Maria Drockila Kynttiläpaja

Kotimainen työ kantaa - kynttiläsesonki tuo työtä sadalle hengelle Maria Drockila Oy:ssä

Kynttiläkaupan kuuminta kautta eletään lokakuusta jouluun. Maria Drockilan kynttiläpajalla välitetään parhaillaan hyviä uutisia eri puolille Suomea. Yritys työllistää tänä vuonna noin sata henkeä 30:ssä kausimyymälässään Helsingistä Rovaniemelle.
Kuva 1.

Viime vuonna 42 prosenttia liikevaihtoaan kasvattanut Maria Drockila Oy lähtee kaamoskauppaan historiansa kovimmalla panostuksella. Valtaosa kausimyymälöistä sijoittuu vilkkaisiin kauppakeskuksiin, joissa ne ovat helpoiten asiakkaiden savutettavissa. Kohteina ovat kaikki Suomen suurimmat kaupungit: Helsinki, Espoo, Tampere, Vantaa, Oulu, Turku, Jyväskylä, Kuopio, Lahti, Kouvola, Pori, Joensuu ja Lappeenranta. Pienemmistä mukana ovat muun muassa Rovaniemi, Tornio, Vaasa, Pori ja Kotka.

Pohjois-Suomen kaupunkien lisäksi uusiin liikepaikkoihin kuuluu muun muassa Helsinki-Vantaan lentoasema ja siellä kansainvälinen T2 terminaali.

Taantumien ketjussa talouselämä on yhä enemmän nähnyt suomalaisen työn teettämisen kannattamattomana. Maria Drockila Oy:n liiketoiminta on jo 17 vuotta rakentunut kotimaiselle käsityölle, ja sinivalkoisuus nähdään kynttiläpajalla edelleen valttina. Tänäkin vuonna valtaosa yrityksen tuottamasta noin 215 000 kynttilästä suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa.

Maria Drockila -kynttilöiden valmistusprosessissa noudatetaan suljettua materiaalikiertoa. Pajalla ei synny lainkaan parafiinijätettä, koska se sulatetaan uudelleen käytettäväksi kierrätyskynttilöissä ja ulkotulituotteissa.

Maria Drockila Oy:n lippulaivamyymälä ja tuotanto toimivat Orimattilassa. Yrityksen kuvioleikattuja design-kynttilöitä myyvät lisäksi kausimyymälät ja jälleenmyyjät ympäri Suomen. Yrityksen liikevaihto vuonna 2014 oli 2,2 miljoonaa euroa ja asiakaskunta koostuu yrityksistä sekä kuluttajista.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot Maria Drockila p. 040-500 5323, maria@mariadrockila.fi

Kuva 1.
Maria 1.
Kuva 2.
Maria 2.
Kuva 3.
Kuva 4.

Maria Drockila Kynttiläpaja
Pakaantie 1
16300 ORIMATTILA

toimisto[at]mariadrockila.fi, p.044 303 9014http://www.mariadrockila.fi
Edelleen tänäkin päivänä valmistamme kynttilämme satoja vuosia vanhojen perinteiden mukaisesti käsityönä. Nykyään pajan koti on vanhalla kehräämöllä Orimattilassa.