Kotimainen perheyhtiö Kaslink laajentaa vesibisnekseen ja tähtää vientimarkkinoille

Elintarvikealan perheyhtiö Kaslink laajentaa liiketoimintaansa veden pakkaamiseen. Kouvolalaisyhtiö pakkaa puhdasta kotimaista vettä ensimmäisenä suomalaisyhtiönä ympäristöystävälliseen Tetra Pakin kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille yksinkertaisella Vesi-tuotemerkillä.

Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä  puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille Vesi-tuotemerkillä.
Kaslink pakkaa ensimmäisenä suomalaisyhtiönä puhdasta kotimaista vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen ja ryhtyy viemään sitä kansainvälisille markkinoille Vesi-tuotemerkillä.

Suurin osa Suomessa myydystä pakatusta vedestä on pakattu ympäristöä kuormittaviin muovipulloihin. Kouvolalainen Kaslink on ensimmäisenä suomalaisena elintarvikealan yhtiönä ottanut käyttöön muovipulloa hiilijalanjäljeltään huomattavasti huokeamman Tetra Pakin uuden kartonkipakkauksen, mikä on perinteisiä vaihtoehtoja myös logistisesti tehokkaampi ratkaisu.

”Suomessa voi juoda hanasta yleensä parempaa vettä, kuin mitä meille ulkomailla pullotettuna ja tänne tuotuna myydään. Siksi meidän on haastavaa keksiä parempaa vettä kuin mikään muu suomalaisvesi, mutta pystymme luomaan sille lisäarvoa maailman ympäristöystävällisimmillä pakkauksilla. Vaikka maailman puhtain vesi on osa Suomen maabrändiä, tuodaan meille yli seitsemän kertaa enemmän vettä muovipulloihin pakattuna kuin mitä Suomesta viedään vettä maailmalle”, kertoo Vesi-brändin kehittänyt perheyhtiö Kaslinkin osakas Juha-Petteri Kukkonen ja jatkaa: ”Kun pakkaamme maailman puhtainta vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen, syntyy konsepti, jonka uskomme kiinnostavan tiedostavia kuluttajia Keski-Euroopassa, Lähi-Idässä ja Itä-Aasiassa.”

Kartonkipakkaukseen pakatun veden hiilijalanjälki on yhden litran osalta 85 grammaa, eli lähes puolet pienempi kuin perinteisen muovisen PET-pullon. Uusiutuvaa luonnonvaraa hyödyntävän pakkauksen etuna on matalamman hiilijalanjäljen lisäksi myös logistinen tehokkuus ja helppo kierrätettävyys.

“Ympäristöystävällisyyden lisäksi valitsimme läpinäkymättömän kartonkipakkauksen siksi, että haluamme tarjota maailman parasta vettä kuluttajille ilman, että auringonvalo ehtii vaikuttaa veden makuun ja laatuun. Näin kuluttaja saa juomasta samanlaisen kokemuksen, kuin mistä me suomalaiset pääsemme joka päivä nauttimaan”, sanoo Kukkonen.

Kaslink tuo heinäkuussa markkinoille 0,33 litran kartonkipakkauksissa Vesi Still Water -veden sekä koivunsilmuista uutetun, terveyttä tukevia luontaisia vitamiineja, elektrolyyttejä, antioksidantteja, hivenaineita ja ksylitolia sisältävän raikkaan Vesi Birch Water -koivuveden. Ensisijaisesti vientimarkkinoille kehitetyn Vesi-brändin tuotteita on Suomessa saatavilla kesällä valikoiduista ravintoloista.

Kaslink

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Koivunsilmuista uutettu Vesi Birch Water -koivuvesi sisältää terveyttä tukevia luontaisia vitamiineja, elektrolyyttejä, antioksidantteja, hivenaineita ja ksylitolia.
"Pakkaamme maailman puhtainta vettä ympäristöystävälliseen kartonkipakkaukseen", kertoo Kaslinkin Juha-Petteri Kukkonen uudesta Vesi-vedestä.

Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina15.10.2017 09:00Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.

Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi29.9.2017 08:00Tiedote

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion1.9.2017 08:55Tiedote

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.