Kotimainen perheyhtiö Kaslink laajentaa vesibisnekseen ja tähtää vientimarkkinoille

7.6.2017 11:47 | Wolfcom

Elintarvikealan perheyhtiö Kaslink laajentaa liiketoimintaansa veden pakkaamiseen. Kouvolalaisyhtiö pakkaa puhdasta kotimaista vettä ensimmäisenä suomalaisyhtiönä ympäristöystävälliseen Tetra Pakin kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille yksinkertaisella Vesi-tuotemerkillä.

Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä  puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille Vesi-tuotemerkillä.
Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille Vesi-tuotemerkillä.

Suurin osa Suomessa myydystä pakatusta vedestä on pakattu ympäristöä kuormittaviin muovipulloihin. Kouvolalainen Kaslink on ensimmäisenä suomalaisena elintarvikealan yhtiönä ottanut käyttöön muovipulloa hiilijalanjäljeltään huomattavasti huokeamman Tetra Pakin uuden kartonkipakkauksen, mikä on perinteisiä vaihtoehtoja myös logistisesti tehokkaampi ratkaisu.

”Suomessa voi juoda hanasta yleensä parempaa vettä, kuin mitä meille ulkomailla pullotettuna ja tänne tuotuna myydään. Siksi meidän on haastavaa keksiä parempaa vettä kuin mikään muu suomalaisvesi, mutta pystymme luomaan sille lisäarvoa maailman ympäristöystävällisimmillä pakkauksilla. Vaikka maailman puhtain vesi on osa Suomen maabrändiä, tuodaan meille yli seitsemän kertaa enemmän vettä muovipulloihin pakattuna kuin mitä Suomesta viedään vettä maailmalle”, kertoo Vesi-brändin kehittänyt perheyhtiö Kaslinkin osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun pakkaamme maailman puhtainta vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen, syntyy konsepti, jonka uskomme kiinnostavan tiedostavia kuluttajia Keski-Euroopassa, Lähi-Idässä ja Itä-Aasiassa.”

Kartonkipakkaukseen pakatun veden hiilijalanjälki on yhden litran osalta 85 grammaa, eli lähes puolet pienempi kuin perinteisen muovisen PET-pullon. Uusiutuvaa luonnonvaraa hyödyntävän pakkauksen etuna on matalamman hiilijalanjäljen lisäksi myös logistinen tehokkuus ja helppo kierrätettävyys.

“Ympäristöystävällisyyden lisäksi valitsimme läpinäkymättömän kartonkipakkauksen siksi, että haluamme tarjota maailman parasta vettä kuluttajille ilman, että auringonvalo ehtii vaikuttaa veden makuun ja laatuun. Näin kuluttaja saa juomasta samanlaisen kokemuksen, kuin mistä me suomalaiset pääsemme joka päivä nauttimaan”, sanoo Kukkonen.

Kaslink tuo heinäkuussa markkinoille 0,33 litran kartonkipakkauksissa Vesi Still Water -veden sekä koivunsilmuista uutetun, terveyttä tukevia luontaisia vitamiineja, elektrolyyttejä, antioksidantteja, hivenaineita ja ksylitolia sisältävän raikkaan Vesi Birch Water -koivuveden. Ensisijaisesti vientimarkkinoille kehitetyn Vesi-brändin tuotteita on Suomessa saatavilla kesällä valikoiduista ravintoloista.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Koivunsilmuista uutettu Vesi Birch Water -koivuvesi sisältää terveyttä tukevia luontaisia vitamiineja, elektrolyyttejä, antioksidantteja, hivenaineita ja ksylitolia.
"Pakkaamme maailman puhtainta vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen", kertoo Kaslinkin Juha-Petteri Kukkonen uudesta Vesi-vedestä.

Tallinnan legendaariselle Viru-hotellille uusi johtaja Suomesta27.6.2017 09:31Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki, Original Sokos Hotel Virun ja Solo Sokos Hotel Estorian käsittävä Viron suurin hotellikompleksi sai 20 vuoden tauon jälkeen johtajan Suomesta. Restonomi (AMK) Klaus Ek siirtyy uuteen rooliinsa hotellijohtajaksi ja S-ryhmän hotellitoiminnoista Virossa vastaavan AS Sokotelin toimitusjohtajaksi Helsingin Radisson Blu Royal ja Radisson Blu Aleksanteri -hotellien johtajan tehtävistä.

Helsingin Eiranrantaan ulkoliikuntakeskus14.6.2017 09:15Tiedote

Helsingin Eiranranta on saamassa aktiiviseen kuntoiluun ja voimailuun tarkoitetun ulkoliikuntakeskuksen. Eira Open Air laajenee seuraavien kesien aikana vaiheittain täysimittaiseksi ulkosaliksi ja kuntoilukeskuksen ensimmäinen, merikonttiin rakennettu osa avataan yleisölle heinäkuun alussa. Taivasalla sijaitseva ja säävarauksella avoinna oleva, koulutetun kuntovalmentajan valvoma kuntokeskus sisältää levypainoja sekä -tankoja, kahvakuulia, käsipainoja, punnerruspenkkejä ja muita korkealaatuisia kuntoiluvälineitä. Jatkossa kuukausipohjaisesti hinnoiteltu yksityinen Eira Open Air on avajaiskesän ajan veloituksetta kaikkien kuntoilijoiden vapaassa käytössä.

Suomi sai Tallinnan Viru-hotellilta 100-vuotislahjaksi oman huoneen2.6.2017 13:25Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi varaa satavuotiaan Suomen käyttöön oman huoneen uusista Suomi100-huoneistaan. Yksi ikonisen hotellin 18. kerrokseen sisustetuista Suomi-aiheisista huoneista on suunniteltu yhdessä Suomen Tallinnan-suurlähetystön kanssa ja Original Sokos Hotel Viru varaa kyseisen huoneen täyttämään suurlähetystön arvovieraiden majoitustarpeita Suomen juhlavuoden ajaksi.

Kiekkoleijonat, Fingerpori ja suomirock saivat Tallinnan Viru-hotelliin Suomi100-erikoishuoneet17.5.2017 11:46Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi kunnioittaa satavuotiasta Suomea 18. kerrokseen sisustetuilla teemahuoneilla, jotka heijastavat Suomen ja Viron läheisiä suhteita ja nostavat vieraiden mielialaa myös huumorin keinoin. Yksitoista Suomi100-huonetta kertovat kiehtovia, maita yhdistäviä tarinoita kulttuurin, diplomatian, luonnon, maantieteen, matkailun, urheilun ja viihteen saralta. Huoneiden teemoina ovat virolaissyntyiset jääkiekkoleijonat Siim Liivik ja Leo Komarov, matkaopaskonkari Tapio Mäkeläinen, Virossa tuotteensa ompeluttava suomalainen hattuyhtiö Costo, arkkitehti Eliel Saarisen näkemys Tallinnasta, Suomen parhaat luontokuvat, Suomen suurlähetystö Virossa, suomalaiset designklassikot, Suomen television läikytys rajan yli Neuvosto-Viroon, suomirockissa soinut perkeleellinen kaipuu Tallinnaan, fingerporilainen näkemys Viron-matkailusta sekä syksyllä ensi-iltansa Tallinnassa saava Tom of Finland -elokuva.