Kotimainen perheyhtiö Kaslink laajentaa vesibisnekseen ja tähtää vientimarkkinoille

Elintarvikealan perheyhtiö Kaslink laajentaa liiketoimintaansa veden pakkaamiseen. Kouvolalaisyhtiö pakkaa puhdasta kotimaista vettä ensimmäisenä suomalaisyhtiönä ympäristöystävälliseen Tetra Pakin kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille yksinkertaisella Vesi-tuotemerkillä.

Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä  puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille Vesi-tuotemerkillä.
Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille Vesi-tuotemerkillä.

Suurin osa Suomessa myydystä pakatusta vedestä on pakattu ympäristöä kuormittaviin muovipulloihin. Kouvolalainen Kaslink on ensimmäisenä suomalaisena elintarvikealan yhtiönä ottanut käyttöön muovipulloa hiilijalanjäljeltään huomattavasti huokeamman Tetra Pakin uuden kartonkipakkauksen, mikä on perinteisiä vaihtoehtoja myös logistisesti tehokkaampi ratkaisu.

”Suomessa voi juoda hanasta yleensä parempaa vettä, kuin mitä meille ulkomailla pullotettuna ja tänne tuotuna myydään. Siksi meidän on haastavaa keksiä parempaa vettä kuin mikään muu suomalaisvesi, mutta pystymme luomaan sille lisäarvoa maailman ympäristöystävällisimmillä pakkauksilla. Vaikka maailman puhtain vesi on osa Suomen maabrändiä, tuodaan meille yli seitsemän kertaa enemmän vettä muovipulloihin pakattuna kuin mitä Suomesta viedään vettä maailmalle”, kertoo Vesi-brändin kehittänyt perheyhtiö Kaslinkin osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun pakkaamme maailman puhtainta vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen, syntyy konsepti, jonka uskomme kiinnostavan tiedostavia kuluttajia Keski-Euroopassa, Lähi-Idässä ja Itä-Aasiassa.”

Kartonkipakkaukseen pakatun veden hiilijalanjälki on yhden litran osalta 85 grammaa, eli lähes puolet pienempi kuin perinteisen muovisen PET-pullon. Uusiutuvaa luonnonvaraa hyödyntävän pakkauksen etuna on matalamman hiilijalanjäljen lisäksi myös logistinen tehokkuus ja helppo kierrätettävyys.

“Ympäristöystävällisyyden lisäksi valitsimme läpinäkymättömän kartonkipakkauksen siksi, että haluamme tarjota maailman parasta vettä kuluttajille ilman, että auringonvalo ehtii vaikuttaa veden makuun ja laatuun. Näin kuluttaja saa juomasta samanlaisen kokemuksen, kuin mistä me suomalaiset pääsemme joka päivä nauttimaan”, sanoo Kukkonen.

Kaslink tuo heinäkuussa markkinoille 0,33 litran kartonkipakkauksissa Vesi Still Water -veden sekä koivunsilmuista uutetun, terveyttä tukevia luontaisia vitamiineja, elektrolyyttejä, antioksidantteja, hivenaineita ja ksylitolia sisältävän raikkaan Vesi Birch Water -koivuveden. Ensisijaisesti vientimarkkinoille kehitetyn Vesi-brändin tuotteita on Suomessa saatavilla kesällä valikoiduista ravintoloista.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Koivunsilmuista uutettu Vesi Birch Water -koivuvesi sisältää terveyttä tukevia luontaisia vitamiineja, elektrolyyttejä, antioksidantteja, hivenaineita ja ksylitolia.
"Pakkaamme maailman puhtainta vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen", kertoo Kaslinkin Juha-Petteri Kukkonen uudesta Vesi-vedestä.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.