Kotipizza palkitsi yrittäjiä parhaista myynneistä ja pitkistä urista

Kotipizza-ketju palkitsi Kotipizza-yrittäjiä eri puolilta Suomea parhaasta myyntitason ylittämisestä Diamond Club -palkinnoilla. Kolmelle yrittäjälle myönnettiin Kauppakamarin ansiomerkki 25 vuoden urasta ketjussa. Palkinnot jaettiin Kotipizzan vuosittaisessa Talvipäivät-tapahtumassa, joka päättyi tänään.

”Yrittäjämme ylittävät itsensä joka päivä laadukkaiden tuotteiden, ruokaturvallisuuden ja Suomen parhaan asiakaskokemuksen takaamiseksi. Heidän intohimonsa yrittäjyyteen tekee maailmasta paremman paikan pizza kerrallaan. Ketjussamme on sekä 25 vuotta pizzaa paistaneita konkareita että nuoria, kunnianhimoisia multiyrittäjiä. Ihailen sitä määrätietoista otetta, jolla nämä upeat persoonat kasvattavat myyntiään ja uudistavat toimintaansa. Samalla he vievät eteenpäin suomalaista pizzakulttuuria”, sanoo Kotipizza Group Oyj:n toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

”Haluamme koko ketjun voimin kiittää ansioituneita Kotipizza-yrittäjiä hyvästä työstä ja kannustaa heitä jatkamaan samaan malliin”, hän jatkaa.

Diamond Club I -palkinto annetaan ansioituneille Kotipizza-yrittäjille, joiden ravintolan myynti on kolmen peräkkäisen kuukauden aikana yhteensä yli 150 000 euroa. Diamond Club II -palkinnon saaneiden yrittäjien ravintoloiden myynti on ylittänyt vastaavalla ajanjaksolla 180 000 euroa, ja Diamond Club III -palkituilla 210 000 euroa.

Diamond Club -palkintoja voittivat tänä vuonna:

• Fiona Albrecht, Kotipizza Espoo Sello (Diamond Club II ja III)
  • Mika Heikkinen, Kotipizza Kajaani (Diamond Club I)
  • Hanne ja Vesa-Pekka Hohtari, Kotipizza Savonlinna (Diamond Club I)
  • Pilvi Hämäläinen, Kotipizza Ylivieska (Diamond Club I)
  • Md Saiful Islam, Kotipizza Helsinki Lönnrotinkatu (Diamond Club I)
  • Sami Isrikki, Kotipizza Kuopio Satama (Diamond Club II)
  • Marko Juntunen, Kotipizza Turku Humalistonkatu (Diamond Club I)
  • Jaana Korhonen, Kotipizza Jyväskylä Kuokkala (Diamond Club I)
  • Joona Korolainen, Kotipizza Kuopio Citymarket Päiväranta (Diamond Club I ja II)
  • Tuukka Laitinen, Kotipizza Tampere Linnainmaa Koilliskeskus (Diamond Club III)
  • Riitta Martiskainen, Kotipizza Helsinki Kallio (Diamond Club III)
  • Henri Myllyneva, Kotipizza Kotipizza Oulu Ideapark (Diamond Club I)
  • Panu Nikoskinen, Kotipizza Helsinki Ala-Malmi (Diamond Club I)
  • Jyrki Pitkänen, Kotipizza Tampere Kaleva Teiskontie (Diamond Club I)
  • Tero Pohja, Kotipizza Tampere Keskusta Aleksanterinkatu (Diamond Club I)
  • Md Mustafizur Rahman, Kotipizza Tuusula Hyrylä (Diamond Club I)
  • Pasi Rajala, Kotipizza Riihimäki (Diamond Club II)
  • Reima Ronkainen, Kotipizza Oulu Kaakkuri (Diamond Club II)
  • Lasse ja Virpi Rusi, Kotipizza Jyväskylä Seppälä (Diamond Club II)
  • Ville Salmi, Kotipizza Lempäälä Ideapark (Diamond Club II)
  • Mikko Tervo, Kotipizza Mikkeli Hallituskatu (Diamond Club III)
  • Esa Tirkkonen, Kotipizza Kotka Bauhaus (Diamond Club I)
  • Sanna Ylinen, Kotipizza Lahti Ankkuri (Diamond Club I)

Kotipizza palkitsi myös kolme yrittäjää, jotka ovat tehneet 25-vuotisen uran ketjussa:

• Vesa ja Sirpa Säkkinen, Kotipizza Rovaniemi
  • Veli-Pekka Laakso, Kotipizza Oulu Valtatie

Kotipizza-ketjun toimintatavan mukaan jokaisen yksittäisen Kotipizza-ravintolan menestys lähtee aina franchising-yrittäjästä ja huippuunsa hiotusta asiakaskokemuksesta. Kaikki Suomen 264 Kotipizza-ravintolaa tarjoavat asiakkailleen käsin leivottuja ja laadukkaista, valtaosin kotimaisista raaka-aineista valmistettuja pizzoja ja Kotzoneja.

myyntijohtaja Markus Kaatranen

toimitusjohtaja Tommi Tervanen

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla on tällä hetkellä 264 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti vuonna 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia, itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group -yhtiöihin kuuluvat Helsinki Foodstock Oy, Kotipizza Oyj ja Chalupa Oy. Kotipizza Group listautui Helsingin pörssin päälistalle heinäkuussa 2015 ensimmäisenä suomalaisena franchising-ketjuna. Kotipizza voitti maaliskuussa 2017 Suomen parhaan franchising-ketjun palkinnon Franny Awards -gaalassa.