Kotimainen Kaslink esittelee aktiivikuntoilijoiden proteiinipitoiset urheiluravinteet

6.6.2017 09:00 | Wolfcom

Elintarvikealan perheyritys Kaslink tuo markkinoille aktiivisille kuntosaliharjoittelijoille tarkoitetut helppokäyttöisetproteiinijuomat. Uuden Tahto -sarjan juotavaksi valmiit BCAA-proteiinipirtelöt ovat kehitetty nopeuttamaan lihasten palautumista ja vähentämään voimaharjoittelun jälkeistä lihaskipua.

Valmiiksi sekoitetut ja annostellut kotimaiset Tarmo-sarjan proteiinipirtelöt ovat perinteisiä jauhesekoituksia käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa.

Kouvolalainen Kaslink laajentaa keväällä lanseeraamiensa Tahto-välipalarahkojen sekä rahka- ja kaurajuomien tuoteperhettä urheiluravinteisiin. Lähiruokaideologiansa mukaisesti kymenlaaksolaisesta maidosta valmistetut Tarmo-proteiinipirtelöt ovat tarkoitettu aktiivisille kuntoilijoille ennen, kesken ja harjoittelun jälkeen nautittavaksi. Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvien Tarmo-proteiinipirtelöiden sisältämä BCAA (Branched Chain Amino Acids) on välttämättömiin aminohappoihin kuuluvien kolmen haaraketjuisen L-Leusiini, L-Valiini ja L-Isoleusiini -aminohapon yhteisnimitys ja sillä on suurin vaikutus lihasmassan lisäämiseen. Ne myös estävät kehon joutumista vaativan harjoituksen jälkeen lihasproteiinia hajottavaan kataboliseen tilaan.

“Huomasimme Tahto-välipalajuomia valmistaessamme, että niitä on suhteellisen helppo edelleen kehittää myös helppokäyttöisiksi urheiluravinteiksi. Pystymme omalla tuotantolinjallamme Kouvolassa valmistamaan valmiita BCAA-proteiinipirtelöitä, jollaisia on aiemmin ollut saatavilla lähinnä jauhemuodossa. Valmiiksi sekoitetut, annostellut ja hyvänmakuiset Tarmo-sarjan tuotteet ovatkin pukukopeissa tehtäviä jauhesekoituksia huomattavasti käyttäjäystävällisempi vaihtoehto erittäin nopeasti kasvavassa urheiluravinnekategoriassa”, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Haaraketjuiset aminohapot eli BCAA on nostettu tuotepakkauksissa tarkoituksella vahvasti esille, koska niiden uskotaan vähentävän lihaskudoksen hajoamista ja edistävän lihasten kasvua.”

Kauppojen urheiluravinnehyllystä löytyvät Kaslinkin Tahto -sarjaan kuuluvat Tarmo-proteiinipirtelöt ovat valmiiksi sekoitettuja ja niiden makuvaihtoehtoina on mustikka-vanilja, banaani-kaakao ja mansikka-lime.

“Aloitimme urheiluravinnetuotantomme BCAA-proteiinipirtelöjauheiden suosituimmilla makuyhdistelmillä, mutta tuotekehityksessämme on useita uusia kuntoilijoille tarkoitettuja tuotteita, joita ei aikaisemmin ole ollut saatavilla valmiiksi juotavassa muodossa. Ei jauheita shaker-pulloissa veteen sekoitettavaksi, vaan täysin valmiita, siististi ympäristöystävällisistä ja hygieenisistä tetroista nautittavia urheiluravinnejuomia osaksi kuntoilijan aktiivista arkea”, valottaa Kukkonen Kaslinkin uuden urheiluravinnesarjan jatkoa.

Laktoosittomat ja perinteisiä proteiinijuomia matalammat hiilihydraattipitoisuudet omaavat Kaslinkin Tahto -sarjan urheiluravinteet ovat hyvänmakuisia ja terveellisiä aminohappopitoisia juomia kaikille liikkujille. Ne sisältävät proteiineja, vitamiineja ja lihaskunnon kasvattamiselle tärkeää BCAA:ta. Tahto-proteiinipirtelöt ovat tällä hetkellä saatavilla S-ryhmän kaupoista kautta maan. Yksi 250 ml:n pakkaus sisältää 20 g proteiinia ja sen suositushinta on 1,39 euroa.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 7702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kouvolalaisen pesäpallojoukkue KPL:n Sasu Toikka nauttii Kaslink Tahto BCAA-proteiinipirtelöä ottelun lomassa.

Red Bull Mäkiauto GP valtaa viikonloppuna Helsingin Tähtitorninmäen16.8.2017 11:00Kutsu

Tulevana lauantaina Helsingissä kisataan jo neljännen kerran mäkiautoilla, kun Red Bull Mäkiauto GP valloittaa Tähtitorninmäen. Kyseessä on kansainvälinen jokamiesluokan kilpailu, jossa lasketaan mäkeä kotikutoisilla mäkiautoilla. Tämä uniikki, moottoriton ja päästötön ajotapahtuma haastaa sekä kokeneet kuljettajat, että halukkaat harrastelijat suunnittelemaan tyrmistyttäviä unelmien vauhtikojeita ja kisaamaan alamäkiajossa kelloa vastaan jopa fysiikan lakeja uhmaten.

Lumilautailun supertähti Enni Rukajärvestä Kaslinkin Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs3.8.2017 09:30Tiedote

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Rukajärvi tulee Kaslinkin kanssa edistämään suomalaisen kauran käyttöä vaihtoehtona perinteisille maitotuotteille.

Suomalainen Puolustuslaitos-juomaperhe nousi maailman parhaimmistoon IWCS-kisassa26.7.2017 11:07Tiedote

Suomalainen Mother’s Milk Beverages Oy on voittanut Kuopiossa tislatuille Puolustuslaitos Leikattua sekä Puolustuslaitos Viinaa -juomilleen alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa hopeamitalit. Puolustuslaitos Leikattua menestyi International Wine and Spirits Competition -kisan Vodka & Brandy Mixed Spirit -kategoriassa ja Puolustuslaitos Viinaa voitti hopeaa kirkkaiden viinojen Grain Spirits - Clear - 40-52%+ -katogoriassa.