Kotimainen Kaslink esittelee aktiivikuntoilijoiden proteiinipitoiset urheiluravinteet

6.6.2017 09:00 | Wolfcom

Elintarvikealan perheyritys Kaslink tuo markkinoille aktiivisille kuntosaliharjoittelijoille tarkoitetut helppokäyttöisetproteiinijuomat. Uuden Tahto -sarjan juotavaksi valmiit BCAA-proteiinipirtelöt ovat kehitetty nopeuttamaan lihasten palautumista ja vähentämään voimaharjoittelun jälkeistä lihaskipua.

Valmiiksi sekoitetut ja annostellut kotimaiset Tarmo-sarjan proteiinipirtelöt ovat perinteisiä jauhesekoituksia käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa.

Kouvolalainen Kaslink laajentaa keväällä lanseeraamiensa Tahto-välipalarahkojen sekä rahka- ja kaurajuomien tuoteperhettä urheiluravinteisiin. Lähiruokaideologiansa mukaisesti kymenlaaksolaisesta maidosta valmistetut Tarmo-proteiinipirtelöt ovat tarkoitettu aktiivisille kuntoilijoille ennen, kesken ja harjoittelun jälkeen nautittavaksi. Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvien Tarmo-proteiinipirtelöiden sisältämä BCAA (Branched Chain Amino Acids) on välttämättömiin aminohappoihin kuuluvien kolmen haaraketjuisen L-Leusiini, L-Valiini ja L-Isoleusiini -aminohapon yhteisnimitys ja sillä on suurin vaikutus lihasmassan lisäämiseen. Ne myös estävät kehon joutumista vaativan harjoituksen jälkeen lihasproteiinia hajottavaan kataboliseen tilaan.

“Huomasimme Tahto-välipalajuomia valmistaessamme, että niitä on suhteellisen helppo edelleen kehittää myös helppokäyttöisiksi urheiluravinteiksi. Pystymme omalla tuotantolinjallamme Kouvolassa valmistamaan valmiita BCAA-proteiinipirtelöitä, jollaisia on aiemmin ollut saatavilla lähinnä jauhemuodossa. Valmiiksi sekoitetut, annostellut ja hyvänmakuiset Tarmo-sarjan tuotteet ovatkin pukukopeissa tehtäviä jauhesekoituksia huomattavasti käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Haaraketjuiset aminohapot eli BCAA on nostettu tuotepakkauksissa tarkoituksella vahvasti esille, koska niiden uskotaan vähentävän lihaskudoksen hajoamista ja edistävän lihasten kasvua.”

Kauppojen urheiluravinnehyllystä löytyvät Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvat Tarmo-proteiinipirtelöt ovat valmiiksi sekoitettuja ja niiden makuvaihtoehtoina on mustikka-vanilja, banaani-kaakao ja mansikka-lime.

“Aloitimme urheiluravinnetuotantomme BCAA-proteiinipirtelöjauheiden suosituimmilla makuyhdistelmillä, mutta tuotekehityksessämme on useita uusia kuntoilijoille tarkoitettuja tuotteita, joita ei aikaisemmin ole ollut saatavilla valmiiksi juotavassa muodossa. Ei jauheita shaker-pulloissa veteen sekoitettavaksi, vaan täysin valmiita, siististi ympäristöystävällisistä ja hygieenisistä tetroista nautittavia urheiluravinnejuomia osaksi kuntoilijan aktiivista arkea”, valottaa Kukkonen Kaslinkin uuden urheiluravinnesarjan jatkoa.

Laktoosittomat ja perinteisiä proteiinijuomia matalammat hiilihydraattipitoisuudet omaavat Kaslinkin Tahto -sarjan urheiluravinteet ovat hyvänmakuisia ja terveellisiä aminohappopitoisia juomia kaikille liikkujille. Ne sisältävät proteiineja, vitamiineja ja lihaskunnon kasvattamiselle tärkeää BCAA:ta. Tahto-proteiinipirtelöt ovat tällä hetkellä saatavilla S-ryhmän kaupoista kautta maan. Yksi 250 ml:n pakkaus sisältää 20 g proteiinia ja sen suositushinta on 1,39 euroa.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 7702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kouvolalaisen pesäpallojoukkue KPL:n Sasu Toikka nauttii Kaslink Tahto BCAA-proteiinipirtelöä ottelun lomassa.

Tallinnan legendaariselle Viru-hotellille uusi johtaja Suomesta27.6.2017 09:31Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki, Original Sokos Hotel Virun ja Solo Sokos Hotel Estorian käsittävä Viron suurin hotellikompleksi sai 20 vuoden tauon jälkeen johtajan Suomesta. Restonomi (AMK) Klaus Ek siirtyy uuteen rooliinsa hotellijohtajaksi ja S-ryhmän hotellitoiminnoista Virossa vastaavan AS Sokotelin toimitusjohtajaksi Helsingin Radisson Blu Royal ja Radisson Blu Aleksanteri -hotellien johtajan tehtävistä.

Helsingin Eiranrantaan ulkoliikuntakeskus14.6.2017 09:15Tiedote

Helsingin Eiranranta on saamassa aktiiviseen kuntoiluun ja voimailuun tarkoitetun ulkoliikuntakeskuksen. Eira Open Air laajenee seuraavien kesien aikana vaiheittain täysimittaiseksi ulkosaliksi ja kuntoilukeskuksen ensimmäinen, merikonttiin rakennettu osa avataan yleisölle heinäkuun alussa. Taivasalla sijaitseva ja säävarauksella avoinna oleva, koulutetun kuntovalmentajan valvoma kuntokeskus sisältää levypainoja sekä -tankoja, kahvakuulia, käsipainoja, punnerruspenkkejä ja muita korkealaatuisia kuntoiluvälineitä. Jatkossa kuukausipohjaisesti hinnoiteltu yksityinen Eira Open Air on avajaiskesän ajan veloituksetta kaikkien kuntoilijoiden vapaassa käytössä.

Suomi sai Tallinnan Viru-hotellilta 100-vuotislahjaksi oman huoneen2.6.2017 13:25Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi varaa satavuotiaan Suomen käyttöön oman huoneen uusista Suomi100-huoneistaan. Yksi ikonisen hotellin 18. kerrokseen sisustetuista Suomi-aiheisista huoneista on suunniteltu yhdessä Suomen Tallinnan-suurlähetystön kanssa ja Original Sokos Hotel Viru varaa kyseisen huoneen täyttämään suurlähetystön arvovieraiden majoitustarpeita Suomen juhlavuoden ajaksi.

Kiekkoleijonat, Fingerpori ja suomirock saivat Tallinnan Viru-hotelliin Suomi100-erikoishuoneet17.5.2017 11:46Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi kunnioittaa satavuotiasta Suomea 18. kerrokseen sisustetuilla teemahuoneilla, jotka heijastavat Suomen ja Viron läheisiä suhteita ja nostavat vieraiden mielialaa myös huumorin keinoin. Yksitoista Suomi100-huonetta kertovat kiehtovia, maita yhdistäviä tarinoita kulttuurin, diplomatian, luonnon, maantieteen, matkailun, urheilun ja viihteen saralta. Huoneiden teemoina ovat virolaissyntyiset jääkiekkoleijonat Siim Liivik ja Leo Komarov, matkaopaskonkari Tapio Mäkeläinen, Virossa tuotteensa ompeluttava suomalainen hattuyhtiö Costo, arkkitehti Eliel Saarisen näkemys Tallinnasta, Suomen parhaat luontokuvat, Suomen suurlähetystö Virossa, suomalaiset designklassikot, Suomen television läikytys rajan yli Neuvosto-Viroon, suomirockissa soinut perkeleellinen kaipuu Tallinnaan, fingerporilainen näkemys Viron-matkailusta sekä syksyllä ensi-iltansa Tallinnassa saava Tom of Finland -elokuva.