Millog Oy

Kotimaista älypuhelintekniikkaa viranomaisille ja tietoturvakriittisiin organisaatioihin

Virve Tuotteet ja Palvelut Oy aloitti yhteistyön suomalaisen Bittiumin kanssa ja pystyy nyt toimittamaan asiakkailleen uudenlaisia kokonaisratkaisuja, jotka sisältävät uuden sukupolven tietoturvalliset laitteet ja niihin liittyvät oheispalvelut, kuten ylläpidon ja huollon. Esimerkiksi yhdistämällä Bittiumin Tough Mobile 2 -älypuhelimen ja Airbusin Agnet 500 -sovelluksen asiakas pääsee käyttämään Virve 2.0:n kaltaisia palveluita tietoturvallisesti jo nyt.

”Suomessa suunniteltu ja valmistettu ja yksi turvallisimmista älypuhelimista, mitä tällä hetkellä on maailmalla saatavilla”, kuvailee Virve Tuotteet ja Palvelut Oy:n tekninen asiantuntija Toni Leppänen Bittiumin valmistamaa Tough Mobile 2 -älypuhelinta.

Viranomaisverkkojen seuraavan sukupolven Virve 2.0:n valmistumista odotellessa on Virve Tuotteet ja Palvelut Oy laajentanut tuotevalikoimaansa kotimaisen Bittiumin valmistamilla tuotteilla. Eri valmistajien tuotteita yhdistelemällä on asiakkaan mahdollista käyttää Virve 2.0:n kaltaisia palveluita jo nyt.

”Bittiumin valmistamat älypuhelimet on suunniteltu viranomaiskenttään, mutta laitteita voi suositella myös yksityisen sektorin toimijoille, jotka arvostavat tietoturvaa ja toimintavarmuutta. Kestäväksi rakennettu Bittium Tough Mobile 2 -älypuhelin ja Airbus Agnet 500 -sovellus on täydellinen työpari turvalliseen ja monipuoliseen viestintään. Näitä käyttämällä on mahdollista esimerkiksi striimata liikkuvaa kuvaa ja viestiä ryhmän kesken turvallisella tavalla”, Leppänen lisää.

Yhteistyön avulla Virve Tuotteet ja Palvelut pystyy toimittamaan loppuasiakkaalle uudenlaisia kokonaisratkaisuja, sisältäen uuden sukupolven tietoturvalliset laitteet ja niihin liittyvät oheispalvelut kuten ylläpidon ja huollon.

"Olemme innoissamme tästä yhteistyöstä, sillä siirryttäessä nykyisestä teknologiasta uuden sukupolven järjestelmiin, yhteistoiminta eri toimijoiden välillä on entistä tärkeämpää, jotta loppukäyttäjille voidaan toimittaa turvallisia kokonaisratkaisuja”, sanoo Bittiumin myyntijohtaja Sammy Loitto.

”Pystymme myös vastaamaan entistä paremmin muuttuneisiin tarpeisiin ja vahvistamme rooliamme Suomessa kriittisen viestinnän laitetoimittajana", Loitto lisää.

”Jälleenmyyntisopimus Bittiumin kanssa täydentää erinomaisesti kriittisen kommunikaation tarjontaamme ja on luonteva osa valmistautumista tulevaan teknologiamurrokseen. Uskon, että Bittiumin tuotteet ovat vahvoilla, kun Virve 2.0 -verkkoa aletaan ottaa käyttöön”, kertoo Virve Tuotteet ja Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Manu Skyttä.

Lisätiedot:

Manu Skyttä, toimitusjohtaja Virve Tuotteet ja Palvelut Oy, puh. 040 099 9822.

Kuvat

Millog Oy

Vuonna 2007 perustettu Virve Tuotteet ja Palvelut Oy myy ja huoltaa TETRA-verkkoihin soveltuvia päätelaitteita sekä lisävarusteita, ja on Airbus-radiopäätelaitteiden valtuutettu myynti- ja huoltopiste Suomessa. Yhtiön liikevaihto edellisellä tilikaudella oli 5,5 miljoonaa euroa. Yhtiön asiakkaita ovat muun muassa Puolustusvoimat, Poliisi, Tulli, pelastustoimi, sosiaali- ja terveyssektori, Hätäkeskuslaitos, Rajavartiolaitos sekä muita valtion ja kuntien toimijoita. Virve Tuotteet ja Palvelut on Millog Oy:n tytäryhtiö. Millog Oy on suomalainen elinjaksopalveluihin erikoistunut yritys, jonka ydinosaamista on teknisen kaluston ja järjestelmien kokonaisvaltainen huolto- ja kunnossapitotoiminta. Millog ylläpitää Puolustusvoimien maa- ja merivoimien kalustoja sekä ilmavoimien valvontajärjestelmiä niin normaali- kuin poikkeusoloissa ja palvelee myös siviilitoimialoja, joille valtakunnallinen turvallisuus, huoltovarmuus ja kumppanuus ovat kriittisiä menestystekijöitä. http://virve.com http://millog.fi

Bittium on luotettava suomalainen yritys, jolla on yli 30 vuoden kokemus edistyksellisistä radioviestintäteknologioista ja biosignaalien käsittelystä. Puolustus- ja turvallisuusmarkkinoille Bittium tarjoaa moderneimmat ja suorituskykyisimmät tuotteet ja ratkaisut taktiseen tiedonsiirtoon ja tietoturvalliseen viestintään. Bittiumin vuoden 2019 liikevaihto oli 75,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 6,3 miljoonaa euroa. Bittium Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä. http://bittium.com