WolfcomWolfcom

Kotimainen Kaslink esittelee aktiivikuntoilijoiden proteiinipitoiset urheiluravinteet

Elintarvikealan perheyritys Kaslink tuo markkinoille aktiivisille kuntosaliharjoittelijoille tarkoitetut helppokäyttöisetproteiinijuomat. Uuden Tahto -sarjan juotavaksi valmiit BCAA-proteiinipirtelöt ovat kehitetty nopeuttamaan lihasten palautumista ja vähentämään voimaharjoittelun jälkeistä lihaskipua.

Valmiiksi sekoitetut ja annostellut kotimaiset Tarmo-sarjan proteiinipirtelöt ovat perinteisiä jauhesekoituksia käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa.

Kouvolalainen Kaslink laajentaa keväällä lanseeraamiensa Tahto-välipalarahkojen sekä rahka- ja kaurajuomien tuoteperhettä urheiluravinteisiin. Lähiruokaideologiansa mukaisesti kymenlaaksolaisesta maidosta valmistetut Tarmo-proteiinipirtelöt ovat tarkoitettu aktiivisille kuntoilijoille ennen, kesken ja harjoittelun jälkeen nautittavaksi. Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvien Tarmo-proteiinipirtelöiden sisältämä BCAA (Branched Chain Amino Acids) on välttämättömiin aminohappoihin kuuluvien kolmen haaraketjuisen L-Leusiini, L-Valiini ja L-Isoleusiini -aminohapon yhteisnimitys ja sillä on suurin vaikutus lihasmassan lisäämiseen. Ne myös estävät kehon joutumista vaativan harjoituksen jälkeen lihasproteiinia hajottavaan kataboliseen tilaan.

“Huomasimme Tahto-välipalajuomia valmistaessamme, että niitä on suhteellisen helppo edelleen kehittää myös helppokäyttöisiksi urheiluravinteiksi. Pystymme omalla tuotantolinjallamme Kouvolassa valmistamaan valmiita BCAA-proteiinipirtelöitä, jollaisia on aiemmin ollut saatavilla lähinnä jauhemuodossa. Valmiiksi sekoitetut, annostellut ja hyvänmakuiset Tarmo-sarjan tuotteet ovatkin pukukopeissa tehtäviä jauhesekoituksia huomattavasti käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Haaraketjuiset aminohapot eli BCAA on nostettu tuotepakkauksissa tarkoituksella vahvasti esille, koska niiden uskotaan vähentävän lihaskudoksen hajoamista ja edistävän lihasten kasvua.”

Kauppojen urheiluravinnehyllystä löytyvät Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvat Tarmo-proteiinipirtelöt ovat valmiiksi sekoitettuja ja niiden makuvaihtoehtoina on mustikka-vanilja, banaani-kaakao ja mansikka-lime.

“Aloitimme urheiluravinnetuotantomme BCAA-proteiinipirtelöjauheiden suosituimmilla makuyhdistelmillä, mutta tuotekehityksessämme on useita uusia kuntoilijoille tarkoitettuja tuotteita, joita ei aikaisemmin ole ollut saatavilla valmiiksi juotavassa muodossa. Ei jauheita shaker-pulloissa veteen sekoitettavaksi, vaan täysin valmiita, siististi ympäristöystävällisistä ja hygieenisistä tetroista nautittavia urheiluravinnejuomia osaksi kuntoilijan aktiivista arkea”, valottaa Kukkonen Kaslinkin uuden urheiluravinnesarjan jatkoa.

Laktoosittomat ja perinteisiä proteiinijuomia matalammat hiilihydraattipitoisuudet omaavat Kaslinkin Tahto -sarjan urheiluravinteet ovat hyvänmakuisia ja terveellisiä aminohappopitoisia juomia kaikille liikkujille. Ne sisältävät proteiineja, vitamiineja ja lihaskunnon kasvattamiselle tärkeää BCAA:ta. Tahto-proteiinipirtelöt ovat tällä hetkellä saatavilla S-ryhmän kaupoista kautta maan. Yksi 250 ml:n pakkaus sisältää 20 g proteiinia ja sen suositushinta on 1,39 euroa.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 7702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kouvolalaisen pesäpallojoukkue KPL:n Sasu Toikka nauttii Kaslink Tahto BCAA-proteiinipirtelöä ottelun lomassa.

Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina15.10.2017 09:00Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.

Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi29.9.2017 08:00Tiedote

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion1.9.2017 08:55Tiedote

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.