Koskisen Oy toimitti Iskulle kolmannen miljoonannen kuution kalustelevyä

TIEDOTE 12.4.2018. Isku ja Koskisen Oy ovat tehneet yhteistyötä jo yli 30 vuoden ajan. Isku on keskittänyt hankintojaan Suomeen ja keskitti kaiken kalustelevyhankinnan Koskisen Oy:lle vuonna 2015. Koskisen Oy:n kalustelevytehtaan tuotantolinjalta valmistui kolmas miljoonas kuutio levyä 11.4.2018. Vuodesta 1975 asti levyä valmistanut tehdas on tätä nykyä Suomen ainoa kalustelevytehdas.

Kuvassa vasemmalta: Juha-Matti Lähteenmaa (Isku), Saku Antikainen (Isku) ja Jari Laine (Koskisen Oy).

Kolmen miljoonan rajapyykki on paljon enemmän kuin vain levyn raaka-aineiden summa. Tuotantopäällikkö Miikka Lehtinen korostaa, että tämä määrä levyä on monen sukupolven työpanoksen tulos.

”Kalustelevytehtaan porukka on niin ammattitaitosta ja osaavaa, että se hämmästyttää joka päivä. Työntekijät pystyvät muuttumaan kehityksen mukana aina tarvittaessa. Kaikilla on kova pyrkimys tehdä parempaa ja juuri sellaista, mitä asiakas haluaa ja tarvitsee”, Lehtinen sanoo.

”Koskisen Oy on Iskulle tärkeä strateginen kumppani. Saamme Koskiselta nopealla toimitusajalla noin 35 erilaista korkealaatuista levytuotetta. Jaamme myös yhteisiä arvoja, kuten kotimaisuus ja vastuullisuus. Haluamme molemmat käyttää suomalaista puuta, ja käyttämämme puumateriaali on PEFC-sertifioitua”, sanoo iskun hankintajohtaja Juha-Matti Lähteenmaa.

Tähän mennessä kalustelevyä on Koskisella tuotettu vuosittain noin 100 000 kuutiota, mutta tulevaisuudesta kaavaillaan entistä tehokkaampaa. Tavaravirtana Iskulle toimitetaan keskimäärin vuoden jokaisena työpäivänä täysperävaunurekallinen levyä tuotantoon.

”Seuraava tavoite on se, että tutkimme mahdollisuuksia lisätä tuotantoa ja kehittää tuotetta vieläkin paremmaksi. Asiakkaalla on tärkeä rooli paitsi kalustelevyteollisuuden jatkumisessa, myös sen kehittämisessä. Asiakkaiden toivotaan myös tulevaisuudessa olevan vahvasti mukana luomassa uutta – hyvin räätälöidyt ja tarkoituksiinsa täydellisesti sopivat tuotteet ovat kaikkien etu ja tavoite”, kertoo Levyteollisuuden johtaja Juha Jalkanen.

Juha-Matti Lähteenmaa
hankintajohtaja, Isku
juha-matti.lahteenmaa@isku.com
puh. +358447923362

Jari Laine
myyntipäällikkö, Koskisen Oy
jari.laine@koskisen.com

Kolmannen miljoonan kuution paketti lähti Lahteen, korkealaatuisten huonekalujen valmistajalle ja 90-vuotisjuhlavuottaan viettävälle Iskulle, joka on Koskisen tärkeä strateginen kumppani.

Koskisen konserni on kansainvälinen puutuoteteollisuuden perheyritys, joka työllistää lähes 1 100 henkilöä, joista 1 000 kotimaassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 270 miljoonaa euroa. Tästä vientiin meni yli puolet. Koskisen tuotantolaitokset sijaitsevat Järvelässä, Hirvensalmella, Vierumäellä, Venäjällä ja Puolassa. Konsernin puunhankinnasta vastaa Koskitukki Oy.