Kotipizza palkittiin vuoden 2017 franchising-ketjuna

Lehdistötiedote 27.3.2016. Kotipizza on saanut Suomen Franchising-Yhdistyksen Vuoden 2017 Franchisingketju -palkinnon, joka julkistettiin ja jaettiin perjantai-iltana Franny Awards -juhlassa. Kotipizza itse palkitsi juhlassa multiyrittäjä Ibrahim Khalilin ketjun vuoden yrittäjänä vastuullisesta ja kunnianhimoisesta yrittäjyydestä.
Ibrahim Khalil

Suomen Franchising-Yhdistys järjestää vuosittain Franny Awards -gaalan, jossa palkitaan vuoden ansioituneimpia franchising-ketjuja ja -yrittäjiä. Tämän vuoden Franny Awards pidettiin Helsingissä perjantaina 24.3.

Kotipizza-ketju vastaanotti tilaisuudessa Vuoden 2017 Franchisingketju -palkinnon. Palkinto myönnettiin ketjulle, joka on harjoittanut tuloksellista ja myönteisen vastaanoton saanutta toimintaa Suomen Franchising-Yhdistyksen eettisten sääntöjen mukaan. Kotipizza on voittanut palkinnon myös kahdesti aiemmin, viimeksi vuonna 2009.

- Franchising-yrittäjyys on ollut Kotipizzan toiminnan kivijalka jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Tämä palkinto onkin ennen kaikkea tunnustus yrittäjillemme. Yrittäjät ja heidän henkilökuntansa tekevät päivittäin valtavasti hienoa työtä Suomen parhaan asiakaskokemuksen puolesta. Ketjun tehtävänä on vain auttaa heitä tuossa työssä, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

Ibrahim Khalilista Kotipizza-ketjun vuoden 2017 yrittäjä

Kotipizza palkitsi Franny Awards -juhlassa ketjun vuoden yrittäjänä Ibrahim Khalilin. Bangladeshista kotoisin oleva Khalil aloitti Kotipizza-yrittäjänä heinäkuussa 2014 Espoon Kotipizza Bauhaussissa ja laajensi liiketoimintaansa seuraavana vuonna Herttoniemeen. Vuonna 2016 hän otti haltuunsa Myyrmannin ja Arabian ravintolat.

Khalil arvostaa vastuullisuutta ja hyvän jakamista eteenpäin. Suomeen lokakuussa 2008 muuttanut yrittäjä on perustanut kotikyläänsä orvoksi jääneille lapsille peruskoulun ja aikoo rakentaa kylään myös maitotilan.

- Ibrahim on kasvanut lahjakkaaksi multiyrittäjäksi, jonka tapa laajentaa franchising-liiketoimintaansa omalla panoksellaan ja persoonallaan on vertaansa vailla. Ibrahimin yrittäjyydessä näkyy konkreettisesti toimintamme tarkoitus, maailman parantaminen yksi pizza kerrallaan. On ilo seurata tämän nuoren yrittäjän tarinaa, joka jatkuu epäilemättä monella kiinnostavalla luvulla, sanoo Tommi Tervanen.

- Olen todella otettu voitosta! Haluan jatkossakin olla vastuullinen yrittäjä ja antaa Kotipizza-menestykseni kautta apua tarvitseville mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä, sanoo Ibrahim Khalil.

Lisätietoja:
Kotipizza-yrittäjä Ibrahim Khalil, p. 040 484 3088
Kotipizza Oyj, myyntijohtaja Markus Kaatranen, p. 040 631 1745

www.kotipizza.fi

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla on tällä hetkellä 264 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti vuonna 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Ketjuun kuuluu franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group -yhtiöihin kuuluvat Helsinki Foodstock Oy, Kotipizza Oyj ja Chalupa Oy. Kotipizza Group listautui Helsingin pörssin päälistalle heinäkuussa 2015 ensimmäisenä suomalaisena franchising-ketjuna.

Ibrahim Khalil

Kotipizza on suomalainen ja Pohjoismaiden suurin pizzaketju. Vuonna 1987 perustetulla ketjulla on yli 300 ravintolaa ympäri Suomen. Kaikki Suomen Kotipizza-ravintolat ovat franchisingperiaatteella toimivia, itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean, valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.