Koronan kotitestien hinta laski S-ryhmän myymälöissä – testejä myyty korona-aikana jo noin 700 000 kappaletta

Koronan kotitestin hinta on tammikuun ensimmäisestä päivästä lähtien 3,89 € kappaleelta kaikissa S-ryhmän myymälöissä.

Eduskunta päätti 28.12. vapauttaa koronaviruksen kotitestit väliaikaisesti arvonlisäverosta 1.1.2022 alkaen.

”Olemme tyytyväisiä eduskunnan päätöksestä ja kuten olemme luvanneet, laskemme heti tästä päivästä alkaen kotitestien hintoja arvonlisäveron verran – ja hieman enemmänkin”, toteaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Kotitestien uusi hinta S-ryhmän myymälöissä (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) on 3,89 euroa kappaleelta. Testejä myydään myös viiden kappaleen pakkauksissa, joiden hinta on 19,45 €.

Koronan kotitesteissä on ollut paikoitellen saatavuushaasteita kysynnän noustua räjähdysmäisesti joulun aikaan. Saatavuustilanne paranee tammikuun alkupuolella, kun varastoon saapuu suuria määriä kotitestejä.

”Prismoissa on edelleen myynnissä myös aiemmin tiedottamaamme täydennyserää koronan kotitestejä. Kyseisen erän tuotteet ovat myynnissä ainoastaan Prismojen infopisteillä, jotta saamme annettua ostajalle mukaan pakkauksesta uupuvat suomen- ja ruotsinkieliset käyttöohjeet. Myös normaaleilla suomenkielisillä pakkausmerkinnöillä varustettuja kotitestejä täydennetään myymälöihin jatkuvasti”, Päällysaho sanoo.

Vuoden 2021 loppuun mennessä S-ryhmä on myynyt kaiken kaikkiaan yli 700 000 koronan kotitestiä.

Lisätietoa koronan kotitesteistä löydät THL:n sivuilta. S-ryhmän kaupoissa myytävät antigeenitestit soveltuvat akuutin koronatartunnan toteamiseen. Antigeenitestit tunnistavat tartunnan parhaiten, kun oireiden alkamisesta on kulunut korkeintaan viisi päivää. Kotitesti ei korvaa terveydenhuollossa tehtävää koronatestiä.

Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, sampo.paallysaho@sok.fi, puh. 010 7680665

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta14.1.2022 08:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.