KOSEK utreder effektfullheten av kommersiella evenemang

KOSEK har i november påbörjat en utredning av effektfullheten av kommersiella evenemang. I utredningen bedöms och sammanställs information om de effekter som de mångsidiga kommersiella evenemangen i Karleby medför för företagen och näringslivet.

Utredningen görs av Titta Tilvis som arbetat som evenemangsutvecklare på KOSEK sedan den 11 november. Tilvis har tidigare arbetat som försäljnings- och evenemangschef vid Hilla Group Oyj och hon har en mångsidig kompetens inom evenemangsbranschen.

- Vi vill utreda vilka regionekonomiska effekter kommersiella evenemang har för tillfället. Samtidigt får vi även en mer konkret situationsbild av de praktiska åtgärder som behövs som stöd för evenemangsbranschen i Karleby, berättar KOSEKs verkställande direktör Timo Lahtinen.

Evenemangsutvecklaren arbetar på KOSEK och samarbetar intensivt med Karleby Turism och Karleby stad. I samband med utredningen hörs både lokala evenemangsarrangörer och aktörer inom evenemangsbranschen i ett vidare perspektiv. Utredningen om evenemangens effektfullhet blir klar före sommaren 2022.

Mer information:

Timo Lahtinen