Kotipizza palkittiin vuoden 2017 franchising-ketjuna

Lehdistötiedote 27.3.2016. Kotipizza on saanut Suomen Franchising-Yhdistyksen Vuoden 2017 Franchisingketju -palkinnon, joka julkistettiin ja jaettiin perjantai-iltana Franny Awards -juhlassa. Kotipizza itse palkitsi juhlassa multiyrittäjä Ibrahim Khalilin ketjun vuoden yrittäjänä vastuullisesta ja kunnianhimoisesta yrittäjyydestä.

Ibrahim Khalil

Suomen Franchising-Yhdistys järjestää vuosittain Franny Awards -gaalan, jossa palkitaan vuoden ansioituneimpia franchising-ketjuja ja -yrittäjiä. Tämän vuoden Franny Awards pidettiin Helsingissä perjantaina 24.3.

Kotipizza-ketju vastaanotti tilaisuudessa Vuoden 2017 Franchisingketju -palkinnon. Palkinto myönnettiin ketjulle, joka on harjoittanut tuloksellista ja myönteisen vastaanoton saanutta toimintaa Suomen Franchising-Yhdistyksen eettisten sääntöjen mukaan. Kotipizza on voittanut palkinnon myös kahdesti aiemmin, viimeksi vuonna 2009.

- Franchising-yrittäjyys on ollut Kotipizzan toiminnan kivijalka jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Tämä palkinto onkin ennen kaikkea tunnustus yrittäjillemme. Yrittäjät ja heidän henkilökuntansa tekevät päivittäin valtavasti hienoa työtä Suomen parhaan asiakaskokemuksen puolesta. Ketjun tehtävänä on vain auttaa heitä tuossa työssä, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

Ibrahim Khalilista Kotipizza-ketjun vuoden 2017 yrittäjä

Kotipizza palkitsi Franny Awards -juhlassa ketjun vuoden yrittäjänä Ibrahim Khalilin. Bangladeshista kotoisin oleva Khalil aloitti Kotipizza-yrittäjänä heinäkuussa 2014 Espoon Kotipizza Bauhaussissa ja laajensi liiketoimintaansa seuraavana vuonna Herttoniemeen. Vuonna 2016 hän otti haltuunsa Myyrmannin ja Arabian ravintolat.

Khalil arvostaa vastuullisuutta ja hyvän jakamista eteenpäin. Suomeen lokakuussa 2008 muuttanut yrittäjä on perustanut kotikyläänsä orvoksi jääneille lapsille peruskoulun ja aikoo rakentaa kylään myös maitotilan.

- Ibrahim on kasvanut lahjakkaaksi multiyrittäjäksi, jonka tapa laajentaa franchising-liiketoimintaansa omalla panoksellaan ja persoonallaan on vertaansa vailla. Ibrahimin yrittäjyydessä näkyy konkreettisesti toimintamme tarkoitus, maailman parantaminen yksi pizza kerrallaan. On ilo seurata tämän nuoren yrittäjän tarinaa, joka jatkuu epäilemättä monella kiinnostavalla luvulla, sanoo Tommi Tervanen.

- Olen todella otettu voitosta! Haluan jatkossakin olla vastuullinen yrittäjä ja antaa Kotipizza-menestykseni kautta apua tarvitseville mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä, sanoo Ibrahim Khalil.

Lisätietoja:
Kotipizza-yrittäjä Ibrahim Khalil, p. 040 484 3088
Kotipizza Oyj, myyntijohtaja Markus Kaatranen, p. 040 631 1745

www.kotipizza.fi

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla on tällä hetkellä 264 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti vuonna 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Ketjuun kuuluu franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group -yhtiöihin kuuluvat Helsinki Foodstock Oy, Kotipizza Oyj ja Chalupa Oy. Kotipizza Group listautui Helsingin pörssin päälistalle heinäkuussa 2015 ensimmäisenä suomalaisena franchising-ketjuna.

Ibrahim Khalil

Hermannin rantatie 2 B

Kotipizza Group on suomalainen pörssiyritys, joka kehittää fast casual -ravintolakonsepteja. Sen missio on tehdä maailmasta parempi paikka pizza kerrallaan. Konserni panostaa toiminnassaan asiakaskokemukseen, digitaalisiin innovaatioihin ja vastuullisuuteen.

Kotipizza Groupiin kuuluu Kotipizza Oyj, joka hallinnoi vuonna 1987 perustettua Kotipizzaa. Kotipizza on Pohjoismaiden suurin pizzaketju ja yksi Suomen tunnetuimmista ravintola-brändeistä. Vuoden franchising-ketjuksi kolmesti valitussa Kotipizzassa on ympäri Suomen noin 270 ravintolaa, 300 yrittäjää ja 1650 työntekijää, jotka tekevät 10 miljoonaa pizzaa vuodessa. Kotipizzan ketjumyynti vuonna 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa.

Konserniin kuuluvat lisäksi vuonna 2015 avattu meksikolaistyyppinen street food -ravintolaketju Chalupa sekä hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, joka hankkii ketjuille tuoreet, laadukkaat ja vastuullisesti tuotetut raaka-aineet. Niitä ovat esimerkiksi kestävästi pyydetyt merenelävät, joita käyttävä Kotipizza sai ensimmäisenä pizzaketjuna maailmassa MSC-ympäristömerkin.

Kotipizzalaisia yhdistää rakkaus pizzaan, tahto yrittää ja rohkeus kokeilla uutta.

Kotipizza palkitsi menestyneitä yrittäjiään12.4.2018 09:00Tiedote

Kotipizza-ketju palkitsi yrittäjiään eri puolilta Suomea myynnin kehityksestä ja erinomaisista myynneistä sekä valitsi vuoden 2017 huippuyrittäjät eri sarjoissa. Lisäksi ketju antoi kunniamainintoja liiketoiminnan kehittämisestä, hyvästä henkilöstöjohtamisesta, yrittäjäyhteistyöstä ja asiakaskokemukseen panostamisesta. Palkinnot jaettiin Kotipizzan vuosittaisessa Talvipäivät-tapahtumassa, joka päättyy tänään.