Kotipizza-ketju palkitsi Hyvinkään ravintolapäälliköt vastuullisesta toiminnasta

Kotipizza-ketju on palkinnut ensimmäistä kertaa ravintolan vastuullisesta toiminnasta. Vastuullisuuden suunnannäyttäjät -palkinto myönnettiin Hyvinkään Kotipizza-ravintolan ravintolapäälliköille Moona Laaksolle ja Suvi Sokkiselle ketjun Syysseminaari-tapahtumassa.

Moona Laakso ja Suvi Sokkinen työskentelevät ravintolapäälliköinä Hyvinkään Kotipizzassa. Moona johtaa ravintolan henkilökuntaa. Suvi vastaa ravintolan sosiaalisen median sisällöistä ja asiakaspalautteista. Hyvinkään ravintola on yksi lokakuussa Kotipizza-ketjulle käyttöön otetun ruokahävikkipalvelun ResQ Clubin pilottiravintoloista. Moona ja Suvi ovat olleet aktiivisesti kehittämässä palvelua Kotipizza-ketjun konseptiin sopivaksi.

”Toimintamme perustuu vastuullisuuteen. Siksi missiomme on parantaa maailmaa pizza kerrallaan. Vastuullisuus toteutuu ketjussa konseptin ja sen kehittämisen kautta. Kehitystyöhön tarvitaan ennakkoluulottomia ja innokkaita ihmisiä, jotka ovat valmiita testaamaan ja kehittämään uusia ideoita tiiviissä yhteistyössä ketjun kanssa. On uskomattoman hienoa, miten nuoret työntekijämme Moona ja Suvi ovat ottaneet vastuullisen toimintatavan kehittämisen huomioon omassa päivittäisessä työssään”, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

”Olen ylpeä Moonasta ja Suvista. Ihailen heidän sitoutumistaan työhönsä ja ketjuun ja asennettaan vastuullisuuteen”, sanoo Hyvinkään Kotipizza-ravintolan franchisingyrittäjä Kati Rusanen.

Kotipizza-ketju palkitsee menestyneitä yrittäjiään vuosittain Syysseminaari-tapahtumassa. Palkintoja myönnetään parhaasta myynnistä, parhaasta keskiostoksen kehityksestä sekä parhaasta myynnin euromääräisestä ja prosentuaalisesta kehityksestä. Lisäksi palkitaan yrittäjiä ja työntekijöitä erikoispalkinnoilla.

Kotipizza Group Oyj, vastuullisuuspäällikkö Anna Rahikainen, 050 382 8785
Kotipizza Oyj, myyntijohtaja Markus Kaatranen, 0207 716 790

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.