 2019 |
|
Rahoitus | 4,35 | 4,53 | 4,50 |
Maksatus | 4,34 | 4,74 | 4,60 |
Valvonta | 4,37 | 4,58 | 4,60 |
Valtakunnallinen Kaikki palvelut (ilman koronarahoitusta) | 4,36 | ||
Valtakunnallinen Kaikki palvelut (sis. koronarahoituksen) | 4,26 |
Palveluiden ja asiakastyön laatu on onnistuttu pitämään erinomaisena huolimatta Korona-tilanteesta. Kiitos tästä kuuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteavat ylijohtaja Marja Karvonen ja asiakkuuspäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.
ELY-keskusten valtakunnallinen tiedote: Koronakriisi haastoi - palvelutyytyväisyystulokset kertovat ELY-keskuksen ja KEHA-keskuksen asiakastyön onnistumisesta.
Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumista 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-alueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.
Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Lisäksi toteutettiin erillinen koronarahoitukseen liittynyt palvelutyytyväisyyskysely. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2020 yhteensä noin 5600 vastausta koko maasta ja 134 Satakunnasta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Satakunnan ELY-keskus
- Marja Karvonen, ylijohtaja, p. 0295 022 111
- Anne Jortikka, asiakkuuspäällikkö, p. 0295 022 046
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Yrjönkatu 20
28100 Pori
0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta
ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus
Ukrainalaisia muutti laajasti Satakunnan kuntiin viime vuoden aikana15.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Satakunnan kuntiin muutti vuoden 2023 aikana yhteensä 767 tilapäistä suojelua saavaa ukrainalaista. Ukrainalaisia muutti lähes jokaiseen Satakunnan kuntaan. Eniten ukrainalaisia sijoittui Poriin ja toiseksi eniten Raumalle.
Satakunnassa työttömien määrä on noussut kahdeksalla prosentilla vuoden takaisesta26.3.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Määrällisesti eniten Satakunnassa on kasvanut työttömien miesten ja toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien työnhakijoiden määrä. Suhteellisesti eniten nousua on kuitenkin ollut nuorten työttömyydessä ja pitkäaikaistyöttömyydessä.
Maaseutuyritysten kasvua on tuettu 1,6 miljoonalla – Satamaidon investoinnit Satakunnan suurimmat13.3.2024 13:39:34 EET | Tiedote
Satakunnan ELY-keskus ja paikalliset Leader-ryhmät ovat myöntäneen maakunnan yrityksille EU:n maaseuturahoitusta 1,6 miljoonalla eurolla. ELY-keskus ja Leader-ryhmät ovat tyytyväisiä vuodelle 2024 saatuun 9 miljoonan euron myöntövaltuuteen.
Satakunnassa työttömien määrä on kasvanut vuoden takaiseen verrattuna – eniten nousua nuorten työttömyydessä20.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Työttömyyden kasvua on ollut Satakunnassa toistaiseksi lähinnä rakentamisen ja teollisuuden ammattialoilla. Määrällisesti eniten on kasvanut toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien ja työttömien miesten määrä. Suhteellisesti eniten nousua on kuitenkin ollut nuorten, alle 25-vuotiaiden työttömyydessä.
Satakunnan alueen elinvoimaisuutta rahoitettiin ELY-keskuksen kautta yhteensä noin 40 miljoonalla eurolla vuonna 20237.2.2024 09:00:08 EET | Tiedote
Rahoituksella kehitettiin maaseutua, tuettiin työllisyyden palveluja ja vahvistettiin yritystoiminnan edellytyksiä alueellamme.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme