Kotipizza-ketju palkitsi yrittäjiään Talvipäivät-tapahtumassa

Kotipizza-ketju palkitsi yrittäjiään eri puolilta Suomea erinomaisista myynneistä ja tasavuosista. Lisäksi ketju antoi kunniamainintoja liiketoiminnan kehittämisestä, panostuksesta kuljettamiseen ja digitaalisiin työkaluihin. Palkinnot jaettiin Kotipizzan vuosittaisessa Talvipäivät-tapahtumassa, joka päättyi tänään.
Ibrahim Khalil tuulettaa voittoa parhaasta myynnin kehityksestä.

”Kotipizza-perheessä on mahtavia yrittäjiä, jotka yltävät vuosi vuodelta hienompiin saavutuksiin myynnissä, asiakaspalvelussa ja vastuullisessa liiketoiminnassa. Ennakkoluulottomalla asenteellaan ja sisukkuudellaan he tekevät maailmasta paremman paikan pizza kerrallaan. Ketjussamme on sekä 25 vuotta pizzaa paistaneita konkareita että nuoria, kunnianhimoisia multiyrittäjiä. Ihailen sitä määrätietoista otetta, jolla he kaikki uudistavat toimintaansa. Samalla he vievät eteenpäin suomalaista pizzakulttuuria”, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

”Haluamme koko ketjun voimin kiittää ansioituneita Kotipizza-yrittäjiä hyvästä työstä ja kannustaa heitä jatkamaan samaan malliin”, hän jatkaa.

Ravintolansa myyntiä kehittivät prosentuaalisesti parhaiten:

• Ibrahim Khalil, Vantaa Myyrmanni
  • Markku Väisänen, Neste Lintulahti Kotipizza Räihä

Ravintolansa myyntiä kehittivät euromääräisesti parhaiten:

• Ibrahim Khalil, Vantaa Myyrmanni
  • Risto Konttila, Neste Nivala

Timanttipalkinnon sai Kotipizza-yrittäjä, jonka ravintolan myynti oli kolmen peräkkäisen kuukauden aikana yhteensä yli 240 000 euroa:

• MD Saiful Islam, Helsinki Lönnrotinkatu

Kauppakamarin ansiomerkit

• 20 vuotta ketjussa olleet Juha Kinnunen, Vantaa Tammisto, ja Risto Ojaniemi Raahe
  • 15 vuotta ketjussa ollut Jaana Alanen, Hyllykallio
  • 10 vuotta ketjussa olleet Hanne ja Vesa-Pekka Hohtari Savonlinna, Taru Hämäläinen ja Timo Laatikainen, Sotkamo, Tarja Rusanen, Lahti, Helena Salokoski, Forssa ja Reima Ronkainen Oulu

Erityispalkinnot:

• Paras kuljettaja MD Saiful Islam, Helsinki Lönnrotinkatu
  • Paras digitaalisuuteen panostaja Ibrahim Khalil, Vantaa Myyrmanni
  • Vuoden tulokas Igor Ibadov, Helsinki Munkkiniemi

Kotipizza-ketju palkitsee menestyneitä yrittäjiään vuosittain Talvipäivät-tapahtumassa Rukalla. Palkintoja myönnetään parhaasta myynnin euromääräisestä ja prosentuaalisesta kehityksestä sekä erinomaisista myynneistä. Lisäksi annetaan erilaisia kunniamainintoja ja palkitaan vuoden huippuyrittäjät yhden ja kahden tai useamman kivijalkaravintolan omistavien sekä shop in shop -ravintolan omistavien Kotipizza-yrittäjien sarjassa.

Kotipizza Oyj, myyntijohtaja Markus Kaatranen, p. 040 647 5155
www.kotipizza.fi

Ibrahim Khalil tuulettaa voittoa parhaasta myynnin kehityksestä.

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.