WolfcomWolfcom

Kotimainen Kaslink esittelee aktiivikuntoilijoiden proteiinipitoiset urheiluravinteet

Elintarvikealan perheyritys Kaslink tuo markkinoille aktiivisille kuntosaliharjoittelijoille tarkoitetut helppokäyttöisetproteiinijuomat. Uuden Tahto -sarjan juotavaksi valmiit BCAA-proteiinipirtelöt ovat kehitetty nopeuttamaan lihasten palautumista ja vähentämään voimaharjoittelun jälkeistä lihaskipua.

Valmiiksi sekoitetut ja annostellut kotimaiset Tarmo-sarjan proteiinipirtelöt ovat perinteisiä jauhesekoituksia käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa.

Kouvolalainen Kaslink laajentaa keväällä lanseeraamiensa Tahto-välipalarahkojen sekä rahka- ja kaurajuomien tuoteperhettä urheiluravinteisiin. Lähiruokaideologiansa mukaisesti kymenlaaksolaisesta maidosta valmistetut Tarmo-proteiinipirtelöt ovat tarkoitettu aktiivisille kuntoilijoille ennen, kesken ja harjoittelun jälkeen nautittavaksi. Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvien Tarmo-proteiinipirtelöiden sisältämä BCAA (Branched Chain Amino Acids) on välttämättömiin aminohappoihin kuuluvien kolmen haaraketjuisen L-Leusiini, L-Valiini ja L-Isoleusiini -aminohapon yhteisnimitys ja sillä on suurin vaikutus lihasmassan lisäämiseen. Ne myös estävät kehon joutumista vaativan harjoituksen jälkeen lihasproteiinia hajottavaan kataboliseen tilaan.

“Huomasimme Tahto-välipalajuomia valmistaessamme, että niitä on suhteellisen helppo edelleen kehittää myös helppokäyttöisiksi urheiluravinteiksi. Pystymme omalla tuotantolinjallamme Kouvolassa valmistamaan valmiita BCAA-proteiinipirtelöitä, jollaisia on aiemmin ollut saatavilla lähinnä jauhemuodossa. Valmiiksi sekoitetut, annostellut ja hyvänmakuiset Tarmo-sarjan tuotteet ovatkin pukukopeissa tehtäviä jauhesekoituksia huomattavasti käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Haaraketjuiset aminohapot eli BCAA on nostettu tuotepakkauksissa tarkoituksella vahvasti esille, koska niiden uskotaan vähentävän lihaskudoksen hajoamista ja edistävän lihasten kasvua.”

Kauppojen urheiluravinnehyllystä löytyvät Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvat Tarmo-proteiinipirtelöt ovat valmiiksi sekoitettuja ja niiden makuvaihtoehtoina on mustikka-vanilja, banaani-kaakao ja mansikka-lime.

“Aloitimme urheiluravinnetuotantomme BCAA-proteiinipirtelöjauheiden suosituimmilla makuyhdistelmillä, mutta tuotekehityksessämme on useita uusia kuntoilijoille tarkoitettuja tuotteita, joita ei aikaisemmin ole ollut saatavilla valmiiksi juotavassa muodossa. Ei jauheita shaker-pulloissa veteen sekoitettavaksi, vaan täysin valmiita, siististi ympäristöystävällisistä ja hygieenisistä tetroista nautittavia urheiluravinnejuomia osaksi kuntoilijan aktiivista arkea”, valottaa Kukkonen Kaslinkin uuden urheiluravinnesarjan jatkoa.

Laktoosittomat ja perinteisiä proteiinijuomia matalammat hiilihydraattipitoisuudet omaavat Kaslinkin Tahto -sarjan urheiluravinteet ovat hyvänmakuisia ja terveellisiä aminohappopitoisia juomia kaikille liikkujille. Ne sisältävät proteiineja, vitamiineja ja lihaskunnon kasvattamiselle tärkeää BCAA:ta. Tahto-proteiinipirtelöt ovat tällä hetkellä saatavilla S-ryhmän kaupoista kautta maan. Yksi 250 ml:n pakkaus sisältää 20 g proteiinia ja sen suositushinta on 1,39 euroa.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 7702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kouvolalaisen pesäpallojoukkue KPL:n Sasu Toikka nauttii Kaslink Tahto BCAA-proteiinipirtelöä ottelun lomassa.

Kutsu: Medialounaalta parempaan tulevaisuuteen keskiviikkona 29.11. kello 11.00 @ Perho22.11.2017 10:14Tiedote

Ruokahävikin vähentäminen on yksi Suomen ja koko globaalin ruokapolitiikan keskeisimpiä haasteita. Sen puolittamiseksi on asetettu niin YK:n, kuin EU-komissionkin tasolla kunnianhimoiset tavoitteet, mutta voiko yksittäinen kuluttaja Suomessa vaikuttaa suureen kuvaan? Haluamme käsitellä tähdellistä asiaa hyvällä maulla ja kutsumme median edustajat Perho Liiketalousopiston ja leipomoyhtiö Vaasanin yhdessä isännöimälle medialounaalle Ravintola Perhoon keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00 (sisäänkäynti Ravintola Perhon pääovesta Mechelininkatu 7, Helsinki).

Uusi opaskirja esittelee Tallinnaa suomalaisten silmin9.11.2017 11:30Tiedote

Tallinnan legendaarinen Viru-hotelli julkaisi 45. juhlavuotensa kunniaksi opaskirjan, joka esittelee Tallinnan mielenkiintoisimmat ja yllättävimmätkin nähtävyydet ja tekemiset suomalaisten Tallinnan-ystävien omien kokemusten kautta. Kirjassa jakavat suosituksensa muiden muassa presidentti Tarja Halonen, kirjailija Sofi Oksanen, F1-kuski Mika Salo, muusikko Ilkka Alanko, elokuvatuottaja Markus Selin, jääkiekkoilija Siim Liivik ja monet muut tutut suomalaiset.

Uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa arvuutellaan jälleen, kuinka konjakkia leikataan31.10.2017 15:00Tiedote

Alun perin jatkosodan aikana rintamamiesten rajoitettuun juhlallisuuskäyttöön luodut Puolustuslaitos Leikattua konjakkia ja Puolustuslaitos Viinaa ovat väkevässä roolissa paitsi Väinö Linnan Tuntematon sotilas -kirjassa, myös kaikissa kolmessa siihen perustuvassa elokuvaversiossa. Aku Louhimiehen ohjaamassa uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa leirinuotiolla arvuutellaan, kuinka konjakkia leikataan. Nykypäivän versiossa Puolustuslaitos Leikattua on aidon ranskalaisen konjakin ja kotimaisen vodkan sekoite ja se valmistetaan Kuopiossa Lignell & Piispasen toimesta.