WolfcomWolfcom

Kotimainen Kaslink esittelee aktiivikuntoilijoiden proteiinipitoiset urheiluravinteet

Elintarvikealan perheyritys Kaslink tuo markkinoille aktiivisille kuntosaliharjoittelijoille tarkoitetut helppokäyttöisetproteiinijuomat. Uuden Tahto -sarjan juotavaksi valmiit BCAA-proteiinipirtelöt ovat kehitetty nopeuttamaan lihasten palautumista ja vähentämään voimaharjoittelun jälkeistä lihaskipua.

Valmiiksi sekoitetut ja annostellut kotimaiset Tarmo-sarjan proteiinipirtelöt ovat perinteisiä jauhesekoituksia käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa.

Kouvolalainen Kaslink laajentaa keväällä lanseeraamiensa Tahto-välipalarahkojen sekä rahka- ja kaurajuomien tuoteperhettä urheiluravinteisiin. Lähiruokaideologiansa mukaisesti kymenlaaksolaisesta maidosta valmistetut Tarmo-proteiinipirtelöt ovat tarkoitettu aktiivisille kuntoilijoille ennen, kesken ja harjoittelun jälkeen nautittavaksi. Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvien Tarmo-proteiinipirtelöiden sisältämä BCAA (Branched Chain Amino Acids) on välttämättömiin aminohappoihin kuuluvien kolmen haaraketjuisen L-Leusiini, L-Valiini ja L-Isoleusiini -aminohapon yhteisnimitys ja sillä on suurin vaikutus lihasmassan lisäämiseen. Ne myös estävät kehon joutumista vaativan harjoituksen jälkeen lihasproteiinia hajottavaan kataboliseen tilaan.

“Huomasimme Tahto-välipalajuomia valmistaessamme, että niitä on suhteellisen helppo edelleen kehittää myös helppokäyttöisiksi urheiluravinteiksi. Pystymme omalla tuotantolinjallamme Kouvolassa valmistamaan valmiita BCAA-proteiinipirtelöitä, jollaisia on aiemmin ollut saatavilla lähinnä jauhemuodossa. Valmiiksi sekoitetut, annostellut ja hyvänmakuiset Tarmo-sarjan tuotteet ovatkin pukukopeissa tehtäviä jauhesekoituksia huomattavasti käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Haaraketjuiset aminohapot eli BCAA on nostettu tuotepakkauksissa tarkoituksella vahvasti esille, koska niiden uskotaan vähentävän lihaskudoksen hajoamista ja edistävän lihasten kasvua.”

Kauppojen urheiluravinnehyllystä löytyvät Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvat Tarmo-proteiinipirtelöt ovat valmiiksi sekoitettuja ja niiden makuvaihtoehtoina on mustikka-vanilja, banaani-kaakao ja mansikka-lime.

“Aloitimme urheiluravinnetuotantomme BCAA-proteiinipirtelöjauheiden suosituimmilla makuyhdistelmillä, mutta tuotekehityksessämme on useita uusia kuntoilijoille tarkoitettuja tuotteita, joita ei aikaisemmin ole ollut saatavilla valmiiksi juotavassa muodossa. Ei jauheita shaker-pulloissa veteen sekoitettavaksi, vaan täysin valmiita, siististi ympäristöystävällisistä ja hygieenisistä tetroista nautittavia urheiluravinnejuomia osaksi kuntoilijan aktiivista arkea”, valottaa Kukkonen Kaslinkin uuden urheiluravinnesarjan jatkoa.

Laktoosittomat ja perinteisiä proteiinijuomia matalammat hiilihydraattipitoisuudet omaavat Kaslinkin Tahto -sarjan urheiluravinteet ovat hyvänmakuisia ja terveellisiä aminohappopitoisia juomia kaikille liikkujille. Ne sisältävät proteiineja, vitamiineja ja lihaskunnon kasvattamiselle tärkeää BCAA:ta. Tahto-proteiinipirtelöt ovat tällä hetkellä saatavilla S-ryhmän kaupoista kautta maan. Yksi 250 ml:n pakkaus sisältää 20 g proteiinia ja sen suositushinta on 1,39 euroa.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 7702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kouvolalaisen pesäpallojoukkue KPL:n Sasu Toikka nauttii Kaslink Tahto BCAA-proteiinipirtelöä ottelun lomassa.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.