Kotipizza Group OyjKotipizza Group Oyj

Kotipizza-ketju kokeilee ensimmäisenä Suomessa pizzojen kotiinkuljetusten dynaamista hinnoittelua

Jaa

Kysyntä määrittää Kotipizzan kotiinkuljetuksen hinnan toukokuussa. Kotipizzan verkkokaupasta voi tilata kokeilun aikana dynaamisesti hinnoiteltuja kotiinkuljetuksia. Kotipizza-ketju palvelee näin entistä joustavammin kotiinkuljetusasiakkaitaan. Kokeilu alkaa 6.5.

Dynaamisella hinnoittelulla tarkoitetaan hinnoittelua, jossa hinta muodostuu kysynnän mukaan. Se on tuttua monelle kuluttajalle jo useiden vuosien ajalta lentolippujen ostamisesta ja hotellivarauksista. Viime vuosina dynaaminen hinnoittelu on yleistynyt maailmalla muillakin aloilla. Erityisen suosittua dynaaminen hinnoittelu on verkkokaupoissa, joista Amazon on tunnettu suunnannäyttäjä. Myös muilla aloilla, kuten tapahtumien lipunmyynnissä, asuntojen ja taksimatkojen myynnissä, dynaaminen hinnoittelu yleistyy.

Ravintola-alalla dynaamista hinnoittelua on kokeiltu viime vuosien aikana, mutta Kotipizza kokeilee sitä ensimmäisenä suomalaisena ravintolaketjuna kotiinkuljetusten yhteydessä. Kokeilu toteutetaan yhteistyössä suomalaisen dynaamisen hinnoittelun palveluyhtiön Priceff Oy:n kanssa. Kotipizza tarjoaa asiakkailleen alan edelläkävijänä kotiinkuljetuksia, joiden hinta muuttuu kysynnän mukaan viiden minuutin välein. Hinta muodostuu kysynnän mukaan vaihdellen 0,10 euron ja 5,90 euron välillä. Kuljetuksen enimmäishinta on siis aina kuljetuksen normaali hinta eli 5,90 euroa. Hinnoittelu on voimassa toukokuun ajan maanantaista keskiviikkoon klo 10-16 välisenä aikana.

”Kotiinkuljetuksen hinnoittelukokeilu tukee digitaalisuutta ja kuljetusta painottavaa strategiaamme ja tarjoaa oivan tilaisuuden esitellä dynaamisen hinnoittelun mahdollisuuksia Kotipizzan franchisingyrittäjille ja heidän asiakkailleen. Parhaimmillaan hinnoittelu kysynnän perusteella vähentää ruokahävikkiä ja tehostaa ravintoloidemme kotiinkuljetusta. Uskon, että voimme oppia tästä kokeilusta paljon”, sanoo Kotipizza Groupin asiakaskokemusjohtaja Johanna Kuosmanen.

”Olemme iloisia, että voimme kokeilla yhdessä Kotipizzan kanssa innovatiivista hinnoittelumallia. Dynaamisia hinnoitteluratkaisuja on käytössä ravintolaliiketoiminnassa ulkomailla ja olemme ylpeitä, että pääsemme nyt testaamaan sitä Suomessa”, sanoo Priceffin toimitusjohtaja Tiina Laisi-Puheloinen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Johanna Kuosmanen, Asiakaskokemusjohtaja, Kotipizza Group Oyj 045 326 2240
Tiina Laisi-Puheloinen, Toimitusjohtaja, Priceff Oy 040 750 7417

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Kotipizza Group Oyj
Kotipizza Group Oyj
Hermannin rantatie 2 B
00580 HELSINKI

http://www.kotipizzagroup.com/fi/

Kotipizza

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group Oyj

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.

Priceff Oy

Priceff Oy on vuonna 2016 perustettu autodynaamista hinnoittelupalvelua tarjoava suomalainen yritys. Palvelun avulla yritykset voivat optimoida automaattisesti tuotteiden tai palveluiden hintaa kysyntäpohjaisesti. Dynaaminen hinnoittelu soveltuu parhaiten tuotteisiin tai palveluihin, joita ei tehdä varastoon (esimerkiksi matkustuspalvelut, matkat, tapahtumat) tai joissa on parasta ennen päivämäärä tai isot kysynnän ja tarjonnan vaihtelut. Palvelu sopii lisäksi toimintaan, jossa halutaan nopeita myyntituloksia hintaa optimoimalla. Palvelun takana oleva laskenta-algoritmi on patentoitu Yhdysvalloissa vuonna 2017. Palvelua ovat käyttäneet muun muassa YIT, ResQClub ja Naantalin Kylpylä. Palvelu on tällä hetkellä koekäytössä usean eri alan merkittävillä toimijoilla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oyj

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme