Kotipizza Group Oy

Kotipizza palkitsi yrittäjiään ketjun 30-vuotisjuhlassa

Kotipizza-ketju palkitsi franchising-yrittäjiä eri puolilta Suomea erinomaisista myyntisaavutuksista, myynnin kehityksestä ja keskiostoksen kasvattamisesta. Kymmenet ansioituneet yrittäjät saivat Kauppakamarin ansiomerkin pitkästä yrittäjyydestä ketjussa tai Suomi 100 -erikoisansiomerkin. Lisäksi palkittiin vuoden yrittäjä. Palkinnot jaettiin Kotipizzan 30-vuotis Hämeenlinnassa.

Vuoden 2017 alkupuoliskon aikana ravintolansa myyntiä kehittivät prosentuaalisesti parhaiten:

• Md. Saiful Islam, Kotipizza Helsinki Lönnrotinkatu, Kotipizza Lahti Kauppakeskus Trio
  • Jaana ja Kai Korhonen, Kotipizza Jyväskylä Kuokkala
  • Jarkko Mannila ja Jasmin Saonegin-Mannila, Kotipizza Kempele Neste K -liikenneasema, Kotipizza Kemi Neste Liikenneasema ja Kotipizza Rovaniemi Neste K -liikenneasema
  • Olga Tychinina, Kotipizza Imatra

Vuoden 2017 alkupuoliskon aikana ravintolansa myyntiä kehittivät euromääräisesti parhaiten:

• Jaana ja Kai Korhonen, Kotipizza Jyväskylä Kuokkala
  • Arto Lehto, Kotipizza Tornio
  • Aslak Niittyvuopio, Kotipizza Levi

Yrittäjäkumppanukset Sami Isrikki ja Joona Korolainen saavuttivat vuoden 2017 alkupuoliskolla ravintolassaan ketjun parhaan keskiostoksen kehityksen. He johtavat yhdessä kolmea Kotipizza-ravintolaa Kuopiossa ja Joensuussa. Molemmat ovat toimineet Kotipizza-yrittäjinä yli 10 vuotta.

Kotipizzan Timanttipalkinnon saivat yrittäjäkumppanukset Pasi Rajala ja Kati Rusanen, jotka luotsaavat yhdessä Keravan Kotipizza-ravintolaa. Rajala on ollut Kotipizza-yrittäjä yli 20 vuotta, Rusanen yli 15 vuotta. Timanttipalkinnon saivat myös Paavo ja Henrik Riipinen, jotka omistavat Kotipizza-ravintolan Rukalla.

Timanttipalkinto annetaan ansioituneille Kotipizza-yrittäjille, joiden ravintolan myynti oli vuoden 2017 alkupuoliskon aikana kolmen peräkkäisen kuukauden aikana yhteensä yli 210 000 euroa.

Järvenpään Helsinginkadun Kotipizza-ravintolan yrittäjä Mikko Salo sai parhaan myynnin palkinnon, joka myönnetään ravintolalle, jossa sama yrittäjä on viimeisen viiden vuoden aikana saavuttanut suurimman myynnin. Palkinto jaetaan joka viides vuosi.

Vuoden Kotipizza-yrittäjinä palkittiin Jaana ja Kai Korhonen, jotka ovat johtaneet Kuokkalan Kotipizza-ravintolaa Jyväskylässä vuodesta 2014.

Kotipizza palkitsi viisi franchising-yrittäjää ansioituneesta yrittäjyydestä ketjussa Kauppakamarin Suomi 100 -erikoisansiomerkillä:

• Mika Heikkinen, Kotipizza Kajaani
  • Jari Korvala, Kotipizza Kuusamo
  • Pentti Saukko, Kotipizza Oulu Neste Hiironen
  • Jarmo ja Reija Valtari, Kotipizza Laihia, Tuuri ja Jyväskylä Seppälä

Ketju palkitsi Keskuskauppakamarin ansiomerkillä 15 yrittäjää 10-vuotisesta yrittäjyydestään ketjussa:

• Jukka-Pekka Auhtola, Kotipizza Vantaa Myyrmäki
  • Miikka Haapala, Kotipizza Kankaanpää
  • Sami Isrikki, Kotipizza Kuopio Päiväranta ja Citymarket sekä Kotipizza Joensuu Keskusta
  • Janne Jokinen ja Juha Jokinen, Kotipizza Sastamala
  • Risto Konttila, Kotipizza Nivala
  • Juha Kuusimaa ja Marja Kuusimaa, Kotipizza Keminmaa Neste K-liikenneasema
  • Antti Leinonen, Kotipizza Siilinjärvi
  • Niklas Merkell, Kotipizza Etelä-Haaga, kotipizza Konala ja Kotipizza Munkkiniemi
  • Miska Paajanen, Kotipizza Jyväskylä Keljo
  • Tomi Rajala, Kotipizza Riihimäki Ankkapuisto
  • Kaisa Salmela ja Pentti Salmela, Kotipizza Kuhmo Neste K -liikenneasema
  • Jyrki Salo, Kotipizza Myllykoski

Ketju palkitsi Keskuskauppakamarin ansiomerkillä kolme yrittäjää 15-vuotisesta yrittäjyydestään ketjussa:

• Kristina Asplin, Kotipizza Närpiö
  • Joona Korolainen ja Mari Korolainen, Kotipizza Kuopio Päiväranta Citymarket ja Satama sekä Kotipizza Joensuu Keskusta

Ketju palkitsi Keskuskauppakamarin ansiomerkillä 13 yrittäjää 20-vuotisesta yrittäjyydestään ketjussa:

• Kai Alanen, Kotipizza Hyllykallio
  • Jari Autio, Kotipizza Hämeenlinna Lukiokatu
  • Timo Huppunen, Kotipizza Turku Hämeentie
  • Marko Juntunen, Kotipizza Turku Humalistonkatu
  • Hannu Juutilainen, Kotipizza Hämeenlinna Lukiokatu
  • Päivi Kankaanpää, Kotipizza Pirkkala Partolan ostoskeskus
  • Anne Karppinen, Kotipizza Jyväskylä Voionmaankatu
  • Maija Kileke, Kotipizza Hämeenlinna Hätilänkatu
  • Sirpa Koivunen, Kotipizza Pirkkala Partolan ostoskeskus
  • Mikko Männikkö, Kotipizza Vaasa Vetokannas
  • Ari Ruotsalainen, Kotipizza Kajaani
  • Merja Ruotsalainen, Kotipizza Kajaani
  • Arja Vuorenpää, Kotipizza Jyväskylä Vaajakoski

Lisäksi Kotipizza palkitsi Keskuskauppakamarin ansiomerkillä turkulaisen franchising-yrittäjän Ari-Jukka Miettisen 25-vuotisesta yrittäjyydestään ketjussa. Miettinen on yksi ketjun pitkäaikaisimmista yrittäjistä ja hän johtaa Turun Länsiportin Kotipizza-ravintolaa. Hänellä on ollut uransa aikana myös useita ravintoloita samanaikaisesti.

”Ketjussamme on upeita yrittäjiä, jotka yltävät vuosi vuodelta hienompiin saavutuksiin myynnissä, asiakaspalvelussa ja vastuullisessa liiketoiminnassa. Ketjussamme on sekä 25 vuotta pizzaa paistaneita konkareita että nuoria, kunnianhimoisia multiyrittäjä”, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

”Nyt Kotipizzan 30. juhlavuonna en voi kuin ihailla sitä määrätietoista otetta, jolla yrittäjämme uudistavat omaa ja ketjun toimintaa. Heidän rohkeutensa ja intohimonsa yrittäjyyteen tekevät maailmasta paremman paikan pizza kerrallaan ja povaavat Kotipizzan tarinalle toisia 30 vuotta jatkoa”, sanoo Tervanen.

Kotipizza-ketjun toimintatavan mukaan jokaisen yksittäisen Kotipizza-ravintolan menestys lähtee aina franchising-yrittäjästä ja huippuunsa hiotusta asiakaskokemuksesta. Kaikki Suomen 267 Kotipizza-ravintolaa tarjoavat asiakkailleen käsin leivottuja ja laadukkaista, vastuullisista ja valtaosin kotimaisista raaka-aineista valmistettuja pizzoja ja Kotzoneja.

myyntijohtaja Markus Kaatranen
Kotipizza Group Oyj

Kotipizza Group Oy
Verkkosaarenkatu 5

Kotipizza

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group Oyj

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy sekä vuonna 2015 avattu meksikolaistyyppinen ravintolaketju Chalupa. Tilikaudella 2016 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 53,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,04 miljoonaa euroa. Konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.

Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy