Kotipizza valitsi kumppanikseen Dentsu Aegis Networkin

Dentsu Aegis Network aloittaa Kotipizzan uutena markkinoinnin kumppanina. Yhteistyö käynnistyy 1.7.2018. Sen tavoitteena on vahvistaa Kotipizzan datalla johtamisen kulttuuria.

Kotipizza on kasvanut viime vuosina voimakkaasti korostamalla liiketoiminnassaan vastuullisuutta, asiakaskokemusta ja digitaalisuutta. Viime vuonna ketju julkisti Kotibotti-palvelun, joka mahdollistaa pizzan tilaamisen pikaviestipalvelun välityksellä. Tänä vuonna Kotipizza on panostanut erityisesti kotiinkuljetuksen ja verkkokauppansa kehittämiseen.

Dentsu Aegis Networkin lähestymistavassa Kotipizza vakuuttui erityisesti tavasta korostaa jatkuvaa oppimista ja mittaamista työn osana. Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa entisestään datan hyödyntämistä Kotipizzan liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa.

”Vakuutuimme Dentsu Aegis Networkin vahvasta ja monipuolisesta osaamisesta media- ja markkinointikentällä. Erityisesti Dentsu Aegisin tekemisen intohimo ja asenne sopivat erinomaisesti arvoomme, jonka mukaan ammattilaisten tulee rakastaa työtään”, sanoo Kotipizza Group Oyj:n toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

”On hienoa päästä tekemään töitä menestyneen dataohjautuneen organisaation kanssa. Yhteistyömme tavoitteena on tehdä pizzan tilaamisesta entistä houkuttelevampaa, helpompaa ja hauskempaa ja parantaa siten maailmaa suupala kerrallaan”, sanoo Dentsu Aegis Networkin toimitusjohtaja Nermin Hairedin.

Dentsu Aegis Network on globaali markkinointialan konserni. Yhtiö toimii 145 maassa yli 40 000 asiantuntijan voimin. Suomessa Dentsu Aegis Network koostuu Suomen monipuolisimmasta ja analyyttisimmästä markkinointiviestinnän toimistoperheestä.

Toimitusjohtaja Tommi Tervanen
Kotipizza Group
tommi.tervanen@kotipizzagroup.com, 0207 716 743

Toimitusjohtaja Nermin Hairedin
Dentsu Aegis Network
nermin.hairedin@dentsuaegis.com, 050 482 8277

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Dentsu Aegis Network
Dentsu Aegis Network on globaali markkinointialan konserni, joka toimii 145 maassa yli 40 000 asiantuntijan voimin. Suomessa Dentsu Aegis Network koostuu Suomen monipuolisimmasta ja analyyttisimmästä markkinointiviestinnän toimistoperheestä. Laajasta palvelutarjonnasta pitävät huolen yli 200 osaajaa yhdeksässä eri toimistossa, joita ovat mediatoimistot Carat ja Vizeum, tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspect, luova digitoimisto Isobar, sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, ulkomainontaan erikoistunut Posterscope, ohjelmallisen ostamisen yhtiö Amnet sekä asiakasymmärrykseen, dataan ja analytiikkaan erikoistunut Dentsu Data Services.