Kotipizza Group Oy

Kotipizza on suomalaisten mielestä vastuullisin ravintola-alan brändi

Jaa
Euroopan laajimman vastuullisuuteen keskittyvän bränditutkimuksen Sustainable Brand Index mukaan suomalaiset mieltävät Kotipizzan ravintola- ja kahvila alan vastuullisimmaksi brändiksi – jo toista vuotta peräkkäin.
Kotipizzan raaka-aineiden kotimaisuusaste on jo lähes 80 %. Kuva: Pekka Hannila
Kotipizzan raaka-aineiden kotimaisuusaste on jo lähes 80 %. Kuva: Pekka Hannila

Tänään julkaistun Sustainable Brand Index 2023 -tutkimustulokset osoittavat, että Kotipizza mielletään Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian vastuullisimmaksi brändiksi.

’’On ilo huomata, että kuluttajat arvostavat Kotipizzan pitkäjänteistä vastuullisuustyötä jo toisena vuonna peräkkäin’’, Kotipizzan vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila kommentoi.

Riippumaton, vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus tarkastelee vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muualla Euroopassa. Tutkimus keskittyy ympäristö- ja sosiaaliseen vastuuseen. Kotipizza on ollut mukana toimialansa kategoriatutkimuksessa jo vuodesta 2015 ja mielletty vastuullisimmaksi ravintola-alan brändiksi useana vuonna.

’’Olemme erityisen onnellisia siitä, että asiakkaat huomaavat Kotipizzan vastuullisen toiminnan. Kiitokset kuuluvat myös Kotipizza-ketjun yrittäjille ja työntekijöille, jotka tekevät työssään vastuullisia toimintatapoja näkyväksi. Emme tee vastuullisuustyötä yksin, vaan yhdessä kumppaniemme, ravintolatyöntekijöidemme, yrittäjiemme ja asiakkaidemme kanssa’’, Anttila kertoo.

Kotipizzalla vastuullisuus on keskeinen osa yrityksen strategiaa, joka näkyy myös ketjun toiminnassa. Kotipizza on myös sitoutunut siihen, että sen ruokatuotteet ovat hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä. Pitkäjänteinen ilmastotyö näkyy muun muassa Kotipizzan oman tuuliturbiinin, ruokahävikin vähentäminen, sekä innovatiivisten kiertotalousratkaisujen, kuten uudelleenkäytettävän pizzalaatikon pilotoinnin kautta. Lisäksi Kotipizza julkaisi kesällä 2022 verkkokaupassaan tiettävästi ensimmäisenä ravintolaketjuna ilmastolaskurin, joka näyttää dynaamisesti ruoka-annoksen hiilijalanjäljen. Kotipizzan Ilmastolaskuri oli Sustainable Brand Indexin Vuoden Hanke 2023 -kilpailun finalisti.

’’Olemme kiitollisia kategoriavoitosta sekä Vuoden hanke -tunnustuksesta. Tältä pohjalta vastuullisuustyötä on ilo jatkaa’’, riemuitsee Anttila.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Kotipizza Groupin vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila, 050 544 1165

Kuvat

Kotipizzan raaka-aineiden kotimaisuusaste on jo lähes 80 %. Kuva: Pekka Hannila
Kotipizzan raaka-aineiden kotimaisuusaste on jo lähes 80 %. Kuva: Pekka Hannila
Lataa
Kotipizzan vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila Kotipizzan tuuliturbiinin päällä. Kuva Tero Peltoniemi.
Kotipizzan vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila Kotipizzan tuuliturbiinin päällä. Kuva Tero Peltoniemi.
Lataa
Kotipizzan Ilmastolaskuri kertoo ruoka-annoksen hiilijalanjäljen dynaamisesti.
Kotipizzan Ilmastolaskuri kertoo ruoka-annoksen hiilijalanjäljen dynaamisesti.
Lataa
Kotipizza on Pohjoismaiden suurin pizzaketju.
Kotipizza on Pohjoismaiden suurin pizzaketju.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kotipizza Group Oy
Verkkosaarenkatu 5
00580 HELSINKI

http://www.kotipizzagroup.com/fi/

KOTIPIZZA OYJ

Kotipizza on suomalainen ja Pohjoismaiden suurin pizzaketju. Vuonna 1987 perustetulla ketjulla on noin 300 ravintolaa ympäri Suomen. Kaikki Suomen Kotipizza-ravintolat ovat franchisingperiaatteella toimivia, itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean, valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut. 

Kotipizza-ketjua hallinnoi Kotipizza Oyj, joka kuuluu Kotipizza Groupiin. Konserniin kuuluvia yhtiöitä ovat myös artesaaniburgereita valmistava The Social Burger Joint Oy ja hankinta- ja logistiikkaorganisaatio Helsinki Foodstock Oy, joka toimittaa vastuulliset raaka-aineet konsernin ravintolaketjuille. Kotipizza Group on osa norjalaista Orkla-konsernia, jonka toiminnan pohjana ovat kestävät arvot.

SUSTAINABLE BRAND INDEX:

Sustainable Brand Index™ on Euroopan laajin vastuullisuutta seuraava bränditutkimus. Se mittaa vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muualla Euroopassa vuosittain. Tänä vuonna Kotipizza menestyi tutkimuksessa loistavasti: suomalaiset pitävät ketjua Suomen vastuullisimpana brändinä ravintolat, kahvilat ja take-away-toimialalla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye