FirstVet

Kotieläinten omistajat huolissaan lemmikeistään koronaepidemian aikana - mobiilisovelluksen kautta toimiva eläinklinikka FirstVet avasi palvelunsa ympärivuorokautisiksi ainoana Suomessa

Tiedote 6.4.2020. Asiakkaat voivat tavata kokeneen eläinlääkärin 24/7 videoyhteydellä kotoa poistumatta

COVID-19 -epidemian takia kaikkia suositellaan pysymään kotona ja virukseen sairastuneet, riskiryhmät ja matkoilta palanneet ovat karanteenissa, eivätkä voi poistua kotoaan useaan viikkoon. Mobiilisovelluksessa toimivan FirstVet -etäeläinklinikan kysyntä on kasvanut Suomessa 30% viikkovauhtia. Auttaakseen mahdollisimman monia huolestuneita lemmikkien omistajia, FirstVet palvelee tästä päivästä eteenpäin läpi vuorokauden. FirstVet-sovellus on Suomessa ainoa laatuaan ja ainoa varma keino saada yhteys eläinlääkäriin ajasta ja paikasta riippumatta. FirstVet palvelee asiakkaita ympäri Suomen ja myös ulkomailla, mikäli sovellus on ladattu Suomessa. FirstVetin avulla lemmikkieläimen tai hevosen omistaja voi tavata kokeneen eläinlääkärin suoraan mobiililaitteessa ja eläinlääkäri antaa videopuhelun välityksellä kiireellisyysarvion, kotihoito-ohjeet ja tarvittaessa myös lähetteen tai suosituksen tarkempiin tutkimuksiin.

“Haluamme ensisijaisesti tarjota apua huolestuneille lemmikkieläinten ja hevosten omistajille ja autamme välttämään tarpeetonta matkustamista ja käyntejä eläinlääkärin vastaanotolla”, FirstVetin johtava eläinlääkäri ja Suomen maajohtaja Maiju Tamminen kertoo. “COVID-19 -epidemian takia useat eläinklinikat ovat kiinni ja on suositeltavaa, että kotieläimiä ei viedä klinikalle kuin välttämättömissä tapauksissa. Asiakkaidemme lisäksi autamme myös eläinklinikoita hallitsemaan tartuntariskiä kriisitilanteessa, kun klinikalle tulee ainoastaan välttämättömiä toimenpiteitä tai hoitoa tarvitsevia kotieläimiä. Toisaalta tarjoamme myös usealle eläinlääkärille väliaikaista lisätyötä klinikoiden ollessa kiinni.”

FirstVetin tietojen mukaan noin 80% lemmikkieläinten tavallisimmista terveysongelmista voidaan hoitaa kotihoidolla tai hoito voidaan ainakin aloittaa omistajan toimesta kotona, joten eläinlääkärin vastaanotolla käynti ei suuressa osassa tapauksista ole välttämätön. Luotettavan tilannearvion antaminen edellyttää kuitenkin useimmiten eläimen näkemistä. Videoyhteys tuo mukanaan useita muitakin etuja, esimerkiksi mahdollisuuden arvioida eläimen vointia stressittömässä kotiympäristössä. Videopuhelun avulla myös kommunikaatio omistajan kanssa on tehokkaampaa ja monien vaivojen silmämääräinen arvio antaa eläinlääkärille yllättävänkin paljon lisäinformaatiota.

“Koronaepidemian myötä ihmiset ovat alkaneet huomaamaan etäyhteyksien hyödyt kaikilla osa-alueilla ja olemme huomanneet, että uudet asiakkaat ovat meihin yhteydessä normaalien kotieläinten vaivojen kanssa, ei niinkään suoraan koronaan liittyvissä ongelmissa”, Tamminen jatkaa.

FirstVet on avoin kaikille klo 7-18 hintaan 32€ ja muina aikoina 55€ per konsultaatio. FirstVetin kumppanivakuutusyhtiöiden Pohjola Vakuutuksen, Agrian, Fennian ja Ifin eläinvakuutus-asiakkaat saavat FirstVet käyntejä ilmaiseksi. FirstVet ei tee yhteistyötä minkään yksittäisen klinikan kanssa, vaan toimii yhteistyössä useiden klinikoiden kanssa ja ohjaa asiakkaat tilanteesta riippuen parhaan avun tarjoavalle eläinklinikal

Lehdistökuvia:

Lisätietoa koronaviruksesta ja lemmikeistä:

Lataa FirstVet-sovellus

iOS-laitteelle: https://apps.apple.com/app/firstvet/id1349241101

Androidille: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.firstvet.firstvetlocalized

Lisätietoja:

Maiju Tamminen
FirstVet
Suomen maajohtaja ja vastaava eläinlääkäri
P. 040 5711 702, maiju@firstvet.fi

FirstVet

FirstVet on maailman johtava ja ensimmäinen digitaalinen eläinklinikka, joka aloitti toimintansa Suomessa keväällä 2018. Mobiilisovelluksen kautta toimiva FirstVet tarjoaa eläinlääkärikonsultaatiota kaikkien lemmikkieläinten ja hevosten omistajille videopuhelun välityksellä. FirstVet perustettiin Ruotsissa vuonna 2016 ja on tarjolla Ruotsin lisäksi Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Iso-Britanniassa, tavoitteenaan lanseerata tänä vuonna Saksassa, USA:ssa ja Ranskassa. Palvelulla on yhteensä 300 000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Yritys työllistää yhteensä lähes 200 eläinlääkäriä ja Suomessa FirstVetissä työskentelee 18 eläinlääkäriä. Suomessa etäkonsultaatioita on tähän mennessä tehty lähes 10 000 kpl.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta FirstVet

Koiranpennun kustannukset ovat ensimmäisenä vuotena tuhansia euroja - rotuvalinta voi moninkertaistaa kulut14.4.2021 11:26:56 EEST | Tiedote

Koiria on viime vuonna otettu Suomessa enemmän kuin koskaan aiemmin. Ennen koiraostoksille lähtöä on oman elämäntilanteen pohdinnan lisäksi syytä kartoittaa myös koiran mukanaan tuomat kustannukset. Monella on varaa koiranpentuun, mutta summa kannattaa kertoa ainakin kolmella, jotta päästään koiran ensimmäisten elinvuosien todellisiin kuluihin. Jos huono tuuri käy ja koira sairastaa, voivat yllättävät eläinlääkärikulut moninkertaistaa kokonaiskulut.